Στην αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα καύσιμα φαίνεται πως «σκάλωσαν» εκ νέου οι διαπραγματεύσεις του Λευκού Οίκου με το Κογκρέσο αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας για την επικύρωση του επενδυτικού πακέτου Μπάιντεν.
Συγκεκριμένα, η νέα διακομματική πρόταση που έχει καταθέσει ομάδα 21 Γερουσιαστών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αύξηση της φορολόγησης στη βενζίνη ως μέσο χρηματοδότησης του πακέτου Μπαίντεν για τη δημιουργία νέων έργων υποδομής για την τόνωση της αμερικανικής ανάπτυξης. Όμως, ο Αμερικανός πρόεδρος φαίνεται πως διαφωνεί κάθετα.
«Ο Πρόεδρος υπήρξε σαφής από την αρχή των συνομιλιών: Είναι κάθετα αντίθετος στην αύξηση φόρων που θα θίγει πολίτες που έχουν εισοδήματα κάτω από 400.000 δολάρια το χρόνο. Με δεδομένες τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που οι απλοί Αμερικανοί έχουν βιώσει το 2020, απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια εισοδημάτων, μειωμένους προϋπολογισμούς, δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψει στο Κογκρέσο να αυξήσει φόρους που θα επηρεάσουν αυτούς που υπέφεραν περισσότερο» σχολίασε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Άντριου Μπέιτς.
Αντιθέτως, θυμίζουμε πως η αρχική πρόθεση του κ. Μπαίντεν ήταν να χρηματοδοτήσει το πακέτο του μέσα από αύξηση των φόρων για τους υπερ-πλούσιους Αμερικανούς και τις μεγάλες επιχειρήσεις και πολυεθνικές. Το τελευταίο ειδικά, ήταν αυτό που βρήκε κάθετα αντίθετους τους Ρεπουμπλικάνους.
Σήμερα ο ομοσπονδιακός φόρος στην βενζίνη βρίσκεται στα 18,4 σεντς ανά γαλόνι και δεν έχει ανέβει από τα επίπεδα αυτά από το 1993, καθώς ουδείς Πρόεδρος διανοήθηκε να τολμήσει να τον αυξήσει γνωρίζοντας την αντίδραση της κοινής γνώμης.
Πάντως, ο Τζο Μπάιντεν δεν είναι ο μόνος που αντιδρά, καθώς υπάρχουν έτερα στελέχη τόσο από τους Δημοκρατικούς όσο και από τους Ρεπουμπλικάνους που επίσης αντιδρούν στην πρόταση των «21».
Η πρόταση των «21» προσφέρει 579 δισ. δολάρια σε νέες δαπάνες για αναπτυξιακά έργα, μεταξύ των οποίων 110 δισ. για δρόμους, 66 δισ. για το σιδηροδρομικό δίκτυο και 48 δισ. για τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Οι δύο πλευρές θα επανέλθουν στο τραπέζι από τη Δευτέρα, πιθανότατα με νέες τροποποιήσεις. Ωστόσο, την ίδια ώρα οι Δημοκρατικοί που διατηρούν την πλειοψηφία σε Βουλή και Γερουσία προσανατολίζονται στο «σπάσιμο» του πακέτου σε πολλά διαφορετικά στοχευμένα κομμάτια και αντίστοιχα νομοσχέδια, που θα είναι ευκολότερο να επικυρωθούν με απλή πλειοψηφία σε αμφότερα τα Σώματα.
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ