![ΗΠΑ: Κίνητρα για αγορές από δεύτερο χέρι ζητούν οι Αμερικανοί καταναλωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/usa.jpg)
Η συνειδητοποίηση όλο και περισσότερων καταναλωτών για το πεπερασμένο του πλανήτη απαιτεί τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» και την υιοθέτηση άλλων, περιβαλλοντικά βιώσιμων συνηθειών. Μία εξ αυτών είναι η αγορά προϊόντων από δεύτερο χέρι, που φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος ακόμα και στη «Μέκκα του καταναλωτισμού», τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Σχεδόν ένας στους δύο – το 44% συγκεκριμένα – από τους 3.500 ενήλικες που μετείχαν σε έρευνα της GlobalData ζητεί από την κυβέρνηση της Ουάσιγκτον φορολογικά κίνητρα για την στροφή προς μια πιο βιώσιμη προσέγγιση της μόδας.
Σύμφωνοι, η έρευνα πιθανότατα διεξήχθη στη Νέα Υόρκη και όχι στις πιο «πιστές στα πατροπαράδοτα» Μεσοδυτικές Πολιτείες.
Αλλά και πάλι μοιάζει εξωπραγματικό το ποσοστό των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων καταναλωτών ρούχων στην πόλη που ανέδειξε παγκοσμίως τηλεοπτικούς χαρακτήρες σαν την Κάρι Μπράντσο και τις φίλες της.
Διότι ο Αμερικανός καταναλωτής δεν έχει σχέση με τον Ευρωπαίο – όχι μόνο με τον παραδοσιακά σφιχτοχέρη Γερμανό, αλλά και με το Γάλλο.
Ενδεικτική είναι προ-πανδημική έρευνα του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας (IFM) που έδειξε ότι το 44% των Γάλλων αγόρασε λιγότερα ρούχα το 2018 συγκριτικά με παλαιότερες χρονιές και ότι το 40% εξ αυτών δεν το έκανε λόγω οικονομικής στενότητος αλλά επειδή άλλαξε καταναλωτικές συνήθειες ή για «ιδεολογικούς λόγους».
Επιταχυντής των εξελίξεων η πανδημία
Η έρευνα της GlobalData, που έκανε πρώτο θέμα το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC, έδειξε ότι και οι Αμερικανοί καταναλωτές στρατεύονται με εκθετικό ρυθμό σε κοινωνικά θέματα και συγκεκριμένα στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Και εκείνο που ζητούν από τους πολιτικούς – τώρα μάλιστα, που στο Λευκό Οίκο έχει εγκατασταθεί κάποιος που δεν συγχέει τον περιβαλλοντισμό με το σοσιαλισμό, τον αθεϊσμό, το διεθνισμό, την ομοφυλοφιλία και άλλες «απειλές» για το έθνος – είναι να υιοθετήσουν για την προώθηση της αγοράς ενδυμάτων από δεύτερο χέρι κίνητρα ανάλογα με εκείνα που υιοθετούν για να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση (φοροαπαλλαγές δηλαδή) ή τη μείωση της χρήσης πλαστικών τσαντών μιας χρήσης (επιβολή τελών κατανάλωσης).
Η αλλαγή αυτή στάσης των καταναλωτών φαίνεται πως δεν είναι άσχετη με την επέλαση της Covid-19. «Όταν από μια πόλη στην άλλη άκρη της γης έρχεται ένας ιός που δεν έχεις ξανακούσει ποτέ και ανατρέπει συθέμελα τη ζωή σου, αρχίζεις να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά και να αναθεωρείς παγιωμένες ως τώρα απόψεις και πεποιθήσεις», δήλωσε στο CNBC ο Αντονι Μαρίνο, επικεφαλής της ιστοσελίδας ThredUp που ειδικεύεται στις πωλήσεις από δεύτερο χέρι μέσω Διαδικτύου.
Ο Άντονι Μαρίνο εξήγησε ότι από πέρυσι ο κόσμος έχει μείνει κλεισμένος για μήνες στο σπίτι του και διαπίστωσε ότι έχει στοιβαγμένες στις ντουλάπες και στα πατάρια του τεράστιες ποσότητες ρούχων, παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων που χρησιμοποιεί από ελάχιστα έως καθόλου.
Ταυτόχρονα πάρα πολλοί είδαν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους να συρρικνώνονται εν μέσω οικονομικής ύφεσης και σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν κάποια χρήματα πουλώντας αντικείμενα που δεν τους είναι απαραίτητα. Έτσι «ανεπαισθήτως» απέκτησαν πιο φιλικές περιβαλλοντικά καταναλωτικές συνήθειες.
Εκρηκτικές οι προοπτικές
Η αγορά από δεύτερο χέρι αποτελεί ένα ανερχόμενο κλάδο των λιανικών πωλήσεων κυρίως μεταξύ καταναλωτών νέων σε ηλικία που ενδιαφέρονται για επώνυμα ρούχα και άλλα αγαθά ποιότητας, αλλά το πορτοφόλι τους δεν τους επιτρέπει να τα πλησιάσουν.
Η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω πανδημίας έδωσε ώθηση σε εταιρείες όπως η ThredUp ή η Poshmark που πιστεύουν ότι η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων αντικειμένων έχει μέλλον και δεν πρόκειται να «ξεφουσκώσει» όταν ξεπεράσουμε την πανδημία.
Σύμφωνα με τους ερευνητές της GlobalData συγκεκριμένα η αγορά αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί την επόμενη πενταετία στις ΗΠΑ και ο τζίρος της να φθάσει στα 77 δισ. δολάρια το 2025 από τα 36 δισ. δολάρια, που υπλογίζεται ότι θα είναι το 2021. Μιλάμε για ένα ρυθμό ανάπτυξης ενδεκαπλάσιο από το ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου λιανικών πωλήσεων ειδών ρουχισμού στις ΗΠΑ!
Η GlobalData και η ThredUp, που στήριξε την έρευνα, υπολογίζουν ότι 33 εκατομμύρια Αμερικανοί καταναλωτές έκαναν πέρυσι μια αγορά ρούχου από δεύτερο χέρι για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Εξ αυτών το 76% δηλώνουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τις δαπάνες τους για αγορά αγαθών από δεύτερο χέρι την επόμενη πενταετία.
Αλλά και ο εμπορικός κόσμος μοιάζει διατεθειμένος να στραφεί στην αγορά από δεύτερο χέρι. Το 58% των στελεχών στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων δήλωσαν ότι θα σκεφθούν να στραφούν στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων προσωπικών αντικειμένων σε περίπτωση που δοθούν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Deutsche Bank: Λογιστικές αλχημείες αποκαλύπτουν οι γερμανικές αρχές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/Deutsche-600x400.jpeg)
Στο στόχαστρο η Deutsche Bank για λογιστικές «αλχημείες»
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, η Deutsche Bank δεν ακολούθησε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όσον αφορά τον ισολογισμό του 2019
![ΗΠΑ – λιανεμπόριο: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/retail-usa-600x400.jpg)
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
![ΔΝΤ: Αυξήθηκαν οι κίνδυνοι για άνοδο του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/imf-768x576-1-600x450.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πληθωρισμό - Αυξάνονται οι ανοδικοί κίνδυνοι, επίμονα ψηλά οι υπηρεσίες
Το ΔΝΤ κράτησε σταθερές τις παγκόσμιες προβλέψεις για την άνοδο του ΑΕΠ, στο 3,2% - Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες αναπτυξιακές εκπλήξεις
![Hugo Boss: Πτώση 10% στη μετοχή και μείωση προβλέψεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hugo-boss-1-600x337.jpg)
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
![TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/totalenergies-600x375.jpg)
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
![Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shein-1-600x434.png)
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ