Κατά 20% αυξήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα τα κέρδη των capesize πλοίων και έφτασαν τα 33.000 δολ τη ημέρα παρά την πτώση της τελευταίας ημέρας της εβδομάδας, της προηγούμενης Παρασκευής.
Σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν η άνοδος είναι της τάξη του 32%. Στην αγορά των παραγώγων καταγράφεται μία μικρή πτώση για το τρίτο τρίμηνο του 2021 (-5% από εβδομάδα σε εβδομάδα) και επίσης μικρή πτώση (-6%) καταγράφεται και για τον Ιούλιο, γεγονός που υποδηλώνει μια σταθεροποίηση για τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με την Cleaves Securities AS.
Ικανοποιητικά τα κέρδη της προηγούμενης εβδομάδας και στα μικρότερου μεγέθους πλοία όπως τα Panamax και τα Supramax (+8% στα 31.000 δολάρια την ημέρα), ενώ σε σύγκριση με πέρυσι η άνοδος των ναύλων στις δυο κατηγορίες πλοίων είναι +251% και +332% αντιστοίχως.
Η εκτίναξη των ναύλων στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οφείλεται πρωτίστως στην Κίνα η οποία καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την τόνωση της οικονομίας της μετά την πανδημία. Οι δαπάνες υποδομές αυξήθηκαν κατά 109% ετησίως τον Απρίλιο, αυξάνοντας τη ζήτηση για χύδην ξηρό φορτίο όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του στόλου φορτίου χύδην, με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων των αξιών των πλοίων και των τιμών των μετοχών, υπογραμμίζει η Cleaves Securities AS.
Επισημαίνεται ότι η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών τον Απρίλιο, λόγω μεγάλης ανόδους της κινεζικής παραγωγής. Η παγκόσμια παραγωγή έφτασε τα 2.033 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 399 εκατομμυρίων τόνων (24%) έναντι του Απριλίου 2020. Σχεδόν το ήμισυ αυτής της αύξησης προέρχεται από την κινεζική παραγωγή που έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών στα 1.174 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο, αυξημένο κατά 154 εκατομμύρια τόνους (+ 15%) από τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια τα κέρδη στα VLCC εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά και έπεσαν στα 1.000 δολ την ημέρα (-55%) εν μέσω νέων αυξήσεων στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Στον Ατλαντικό εξακολουθεί η προσφορά να είναι σημαντική ενώ στο Περσικό Κόλπο οι συναλλαγές είναι λίγες. Επίσης και στα Aframax οι ναύλοι παραμένουν υπό πίεση.
LNG Carriers
Στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) οι ναύλοι στην spot αγορά σημείωσαν υψηλότερα κέρδη (+18% για τα LNG Carriers τύπου MEGI μέχρι τα 87.000 δολ. τη ημέρα και +11% για τα TFDS μέχρι και 67.000 δολ την ημέρα. Η άνοδος οφείλεται συμφωνα με την Cleaves Securities AS στην υψηλή διαφορά των τιμών μεταξύ εξαγωγέων και εισαγωγέων.
Latest News
Κέρδη αυξημένα μέχρι και 1000% για τους liners
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορωνοϊού
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου