Το Facebook είναι ο πλέον πρόσφατος σημαντικός παίκτης της τεχνολογίας που εισέρχεται επίσημα στην αγορά των «ηχητικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης». Η νέα υπηρεσία Live Audio Rooms ανακοινώθηκε επίσημα στις ΗΠΑ σήμερα το πρωί μέσω ενός blog post της εταιρείας.
Τα Audio Rooms είναι ουσιαστικά παρεμφερή με το Clubhouse ή το Twitter Spaces. Συζητήσεις σε ζωντανή ροή εντός της εφαρμογής και «δωμάτια» όπου οι οικοδεσπότες προσκαλούν άλλους ώστε να τους μιλήσουν για ένα θέμα. Προς το παρόν μόνο διασημότητες και επιλεγμένα γκρουπ στις ΗΠΑ θα είναι σε θέση να δημιουργούν τέτοια «δωμάτια» επικοινωνίας.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ήδη έχουν προαναγγείλει συζητήσεις για διάφορα θέματα αστέρας του αμερικανικού ποδοσφαίρου και καλλιτέχνης της ηλεκτρονικής μουσικής. Επιπλέον, το Facebook έχει συμπεριλάβει στα αρχικά του podcasts της υπηρεσίας ήδη υπάρχοντες podcasters και ιντερνετικές διασημότητες. Αργότερα, η εταιρεία σχεδιάζει την εισαγωγή ενός πρόσθετου χαρακτηριστικού που θα ονομάζεται «soundbites», το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να ποστάρουν μικρής διάρκειας ηχητικά αποσπάσματα στο δικό τους feed, όπως κάνουν ήδη με αρχεία φωτογραφίας ή βίντεο.
Η υπηρεσία Live Audio Rooms του Facebook δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, αλλά οι ακροατές θα μπορούν να πληρώνουν για την αγορά «Stars», δηλαδή δώρων εντός της εφαρμογής που θα βοηθούν τους influencers να κερδίζουν χρήματα από τις ροές περιεχομένου. Ένας μέρος αυτών των χρημάτων θα πηγαίνει σαν προμήθεια στο Facebook.
Αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι αν και σημαντική η είσοδος της Facebook στο συγκεκριμένο χώρο, εντούτοις είναι μία κίνηση που έρχεται αρκετά αργά. Η έξαρση των podcasts ξεκίνησε πριν κάποια χρόνια ενώ στις αρχές της χρονιάς η πλατφόρμα Clubhouse (προσβάσιμη μόνο κατόπιν πρόσκλησης) ήταν αυτή που τάραξε εκ νέου τα νερά. Μάλιστα, τον Απρίλιο, η συγκεκριμένη start-up κατάφερε να συγκεντρώσει πρόσθετη χρηματοδότηση ανεβάζοντας την αξία της στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Γρήγορα άλλες τεχνολογικές εταιρείες ξεκίνησαν να δείχνουν εκ νέου ενδιαφέρον για τα podcasts: το LinkedIn της Microsoft και το Slack της Salesforce ανακοίνωσαν ότι εργάζονται για να δημιουργήσουν τις δικές τους ηχητικές υπηρεσίες. Το Twitter προσφέρει το Spaces ενώ την περασμένη εβδομάδα το Spotify ανακοίνωσε την υπηρεσία live audio με την ονομασία Greenroom.
Προφανώς όλες αυτές οι υπηρεσίες με τα παρόμοια χαρακτηριστικά θα δημιουργήσουν συνθήκες εντονότατου ανταγωνισμού που θα επιδεινωθεί και λόγω της χαλάρωσης των περιορισμών λόγω κορωνοϊού. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα downloads του Clubhouse έφτασαν τα 9 εκατομμύρια τον Μάιο, αλλά είχε προηγηθεί η βουτιά του Απριλίου με το ένα εκατομμύριο downloads. Τα downloads ανέβηκαν ουσιαστικά όταν η εφαρμογή έγινε διαθέσιμη και στην πλατφόρμα του Android. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώνει η SensorTower το Clubhouse έφτασε τα 5,3 downloads τις πρώτες 15 ημέρες του Ιουνίου.
Latest News
Γιατί τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «πειρασμός» για τους σαμποτέρ
Επιχειρήσεις και κυβερνήσεις βασίζονται στα υποθαλάσσια καλώδια για κρίσιμες δραστηριότητες - Πόσο ασφαλή είναι και πώς προκαλούνται φθορές
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση της Visa «Απειλές απάτης στις γιορτές 2024»’, οι απειλές κλιμακώνονται αυτή την περίοδο
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
«Θύμα» της επιτυχίας της η Nvidia - Τεράστια κέρδη αλλά κάτω από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις
Οι μετοχές της Nvidia υποχώρησαν περίπου 5% σε διευρυμένες συναλλαγές μετά την ανακοίνωση όπως αναφέρει το Bloomberg
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)