Η στροφή σε πιο βιώσιμα, πιο πράσινα ταξίδια είναι -θα μπορούσε να πει κανείς- ένα από τα οφέλη που έφερε η πανδημία. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύουν διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Τα πράσινα ταξίδια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, είτε αποφεύγοντας βλαβερές πρακτικές είτε αντισταθμίζοντας τις.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso , τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.
Ωστόσο, μια άλλη μελέτη λέει μια διαφορετική ιστορία.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του CNBC, που επικαλείται μελέτη από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Vacationer, το 83% δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια μόνο αν δεν τους «ξεβολεύει».
Και οι ευκολίες δεν είναι ο μόνος περιορισμός.
Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) κατά τον προγραμματισμό διακοπών, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer. Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.
Επτά στους 10 (71%) δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι – ή σε θέση – να το κάνει ποικίλλει σημαντικά.
Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα συνεισφέρουν 50 έως 250 δολάρια. Μόνο το 3% είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 500 δολάρια και το 29% δεν θα πληρώσει τίποτα.
Κι εκεί είναι που έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Όπως τονίζει το CNBC, προκειμένου ένα έτομα που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση, απαιτούνται 69 δολάρια.
Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση των πράσινων ταξιδιών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ.
Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στη «βιωσιμότητα»
Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να βρουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους – ή τουλάχιστον το μελλοντικό τους modus operandi.
Οι American Airlines , Delta Air Lines και United Airlines , για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί για στόχους ουδετερότητας άνθρακα . Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον.
«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να φτάσουν στο μηδέν», δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, της American Express.
Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.
Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα είναι μόνο το πρώτο βήμα. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην κανονική κατάσταση.
«Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα της πανδημίας τόνισαν ότι ακόμη και η σοβαρή μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».
Latest News
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις