![Έρευνα UPS: Ενισχύθηκε το e-commerce κατά την πανδημία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/online_agores-1.jpg)
Σε επιτάχυνση των τάσεων στον χώρο των διαδικτυακών αγορών έχει οδηγήσει η πανδημία του κορωνοϊού και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκειά της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η UPS για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2021 UPS Smart E-commerce Report).
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το YouGov τον Ιανουάριο του 2021, αποτυπώνει τη στάση, τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες των online καταναλωτών στην Ευρώπη το 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Πολωνία.
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγορές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και μετά. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών τους online.
Για μια πιο λεπτομερή αποτύπωση, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για ποιον λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κατάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευκολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που αναφέρθηκε ήταν οι συμφέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online.
Όσον αφορά τις αγορές από μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρθηκε η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι ανεξάρτητοι retailers προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία.
Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι η Γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανεξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις επειδή έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς το περιβάλλον (35%), ενώ οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%).
Ποσοστό 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αξιολογούν ως σημαντικό παράγοντα η επιχείρηση να έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγορές τους. Ωστόσο δεν αξιολογείται θετικά συνολικά η επικοινωνία των brands, καθώς ένα 60% θεωρεί ότι πολλές επιχειρήσεις και μάρκες προχώρησαν σε υπερβολική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη (48%) φαίνεται ότι περιμένουν από τις μεγάλες και αναγνωρίσιμες εθνικές ή πολυεθνικές επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αντισταθμίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα στις παραδόσεις τους. Ποσοστό 75% δήλωσε ότι είναι σημαντικό μια επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας στις ενέργειες της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ η περιβαλλοντικά φιλική συσκευασία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας (54% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και 50% για τις μικρότερες). Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η μεταφορά: Το 47% των καταναλωτών περιμένουν από τους μεγάλους εμπόρους να προσφέρουν εναλλακτικές στον τρόπο παράδοσης, όπως τα σημεία συλλογής.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
![JPMorgan: Εργαζόμενοι υποβάλλουν αίτημα να σταματήσει η πλήρης επιστροφή στο γραφείο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό
![Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία
Η αναστάτωση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι προετοιμασίες και η πίεση προς την κυβέρνηση
![Ευρωπαϊκές startup άμυνας: Σε ύψη ρεκόρ η ροή ιδιωτικών κεφαλαίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/EUROFIGHTER_J-600x400.jpg)
Στα ύψη οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup του αμυντικού τομέα
Οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup που ασχολούνται με την άμυνα και συναφείς τεχνολογίες αυξήθηκαν κατά 24% το 2024 φτάνοντας στο ποσό ρεκόρ των 5,2 δισ. δολαρίων
![Μεξικό: Η πρόεδρος Κλαούντια Σεϊνμπάουμ γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/Claudia-Sheinbaum-1-600x400.jpg)
Η πρόεδρος του Μεξικού γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ, λέει η WSJ
Η πρόεδρος του Μεξικού Κλαούντια Σεϊνμπάουμ «εντυπωσίασε τον Τραμπ μένοντας πιστή στα όπλα της και χωρίς να τον ανταγωνιστεί»
![ΕΕ: Προτιμούμε τις διαπραγματεύσεις απο τα αντίποινα στους δασμούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/usa-europe-kivotia-600x300.jpg)
Ποιά είναι η «γραμμή» που αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Η «γραμμή» που αποφασίστηκε στην διαδικτυακή σύσκεψη των υπουργών Εμπορίου της ΕΕ
![Meta: Απολύει όσους έχουν «χαμηλές επιδόσεις» και τους στιγματίζει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_zuckerberg_sad-600x352.png)
Η Meta απολύει με γνώμονα «χαμηλές επιδόσεις» κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των απολυμένων
Η ταμπέλα που βάζει η Meta χειροτερεύει τα πράγματα για όσους απολύονται.
![Commerzbank: Περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/Commerzbank-1-600x400.jpg)
Χιλιάδες απολύσεις στην Commerzbank για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit
Η Commerzbank σχεδιάζει να περικόψει 3.000-4.000 θέσεις εργασίας, επί συνόλου 42.000 υπαλλήλων