Η στροφή σε πιο βιώσιμα, πιο πράσινα ταξίδια είναι -θα μπορούσε να πει κανείς- ένα από τα οφέλη που έφερε η πανδημία. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύουν διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Τα πράσινα ταξίδια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, είτε αποφεύγοντας βλαβερές πρακτικές είτε αντισταθμίζοντας τις.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso , τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.
Ωστόσο, μια άλλη μελέτη λέει μια διαφορετική ιστορία.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του CNBC, που επικαλείται μελέτη από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Vacationer, το 83% δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια μόνο αν δεν τους «ξεβολεύει».
Και οι ευκολίες δεν είναι ο μόνος περιορισμός.
Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) κατά τον προγραμματισμό διακοπών, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer. Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.
Επτά στους 10 (71%) δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι – ή σε θέση – να το κάνει ποικίλλει σημαντικά.
Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα συνεισφέρουν 50 έως 250 δολάρια. Μόνο το 3% είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 500 δολάρια και το 29% δεν θα πληρώσει τίποτα.
Κι εκεί είναι που έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Όπως τονίζει το CNBC, προκειμένου ένα έτομα που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση, απαιτούνται 69 δολάρια.
Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση των πράσινων ταξιδιών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ.
Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στη «βιωσιμότητα»
Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να βρουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους – ή τουλάχιστον το μελλοντικό τους modus operandi.
Οι American Airlines , Delta Air Lines και United Airlines , για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί για στόχους ουδετερότητας άνθρακα . Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον.
«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να φτάσουν στο μηδέν», δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, της American Express.
Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.
Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα είναι μόνο το πρώτο βήμα. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην κανονική κατάσταση.
«Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα της πανδημίας τόνισαν ότι ακόμη και η σοβαρή μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».
Latest News
Jack Daniel's: Απολύει 5.400 εργαζόμενους - Ο λόγος
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο