«Περισσότερες από επτά εκατομμύρια γυναίκες στις χώρες της Μεσογείου οδηγήθηκαν στην ανεργία την περίοδο της πανδημίας», τόνισε σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας της Ένωσης για τη Μεσόγειο Νάσερ Καμέλ. Παράλληλα με την ανεργία, χαρακτήρισε την κλιματική κρίση ως την «κύρια πρόκληση της περιοχής, καθώς η Μεσόγειος είναι η κατοικημένη περιοχή που πλήττεται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στον πλανήτη από το φαινόμενο, καθώς παρατηρείται αύξηση της θερμοκρασίας σε ποσοστό 20% σε συνδυασμό με σημαντική άνοδο της στάθμης της θάλασσας».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, «η ουσιαστική ενδυνάμωση των γυναικών στην περιοχή θα μπορούσε να οδηγήσει άμεσα στη μείωση των ανισοτήτων, αλλά και στον διπλασιασμό του ΑΕΠ της περιοχής στα επόμενα χρόνια».
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καμέλ τόνισε ότι η περιοχή της Μεσογείου είναι μία από τις πλέον δυναμικά οικονομικά αναπτυσσόμενες περιοχές του κόσμου, καθώς, μεταξύ άλλων, πραγματοποιείται το 35% του παγκόσμιου εμπορίου, ωστόσο, πρόσθεσε, η ανάπτυξη της περιοχής είναι ασύμμετρη, αφού παρατηρείται ανισορροπία όσον αφορά τις επενδύσεις μεταξύ των χωρών του Βορρά και του Νότου.
Όπως τόνισε, οι ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των συνεργασιών, της οικονομικής ανάπτυξης και της ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής στην περιοχή, ενώ ειδικά η χώρα μας, όπως είπε, κατέχει προνομιακή διπλωματική και γεωπολιτική θέση στην περιοχή.
Όπως έκανε γνωστό ο γενικός γραμματέας, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του UfM, για την περιοχή, «τα κράτη της περιοχής κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως το δυναμικό δεν έχει αξιοποιηθεί».
«Βρισκόμαστε πολύ κάτω σε σχέση με τις δυνατότητές μας. Υπάρχουν τεράστια αποθέματα πόρων που δεν έχουν αξιοποιηθεί και μπορούν να συμβάλουν στην σύγκλιση και τη συνεργασία μεταξύ των χωρών της περιοχής, προκειμένου να κινητοποιήσουν άμεσα επενδύσεις και να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία», τόνισε ο κ. Καμέλ.
Και συμπλήρωσε: «Η βελτίωση του διεθνούς εμπορίου και των διεθνών εμπορικών σχέσεων, των υποδομών εντός των χωρών και μεταξύ των χωρών, η δημιουργία προϋποθέσεων για περισσότερες επενδύσεις, η ενεργειακές διασυνδέσεις, οι διακρατική αξιοποίηση των ΑΠΕ είναι πεδία συνεργασίας που μπορούν να συμβάλουν στην ανάκαμψη της περιοχής».
Μιλώντας για τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, ο κ. Καμέλ υπενθύμισε ότι δέκα από τις είκοσι περισσότερο πληττόμενες πόλεις από την κλιματική κρίση στον κόσμο βρίσκονται στη Μεσόγειο και δήλωσε: «Καλούμαστε να εφαρμόσουμε ισχυρές πολιτικές προσαρμογής και αντιμετώπισης του φαινομένου καθώς και Ανάκαμψης, ειδικά μετά και από την πανδημία. Δεν μπορούμε να επανεκκινήσουμε τον οικονομικό μας κύκλο αξιοποιώντας παραδοσιακές δραστηριότητες. Οι νέες δράσεις πρέπει να είναι βιώσιμες, και να λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές και περιφερειακές ιδιαιτερότητες και να διέπονται από ανθρακική ουδετερότητα στο βαθμό που είναι δυνατόν».
Και συνέχισε λέγοντας: «Το νέο Green Deal της ΕΕ είναι ξεκάθαρο ότι εστιάζει σε στοχευμένες πολιτικές σε σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος, όπως αποδείχθηκε και από την πανδημία, είναι απαραίτητος σχεδόν σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας».
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, στο πλαίσιο της Συνόδου των υπουργών των κρατών της UfM, στόχος είναι στην επόμενη σύνοδο για το Κλίμα που θα πραγματοποιηθεί στη Γλασκώβη, να τεθούν συγκεκριμένα ζητήματα ενεργειακής, περιβαλλοντικής και οικονομικής πολιτικής, που αφορούν ειδικά την περιοχή της Μεσογείου, σε συνδυασμό με ζητήματα που αφορούν την ενίσχυση της θέσης της γυναίκας, την καταπολέμηση της ανεργίας, την παιδεία.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καμέλ: «Η οικονομική μεγέθυνση σε συνδυασμό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, εάν πραγματοποιηθεί χωρίς αποκλεισμούς και συμπεριλαμβάνει τις γυναίκες και τους νέους, θα συμβάλει σημαντικά στην εξισορρόπηση μεταξύ των κρατών και εντός των κρατών». Τέλος, εξέφρασε την ελπίδα ότι εντός των προσεχών μηνών θα παρατηρηθεί εκτόνωση των εντάσεων στην περιοχή που θα συμβάλει ουσιαστικά στις προσπάθειες για κοινωνική και οικονομική ανάκαμψη.
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού