«Ολα τα λεφτά στο digital». Με τη φράση αυτή σχολίασε κορυφαία τραπεζική πηγή τη στρατηγική που θα εφαρμόσουν τα επόμενα 3-4 χρόνια οι συστημικοί όμιλοι για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους, σε ένα διεθνές χρηματοπιστωτικό περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο και με δεδομένη τη διατήρηση των επιτοκίων σε αρνητικό έδαφος για αρκετό διάστημα ακόμη στην ευρωζώνη.
Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται επενδύσεις συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ για ψηφιακές υποδομές, με στόχο τη δημιουργία της «Τράπεζας του 2025». Πρόκειται για το ορόσημο που έχει τεθεί από τους μεγάλους του εγχώριου συστήματος, καθώς ο ανταγωνισμός από νέους παίκτες θα συνεχίσει να αυξάνεται και οι FinTechs/BigTechs θα απειλήσουν τα μερίδιά τους.
Νέα έρευνα για τον εγχώριο κλάδο
Το ξέσπασμα της πανδημίας κατέδειξε με πόσο γρήγορους ρυθμούς μπορούν να αλλάξουν καταναλωτικά πρότυπα και συμπεριφορές. Τα στοιχεία έρευνας της Boston Consulting Group για τον εγχώριο κλάδο, που παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα «Το Βήμα της Κυριακής», αποτυπώνουν αυτή τη στροφή στο digital.
Πραγματοποιήθηκε μετά τη λήξη του πρώτου lockdown πέρυσι και τα βασικά συμπεράσματα είναι τα εξής:
Το 29% των πελατών δήλωσε πως από εδώ και στο εξής θα χρησιμοποιεί σε μικρότερο βαθμό τα καταστήματα, ενώ το 66% θα αποκτούσε ένα νέο προϊόν online αν αυτό δεν μπορεί να γίνει με τη φυσική του παρουσία. Το ποσοστό δε των ερωτηθέντων που επισκέφθηκαν καταστήματα για νέα τραπεζικά προγράμματα την περίοδο της έρευνας, μειώθηκε στο 22% από 32% προ πανδημίας.
Το 30% των πελατών αύξησε τη χρήση των εναλλακτικών καναλιών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί έκαναν περισσότερες πληρωμές με χρεωστικές κάρτες και μέσω e-banking, ενώ 1 στους 3 χρησιμοποίησε πιο πολύ την πιστωτική του κάρτα.
Το 13% απάντησε ότι έκανε χρήση του online banking για πρώτη φορά μετά την κρίση. Το μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών (28%) και ακολουθούν οι 35-44 με 25%, οι 45-54 με 22%, οι 18-24 με 17% και οι 55-64 με 8%. Οι άνω των 65 δεν άλλαξαν καμία συνήθεια.
Η δημιουργία της «Τράπεζας του 2025»
Εχει καταστεί σαφές τα τελευταία χρόνια στις διοικήσεις των συστημικών ομίλων ότι ο καταναλωτής θα απαιτεί ολοένα και περισσότερο μία τράπεζα «ανοιχτή» όλον τον χρόνο, 24 ώρες την ημέρα από το κινητό, την ταμπλέτα ή τον υπολογιστή του.
Οπως επισημαίνει ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, Senior Partner και Επικεφαλής του Τραπεζικού Κλάδου Ευρώπης και Μέσης Ανατολής της Boston Consulting Group, «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τον απαραίτητο μετασχηματισμό των πιστωτικών ιδρυμάτων». Οπως εξηγεί, «τέτοια έργα δεν μπορούν να γίνουν σε περιόδους κρίσης, όπως τα προηγούμενα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο βασικός στόχος του κλάδου ήταν η εξυγίανση από τα κόκκινα δάνεια. Οπως λένε στις ΗΠΑ, τη σκεπή τη φτιάχνεις όταν ο ήλιος λάμπει».
Ως εκ τούτου, υπογραμμίζει ο ίδιος, «με την επερχόμενη ανάκαμψη στην ελληνική οικονομία και δρομολογημένη τη μείωση επισφαλειών πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρουσιάζεται μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αναμόρφωση του τραπεζικού επιχειρησιακού μοντέλου στην Ελλάδα».
Το νέο μοντέλο λειτουργίας
Στο πλαίσιο αυτό, οι δράσεις μετασχηματισμού στοχεύουν στα εξής:
– Μεταφορά της πλειονότητας των απλών εργασιών και πωλήσεων, όπως διαχείρισης υφιστάμενων και διάθεσης νέων προϊόντων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.
– Λειτουργία ενός μικρότερου δικτύου καταστημάτων, με το προσωπικό να απασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την προώθηση πιο σύνθετων προγραμμάτων (π.χ. στεγαστικά, επιχειρηματικά δάνεια) και online γραμμών εξυπηρέτησης, π.χ. video banking, για τον ίδιο λόγο.
Ταυτόχρονα, με τη σύναψη των κατάλληλων συνεργασιών με επιχειρήσεις από άλλους κλάδους θα προσφέρουν στον πελάτη ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, μετά την προέγκριση ενός στεγαστικού δανείου σε συνεργασία με μεσιτικά γραφεία ή πλατφόρμες θα προτείνουν στον πελάτη ακίνητα που μπορεί με το budget του να αποκτήσει.
Latest News
ERGO Ασφαλιστική: Στο μισό του δείκτη ΙΟΒΕ οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Για «απορρόφηση σημαντικού μέρους της επιβάρυνσης που προκύπτει από το υψηλό κόστος των υπηρεσιών υγείας», κάνει λόγο η ERGO Ασφαλιστική
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Παράταση στην ολοκλήρωση του deal για την ΗΛΕΚΤΩΡ – Οι αποφάσεις Motor Oil και ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΗΛΕΚΤΩΡ, οι Motor Oil και ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανανέωσαν τις ειδικές άδειες της σύμβασης αγοραπωλησίας - Ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Η Γαλαξίας ανανέωσε το ομαδικό συμβόλαιο ασφάλισης των υπαλλήλων της
Σύμφωνα με την Γαλαξίας, καλύπτονται περισσότεροι από 5.300 εργαζόμενοι της αλυσίδας
Νέο πόλο στη μικρή λιανική από τη Motor Oil - Η Core Innovations και οι εξαγορές
Οι κινήσεις της Motor Oil στη λεγόμενη «μικρή λιανική» - Ο κλάδος αθροίζει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»