
Σε διευκρινίσεις για τον διαγωνισμό της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕΝΑΕ) στον Σκαραμαγκά προχώρησε ο ειδικός διαχειριστής της εταιρείας.
Όπως αναφέρει η Ειδική Διαχείριση ΕΝΑΕ αναφορικά με τον ήδη προκηρυχθένα διαγωνισμό του ναυπηγείου ως ενιαίο λειτουργικό σύνολο περιουσιακών στοιχείων, αναγνωρίζοντας την στρατηγική σπουδαιότητα του για την περαιτέρω λειτουργική αξιοποίησή του, διευκρινίζει επί των κρίσιμων ζητημάτων που ενδιαφέρουν γενικά την οικονομική κοινότητα, ότι:
– Έχει πλήρως προετοιμάσει και εξασφαλίσει την επόμενη μέρα της λειτουργίας του ναυπηγείου ως οφείλει με βάση τα καθήκοντα του ειδικού διαχειριστή και προς όφελος της εθνικής οικονομίας.
– Επικαιροποίησε την άδεια λειτουργίας του, με αποτύπωση της σύγχρονης μορφής των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου μετά τους διαδοχικούς διαγωνισμούς και λοιπές ανακατατάξεις που έλαβαν χώρα τα προηγούμενα έτη στο ναυπηγείο.
– Διατήρησε σε ισχύ την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία διαρκεί για τουλάχιστον άλλα τρία έτη.
– Όλη η οικοπεδική έκταση είναι ενιαία και ιδιόκτητη, όπως και οι εγκαταστάσεις. Δεν υπάρχουν παραχωρήσεις, πέραν της παραχώρησης χρήσης του αιγιαλού και του έμπροσθεν θαλάσσιου χώρου, ο οποίος είναι ιδιοκτησία της Πολιτείας και γι’ αυτό υπάρχει σχετική, νομοθετικά κατοχυρωμένη, μακροχρόνια μίσθωση.
– Αξιοποιείται πλήρως η υπάρχουσα υποδομή του ναυπηγείου στο σύνολο της επισκευής και συντήρησης των υποβρυχίων και των πλοίων επιφανείας του Πολεμικού μας Ναυτικού.
– Έχουν ήδη εγκριθεί οι μελέτες πυρασφάλειας και πυροπροστασίας, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε το σχετικό πιστοποιητικό να μπορεί να εκδοθεί, με βάση τις ληφθείσες εγκρίσεις, αμέσως μετά τη μεταβίβαση του ναυπηγείου, προς διευκόλυνση των υποψήφιων επενδυτών.
– Ολοκληρώθηκε η τακτοποίηση όλων των αυθαιρέτων, με μόνη την υποχρέωση του επενδυτή να καταβάλει το αναλογούν ποσό τακτοποίησης, όπως προβλέπει σχετική νομοθετική ρύθμιση.
Η Ειδική Διαχείριση εκτιμά ότι η συμβολή όλων των παραγόντων της Πολιτείας, από την ανάληψη των καθηκόντων της μέχρι σήμερα, ήταν καθοριστική ώστε να υλοποιηθεί το έργο των οριστικών διευθετήσεων και να μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία «καθαρά» και από θεσμικά ζητήματα.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας