Πρόκειται για το μεγαλύτερο πολιτικό πρόβλημα που καλείται να λύσει άμεσα η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι. Κανονικά στο τέλος του μήνα λήγει η απαγόρευση απολύσεων για τις ιταλικές επιχειρήσεις. Ένα μέτρο που υιοθετήθηκε για μπορέσουν να προστατευθούν οι εργαζόμενοι κατά την περίοδο της πανδημίας. Τα συνδικάτα φοβούνται ότι θα υπάρξει κύμα απολύσεων σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την οικονομία της χώρας. Για τον λόγο αυτό αύριο, Σάββατο, οργανώνουν τρεις μεγάλες συγκεντρώσεις στο Μπάρι, το Τορίνο και την Φλωρεντία – ουσιαστικά σε ολόκληρη την Ιταλία.
Διχασμένη η φιλοκυβερνητική πολιτική σκηνή
Αναζητείται λύση, προφανώς ένας συμβιβασμός, αλλά δεν είναι εύκολο. Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, θα μπορούσε να ισχύσει και πάλι το δικαίωμα απόλυσης μόνον σε ορισμένους τομείς, δηλαδή στον οικοδομικό και στις βιομηχανίες. Και παράλληλα να διατηρηθεί η προσωρινή απαγόρευση στον υφαντουργικό τομέα και εκείνο της μόδας, οι οποίοι επλήγησαν πολύ ισχυρά από την οικονομική ύφεση των προηγούμενων μηνών και αποτελούν ισχυρό σύμβολο του «Made in Italy».
Η ευρεία πλειοψηφία όμως, η οποία στηρίζει την κυβέρνηση του ιταλού τεχνοκράτη πρωθυπουργού, είναι διχασμένη. Από την μία, Πέντε Αστέρια και κεντροαριστερό Δημοκρατικό Κόμμα, θεωρούν ότι πρέπει να προστατευθούν οι εργαζόμενοι, διότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει εκατομμύρια απολύσεις. Από την άλλη, Λέγκα και Φόρτσα Ιτάλια του Μπερλουσκόνι, τονίζουν ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην βοήθεια των επιχειρήσεων. Η δε Ιταλική Αριστερά ζητά να μην χάσει κανείς την δουλειά του.
Ο Μάριο Ντράγκι προσπαθεί να κάνει μια σύνθεση ιδεών και προτάσεων, αλλά δεν είναι απλό, διότι η Ένωση Βιομηχάνων Confindustria ζητά την ολική επιστροφή στο δικαίωμα απόλυσης και μέχρι τώρα απορρίπτει κάθε ενδεχόμενο έστω και μεμονωμένης προστασίας κάποιων τομέων. Δέχεται να γίνει μια εξαίρεση, η οποία θα αφορά όμως μόνο τις επιχειρήσεις με λιγότερους από δεκαπέντε εργαζόμενους.
Ο Ντράγκι ουσιαστικά ελπίζει ότι θα τον βοηθήσει η Ευρώπη: ότι με τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης (τα πρώτα 25 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένεται να δοθούν στην Ιταλία μέσα στο καλοκαίρι) θα μπορέσει να στηριχθεί άμεσα η απασχόληση. Αλλά τα χρονικά περιθώρια είναι, όντως, πολύ στενά.
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Ο κούκος... αηδόνι στοίχισε στον Ταϊλανδό συνιδιοκτήτη το Selfridges
Ο επικεφαλής του οικογενειακού ομίλου Central Group λέει ότι τα υψηλότερα παγκόσμια επιτόκια κάνουν την αρχική τιμή των 4 δισ. λιρών για το Selfridges λιγότερο ελκυστική
Ο «πυρετός του χρυσού» στην Κίνα γίνεται εύφορο πεδίο για απατεώνες και ξέπλυμα χρήματος
Ο χρυσός γίνεται όλο και πιο προσφιλής στην Κίνα ως επένδυση, όμως συγκεντρώνει και
Οι άλλες μπίζνες της οικογένειας Hermès - Επενδύσεις στη γαλλική ασφαλιστική εταιρεία Albingia
Η συμφωνία Hermès - Albingia υπόκειται στην έγκριση διαφόρων αρμόδιων αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025
Η Macy’s αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τη λογιστική απάτη των 159 εκατ. δολ.
Η Macy's μειώνει την πρόβλεψη κερδών καθώς η ασθενής ζήτηση επισκιάζει τις πωλήσεις των γορτών
Θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. οι επιβάτες για τις αεροπορικές εταιρείες το 2025
Τη χρονιά που φεύγει ξεπέρασαν το προ-πανδημικό ρεκόρ του 2019, φθάνοντας στα 4,96 δισεκατομμύρια – Στο 1 τρισ. ευρώ ο τζίρος των αερομεταφορέων
Γερμανία: Ρεκόρ εξαγωγών όπλων στην Τουρκία
Οι εξαγωγές όπλων από τη Γερμανία προς την Τουρκία εκτινάχθηκαν στα 230 εκατομ. ευρώ σημειώνοντας ρεκόρ από το 2006. Πυκνή κινητικότητα μεταξύ Βερολίνου και Άγκυρας
«Φυτοζωεί» η αεροναυπηγική βιομηχανία της Ρωσίας - Μόλις 7 νέα επιβατικά αεροπλάνα
Οι κυρώσεις ήταν τόσο αυστηρές για τη Ρωσία που έφεραν την αεροναυπηγική βιομηχανία της χώρας στα πρόθυρα της επιβίωσης
Μη αναμενόμενη αύξηση του πληθωρισμού χονδρικής στις ΗΠΑ
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε κατά 3% σε ετήσια βάση
O Ντόναλντ Τραμπ στη Wall Street - Χτύπησε το κουδούνι σε πανηγυρικό κλίμα
Ο Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε ότι η επερχόμενη κυβέρνησή του θα εγκαινιάσει «μια οικονομία που όμοιά της δεν έχει ξαναδεί κανείς»
Ρεκόρ επιβατών για την Emirates τη φετινή εορταστική περίοδο
Το 2023, περισσότεροι από 75.000 επιβάτες της Emirates αναχωρούσαν καθημερινά από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι