Η συνειδητοποίηση όλο και περισσότερων καταναλωτών για το πεπερασμένο του πλανήτη απαιτεί τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» και την υιοθέτηση άλλων, περιβαλλοντικά βιώσιμων συνηθειών. Μία εξ αυτών είναι η αγορά προϊόντων από δεύτερο χέρι, που φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος ακόμα και στη «Μέκκα του καταναλωτισμού», τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Σχεδόν ένας στους δύο – το 44% συγκεκριμένα – από τους 3.500 ενήλικες που μετείχαν σε έρευνα της GlobalData ζητεί από την κυβέρνηση της Ουάσιγκτον φορολογικά κίνητρα για την στροφή προς μια πιο βιώσιμη προσέγγιση της μόδας.
Σύμφωνοι, η έρευνα πιθανότατα διεξήχθη στη Νέα Υόρκη και όχι στις πιο «πιστές στα πατροπαράδοτα» Μεσοδυτικές Πολιτείες.
Αλλά και πάλι μοιάζει εξωπραγματικό το ποσοστό των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων καταναλωτών ρούχων στην πόλη που ανέδειξε παγκοσμίως τηλεοπτικούς χαρακτήρες σαν την Κάρι Μπράντσο και τις φίλες της.
Διότι ο Αμερικανός καταναλωτής δεν έχει σχέση με τον Ευρωπαίο – όχι μόνο με τον παραδοσιακά σφιχτοχέρη Γερμανό, αλλά και με το Γάλλο.
Ενδεικτική είναι προ-πανδημική έρευνα του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας (IFM) που έδειξε ότι το 44% των Γάλλων αγόρασε λιγότερα ρούχα το 2018 συγκριτικά με παλαιότερες χρονιές και ότι το 40% εξ αυτών δεν το έκανε λόγω οικονομικής στενότητος αλλά επειδή άλλαξε καταναλωτικές συνήθειες ή για «ιδεολογικούς λόγους».
Επιταχυντής των εξελίξεων η πανδημία
Η έρευνα της GlobalData, που έκανε πρώτο θέμα το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC, έδειξε ότι και οι Αμερικανοί καταναλωτές στρατεύονται με εκθετικό ρυθμό σε κοινωνικά θέματα και συγκεκριμένα στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Και εκείνο που ζητούν από τους πολιτικούς – τώρα μάλιστα, που στο Λευκό Οίκο έχει εγκατασταθεί κάποιος που δεν συγχέει τον περιβαλλοντισμό με το σοσιαλισμό, τον αθεϊσμό, το διεθνισμό, την ομοφυλοφιλία και άλλες «απειλές» για το έθνος – είναι να υιοθετήσουν για την προώθηση της αγοράς ενδυμάτων από δεύτερο χέρι κίνητρα ανάλογα με εκείνα που υιοθετούν για να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση (φοροαπαλλαγές δηλαδή) ή τη μείωση της χρήσης πλαστικών τσαντών μιας χρήσης (επιβολή τελών κατανάλωσης).
Η αλλαγή αυτή στάσης των καταναλωτών φαίνεται πως δεν είναι άσχετη με την επέλαση της Covid-19. «Όταν από μια πόλη στην άλλη άκρη της γης έρχεται ένας ιός που δεν έχεις ξανακούσει ποτέ και ανατρέπει συθέμελα τη ζωή σου, αρχίζεις να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά και να αναθεωρείς παγιωμένες ως τώρα απόψεις και πεποιθήσεις», δήλωσε στο CNBC ο Αντονι Μαρίνο, επικεφαλής της ιστοσελίδας ThredUp που ειδικεύεται στις πωλήσεις από δεύτερο χέρι μέσω Διαδικτύου.
Ο Άντονι Μαρίνο εξήγησε ότι από πέρυσι ο κόσμος έχει μείνει κλεισμένος για μήνες στο σπίτι του και διαπίστωσε ότι έχει στοιβαγμένες στις ντουλάπες και στα πατάρια του τεράστιες ποσότητες ρούχων, παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων που χρησιμοποιεί από ελάχιστα έως καθόλου.
Ταυτόχρονα πάρα πολλοί είδαν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους να συρρικνώνονται εν μέσω οικονομικής ύφεσης και σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν κάποια χρήματα πουλώντας αντικείμενα που δεν τους είναι απαραίτητα. Έτσι «ανεπαισθήτως» απέκτησαν πιο φιλικές περιβαλλοντικά καταναλωτικές συνήθειες.
Εκρηκτικές οι προοπτικές
Η αγορά από δεύτερο χέρι αποτελεί ένα ανερχόμενο κλάδο των λιανικών πωλήσεων κυρίως μεταξύ καταναλωτών νέων σε ηλικία που ενδιαφέρονται για επώνυμα ρούχα και άλλα αγαθά ποιότητας, αλλά το πορτοφόλι τους δεν τους επιτρέπει να τα πλησιάσουν.
Η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω πανδημίας έδωσε ώθηση σε εταιρείες όπως η ThredUp ή η Poshmark που πιστεύουν ότι η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων αντικειμένων έχει μέλλον και δεν πρόκειται να «ξεφουσκώσει» όταν ξεπεράσουμε την πανδημία.
Σύμφωνα με τους ερευνητές της GlobalData συγκεκριμένα η αγορά αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί την επόμενη πενταετία στις ΗΠΑ και ο τζίρος της να φθάσει στα 77 δισ. δολάρια το 2025 από τα 36 δισ. δολάρια, που υπλογίζεται ότι θα είναι το 2021. Μιλάμε για ένα ρυθμό ανάπτυξης ενδεκαπλάσιο από το ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου λιανικών πωλήσεων ειδών ρουχισμού στις ΗΠΑ!
Η GlobalData και η ThredUp, που στήριξε την έρευνα, υπολογίζουν ότι 33 εκατομμύρια Αμερικανοί καταναλωτές έκαναν πέρυσι μια αγορά ρούχου από δεύτερο χέρι για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Εξ αυτών το 76% δηλώνουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τις δαπάνες τους για αγορά αγαθών από δεύτερο χέρι την επόμενη πενταετία.
Αλλά και ο εμπορικός κόσμος μοιάζει διατεθειμένος να στραφεί στην αγορά από δεύτερο χέρι. Το 58% των στελεχών στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων δήλωσαν ότι θα σκεφθούν να στραφούν στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων και άλλων προσωπικών αντικειμένων σε περίπτωση που δοθούν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.
Latest News
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις