Η ανακοίνωση της Fed την προηγούμενη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τα επιτόκιά της νωρίτερα, από ό,τι προέβλεπε αρχικά, προκάλεσε ανησυχίες και κλυδωνισμούς στις αγορές.
Παρόλα αυτά, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ εξακολουθεί να θεωρεί προσωρινό τον πληθωρισμό και διαμηνύει ότι θα συνεχίσει και τους επόμενους μήνες το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων και της χαλαρής δημοσιονομικής πολιτικής.
Στο πλαίσιο αυτό της ταχύτατης ανάκαμψης της αμερικανικής οικονομίας, με τα πρωτοφανούς έκτασης πακέτα δημοσιονομικής και νομισματικής στήριξης, σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων παραμέτρων, οι πληθωριστικές πιέσεις ενισχύονται δημιουργώντας ένα ντόμινο αυξήσεων σε όλο τον κόσμο.
Και μπορεί η Fed να μην αποφασίζει για αλλαγή στη νομισματική της πολιτική, ωστόσο η στάση της αυτή οδηγεί τις κεντρικές τράπεζες άλλων χωρών να αυξήσουν τα επιτόκιά τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το μέγεθος της αμερικανικής οικονομίας, το οποίο αντιστοιχεί στο περίπου ένα τέταρτο του παγκόσμιου ΑΕΠ επηρεάζει την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Κατ’ επέκταση, η ταχύτατη ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας φέτος, η οποία αναμένεται να φθάσει το 7%, έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο για την παγκόσμια οικονομία.
Μέσα στο κλίμα αυτό που έχει πυροδοτήσει ράλι στις τιμές των εμπορευμάτων, κεντρικές τράπεζες άλλων χωρών όπως της Ρωσίας και της Βραζιλίας προχώρησαν σε αυξήσεις επιτοκίων προκειμένου να ανακόψουν τον πληθωρισμό.
«Με όλες αυτές τις συνέπειες της πανδημίας, το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται αυτές οι χώρες είναι η σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής», δήλωσε οικονομολόγος της Oxford Economics στο Λονδίνο.
Η οικονομική έκρηξη στις ΗΠΑ στηρίζει αφενός την παγκόσμια οικονομία, με τις αυξήσεις στις εισαγωγές, αφετέρου αυξάνει τον πληθωρισμό, το κόστος δανεισμού και την ισοτιμία του δολαρίου.
Και οι επιπτώσεις από τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ στον υπόλοιπο κόσμο δεν είναι ομοιόμορφες. Όπως είναι φυσικό το ισχυρό δολάριο πλήττει τις αναδυόμενες οικονομίες που έχουν χρέος σε αμερικανικό νόμισμα, ενώ δρα υποστηρικτικά στις εξαγωγικές εταιρείες της Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας, τα προϊόντα των οποίων γίνονται πιο ανταγωνιστικά.
Latest News
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Διαπιστευτήρια Μεξικού στον Τραμπ: «Δεν είμαστε κερκόπορτα για κινεζικές εισαγωγές»
Eνόψει της προεδρίας Τραμπ, η πρόεδρος του Μεξικού δεν επιθυμεί να διακινδυνέψει προβλήματα στις εμπορικές σχέσεις με τις ΗΠΑ
Oι Γερμανοί αγρότες ξανά στο Βερολίνο
Με αιτήματα για ενεργειακή ασφάλεια, επενδύσεις, λιγότερους φόρους αλλά και ειρήνη κατευθύνονται στο Βερολίνο οι Γερμανοί αγρότες
Το ΔΝΤ ενέκρινε πακέτο διάσωσης της Σρι Λάνκα ύψους 2,9 δισ. δολαρίων
Το πρόγραμμα του ΔΝΤ βοήθησε στη σταθεροποίηση της οικονομίας της Σρι Λάνκα που το 2022 αντιμετωπισε τη χειρότερη οικονομική κρίση
H ιταλική ENI ετοιμάζει δεύτερη πλωτή εγκατάσταση LNG για το Κονγκό
Μαζι με την πρώτη FLNG η συνολική δυναμικότητα υγροποίησης του έργου Congo LNG θα φτάσει τα 3 MTPA μέχρι το τέλος του 2025, ανέφερε η ENI
Γεμίζουν τις αποθήκες με... παρμεζάνα στις ΗΠΑ - Ο Τραμπ φοβίζει τους Ιταλούς τυροκόμους
Υπό την απειλή των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ, εταιρείες στις ΗΠΑ πιέζουν για αυξημένες εισαγωγές ιταλικών προϊόντων - Η αντίδραση των παραγωγών
Υπολογίσιμες πλέον οι οικονομίες Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας - Ο ευρωπαϊκός νότος μπροστά σε μια νέα εποχή
Ο ευρωπαϊκός νότος μπροστά σε μια νέα εποχή - Πού αποδίδει ο γερμανικός Τύπος την οικονομική άνοδο που παρατηρείται στις χώρες αυτές
Η επιλογή Τραμπ για το υπουργείο Οικονομικών - Η σχέση του Σκοτ Μπέσεντ με τον Σόρος
Ο Μπέσεντ υποστηρίζει τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις και την άρση ρυθμιστικών παρεμβάσεων του Ντόναλντ Τραμπ - Η σχέση με τον Τζορτζ Σόρος
Μπορεί η ΕΕ να βάλει φρένο στην Temu;
Σοβαρές κατηγορίες από την ΕΕ οδηγούν σε κινήσεις κατά της κινεζικής πλατφόρμας Temu - Πλασματικές εκπτώσεις, εισαγωγή παράνομων προϊόντων
Volkswagen: Aντιμέτωπη με μεγάλες απεργίες από τον Δεκέμβριο
Η Volkswagen πιέζει για βαθιά εξοικονόμηση πόρων και για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία και αλλού λόγω των χαμηλών πωλήσεων σε ηλεκτρικά οχήματα