Η στροφή σε πιο βιώσιμα, πιο πράσινα ταξίδια είναι -θα μπορούσε να πει κανείς- ένα από τα οφέλη που έφερε η πανδημία. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύουν διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Τα πράσινα ταξίδια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, είτε αποφεύγοντας βλαβερές πρακτικές είτε αντισταθμίζοντας τις.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso , τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.
Ωστόσο, μια άλλη μελέτη λέει μια διαφορετική ιστορία.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του CNBC, που επικαλείται μελέτη από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Vacationer, το 83% δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια μόνο αν δεν τους «ξεβολεύει».
Και οι ευκολίες δεν είναι ο μόνος περιορισμός.
Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) κατά τον προγραμματισμό διακοπών, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer. Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.
Επτά στους 10 (71%) δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι – ή σε θέση – να το κάνει ποικίλλει σημαντικά.
Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα συνεισφέρουν 50 έως 250 δολάρια. Μόνο το 3% είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 500 δολάρια και το 29% δεν θα πληρώσει τίποτα.
Κι εκεί είναι που έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Όπως τονίζει το CNBC, προκειμένου ένα έτομα που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση, απαιτούνται 69 δολάρια.
Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση των πράσινων ταξιδιών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ.
Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στη «βιωσιμότητα»
Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να βρουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους – ή τουλάχιστον το μελλοντικό τους modus operandi.
Οι American Airlines , Delta Air Lines και United Airlines , για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί για στόχους ουδετερότητας άνθρακα . Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον.
«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να φτάσουν στο μηδέν», δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, της American Express.
Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.
Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα είναι μόνο το πρώτο βήμα. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην κανονική κατάσταση.
«Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα της πανδημίας τόνισαν ότι ακόμη και η σοβαρή μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα