
Πριν από την αναθεώρηση των προτύπων CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά τον επόμενο μήνα, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Oliver Zipse, προειδοποίησε ότι «η νέα, πράσινη Ευρώπη δεν πρέπει να οδηγείται από μία κουλτούρα απαγορεύσεων και περιορισμών».
Μιλώντας σήμερα σε μία εκδήλωση Politico Live, ο κ. Zipse, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της BMW, ρώτησε: «Ποια εικόνα έχουμε στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε την Ευρώπη το 2030, το 2040 και το 2050; Η νέα, πράσινη Ευρώπη καθοδηγείται από μία κουλτούρα απαγορεύσεων και περιορισμών ή ενθαρρύνεται από την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα;».
«Ο μετασχηματισμός του τομέα της κινητικότητας συμβαίνει εδώ και τώρα», δήλωσε ο κ. Zipse. «Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μίας Ευρώπης ουδέτερου άνθρακα το 2050, σε μία τεχνολογικά ουδέτερη και ολιστική προσέγγιση», ανέφερε και πρόσθεσε: «Και υπό τις σωστές συνθήκες, είμαστε ανοιχτοί σε ακόμη υψηλότερους στόχους μείωσης CO2 το 2030».
Αυτό, όμως, εξαρτάται από την ύπαρξη αρκετών σημείων φόρτισης και σταθμών υδρογόνου σε όλη την ΕΕ. Η ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αδράξει την ευκαιρία της επικείμενης οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων να επιφέρει επιτέλους δεσμευτικούς στόχους για την υποδομή σε όλα τα κράτη-μέλη.
«Χωρίς αυτούς τους στόχους θα αντιμετωπίσουμε ένα εμπόδιο για την ηλεκτρονική κινητικότητα και ο μετασχηματισμός μας θα χάσει την ορμή του», προειδοποίησε ο κ. Zipse.
Επιπλέον, ο πρόεδρος της ACEA σημείωσε ότι στον δρόμο προς το μηδέν, κάθε διαθέσιμη τεχνολογία πρέπει να διαδραματίσει τον ρόλο της. Η βιομηχανία πρέπει να χρησιμοποιήσει όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες μετάδοσης για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του στόλου των οχημάτων.
«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτός ο μετασχηματισμός δεν περιορίζει την κινητικότητά μας. Είτε πρόκειται για την οικονομία, για τις προσωπικές μας σχέσεις, για την κοινωνική συνοχή και τη συμμετοχή, το επίπεδο κινητικότητας είναι ένας σαφής δείκτης προόδου», τόνισε ο κ. Zipse.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X