Η συνειδητοποίηση όλο και περισσότερων καταναλωτών για το πεπερασμένο του πλανήτη απαιτεί τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» και την υιοθέτηση άλλων, περιβαλλοντικά βιώσιμων συνηθειών. Μία εξ αυτών είναι η αγορά προϊόντων από δεύτερο χέρι, που φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος ακόμα και στη «Μέκκα του καταναλωτισμού», τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Σχεδόν ένας στους δύο – το 44% συγκεκριμένα – από τους 3.500 ενήλικες που μετείχαν σε έρευνα της GlobalData ζητεί από την κυβέρνηση της Ουάσιγκτον φορολογικά κίνητρα για την στροφή προς μια πιο βιώσιμη προσέγγιση της μόδας.
Σύμφωνοι, η έρευνα πιθανότατα διεξήχθη στη Νέα Υόρκη και όχι στις πιο «πιστές στα πατροπαράδοτα» Μεσοδυτικές Πολιτείες.
Αλλά και πάλι μοιάζει εξωπραγματικό το ποσοστό των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων καταναλωτών ρούχων στην πόλη που ανέδειξε παγκοσμίως τηλεοπτικούς χαρακτήρες σαν την Κάρι Μπράντσο και τις φίλες της.
Διότι ο Αμερικανός καταναλωτής δεν έχει σχέση με τον Ευρωπαίο – όχι μόνο με τον παραδοσιακά σφιχτοχέρη Γερμανό, αλλά και με το Γάλλο.
Ενδεικτική είναι προ-πανδημική έρευνα του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας (IFM) που έδειξε ότι το 44% των Γάλλων αγόρασε λιγότερα ρούχα το 2018 συγκριτικά με παλαιότερες χρονιές και ότι το 40% εξ αυτών δεν το έκανε λόγω οικονομικής στενότητος αλλά επειδή άλλαξε καταναλωτικές συνήθειες ή για «ιδεολογικούς λόγους».
Επιταχυντής των εξελίξεων η πανδημία
Η έρευνα της GlobalData, που έκανε πρώτο θέμα το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC, έδειξε ότι και οι Αμερικανοί καταναλωτές στρατεύονται με εκθετικό ρυθμό σε κοινωνικά θέματα και συγκεκριμένα στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Και εκείνο που ζητούν από τους πολιτικούς – τώρα μάλιστα, που στο Λευκό Οίκο έχει εγκατασταθεί κάποιος που δεν συγχέει τον περιβαλλοντισμό με το σοσιαλισμό, τον αθεϊσμό, το διεθνισμό, την ομοφυλοφιλία και άλλες «απειλές» για το έθνος – είναι να υιοθετήσουν για την προώθηση της αγοράς ενδυμάτων από δεύτερο χέρι κίνητρα ανάλογα με εκείνα που υιοθετούν για να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση (φοροαπαλλαγές δηλαδή) ή τη μείωση της χρήσης πλαστικών τσαντών μιας χρήσης (επιβολή τελών κατανάλωσης).
Η αλλαγή αυτή στάσης των καταναλωτών φαίνεται πως δεν είναι άσχετη με την επέλαση της Covid-19. «Όταν από μια πόλη στην άλλη άκρη της γης έρχεται ένας ιός που δεν έχεις ξανακούσει ποτέ και ανατρέπει συθέμελα τη ζωή σου, αρχίζεις να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά και να αναθεωρείς παγιωμένες ως τώρα απόψεις και πεποιθήσεις», δήλωσε στο CNBC ο Αντονι Μαρίνο, επικεφαλής της ιστοσελίδας ThredUp που ειδικεύεται στις πωλήσεις από δεύτερο χέρι μέσω Διαδικτύου.
Ο Άντονι Μαρίνο εξήγησε ότι από πέρυσι ο κόσμος έχει μείνει κλεισμένος για μήνες στο σπίτι του και διαπίστωσε ότι έχει στοιβαγμένες στις ντουλάπες και στα πατάρια του τεράστιες ποσότητες ρούχων, παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων που χρησιμοποιεί από ελάχιστα έως καθόλου.
Ταυτόχρονα πάρα πολλοί είδαν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους να συρρικνώνονται εν μέσω οικονομικής ύφεσης και σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν κάποια χρήματα πουλώντας αντικείμενα που δεν τους είναι απαραίτητα. Έτσι «ανεπαισθήτως» απέκτησαν πιο φιλικές περιβαλλοντικά καταναλωτικές συνήθειες.
Εκρηκτικές οι προοπτικές
Η αγορά από δεύτερο χέρι αποτελεί ένα ανερχόμενο κλάδο των λιανικών πωλήσεων κυρίως μεταξύ καταναλωτών νέων σε ηλικία που ενδιαφέρονται για επώνυμα ρούχα και άλλα αγαθά ποιότητας, αλλά το πορτοφόλι τους δεν τους επιτρέπει να τα πλησιάσουν.
Η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω πανδημίας έδωσε ώθηση σε εταιρείες όπως η ThredUp ή η Poshmark που πιστεύουν ότι η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων αντικειμένων έχει μέλλον και δεν πρόκειται να «ξεφουσκώσει» όταν ξεπεράσουμε την πανδημία.
Σύμφωνα με τους ερευνητές της GlobalData συγκεκριμένα η αγορά αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί την επόμενη πενταετία στις ΗΠΑ και ο τζίρος της να φθάσει στα 77 δισ. δολάρια το 2025 από τα 36 δισ. δολάρια, που υπλογίζεται ότι θα είναι το 2021. Μιλάμε για ένα ρυθμό ανάπτυξης ενδεκαπλάσιο από το ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου λιανικών πωλήσεων ειδών ρουχισμού στις ΗΠΑ!
Η GlobalData και η ThredUp, που στήριξε την έρευνα, υπολογίζουν ότι 33 εκατομμύρια Αμερικανοί καταναλωτές έκαναν πέρυσι μια αγορά ρούχου από δεύτερο χέρι για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Εξ αυτών το 76% δηλώνουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τις δαπάνες τους για αγορά αγαθών από δεύτερο χέρι την επόμενη πενταετία.
Αλλά και ο εμπορικός κόσμος μοιάζει διατεθειμένος να στραφεί στην αγορά από δεύτερο χέρι. Το 58% των στελεχών στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων δήλωσαν ότι θα σκεφθούν να στραφούν στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων προσωπικών αντικειμένων σε περίπτωση που δοθούν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.
Latest News
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen