Το 40% των εν ενεργεία πλοίων θα πρέπει να αντικατασταθεί προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των ρυμουλκών πλοίων και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.
Σήμερα ο ελληνικών συμφερόντων στόλος ρυμουλκών λιμένων αριθμεί περί τα 150 ρυμουλκά εκ των οποίων τα 110 είναι ενεργά, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 33 χρόνια. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου είναι πρόδηλη και αφορά τόσο στην αύξηση τη ελκτικής δύναμης όσο και στα συστήματα πρόωσης
Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ot.gr ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Παράλληλα, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες μέλη της Ένωσης έχουν ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις άνω των 120 εκ. ευρώ, με την απόκτηση 35 νέων σκαφών τα τελευταία χρόνια, σύγχρονης τεχνολογίας και συμβατών με τις διεθνείς προδιαγραφές, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή τους πρόθεση.
«Από τις Ελληνικές θάλασσες διέρχονται κάθε χρόνο χιλιάδες πλοία γιγαντιαίων διαστάσεων. Με δεδομένη αυτήν την αυξημένη κίνηση των μεγαλύτερων πλοίων η συνδρομή των ρυμουλκών στον απόπλου και κατάπλου των θαλάσσιων αυτών γιγάντων είναι κομβικής σημασίας. Την εικοσαετία 2000-2020 σημειώθηκαν συνολικά 243 προσαράξεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος» σημείωσε ο κ. Ξηραδάκης .
Πρόσθεσε επίσης ότι «θαλάσσια ατυχήματα που οδήγησαν σε ναυάγια, όπως του Sea Diamond στη Σαντορίνη, του Express Samina έξω από την Πάρο, του Cabrera Βόρεια της Άνδρου, του Αγία Ζώνη στον Σαρωνικό, κ.α. είχαν τραγικές συνέπειες σε ανθρώπινες ζωές, στη ρύπανση της θαλάσσιας και παράκτιας περιοχής αλλά και τεράστιο οικονομικό κόστος – και όσον αφορά στο ύψος των αποζημιώσεων και όσον αφορά στις τοπικές τουριστικές και αλιευτικές δραστηριότητες».
«Σήμερα συνέχισε ο πρόεδρος τη Ενωσης, πολλά από αυτά τα ναυάγια παραμένουν στο βυθό των Ελληνικών θαλασσών, εξακολουθώντας να αποτελούν εστίες περιβαλλοντικής και οικονομικής απειλής. Σε αυτό ακριβώς το σημείο η θεσμοθέτηση σύγχρονων τεχνικών προδιαγραφών όχι μόνο για τα ρυμουλκά αλλά και για τα ναυαγοσωστικά τα οποία θα μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας, κάλυψη της ΑΟΖ και διενέργεια SAR, είναι μονόδρομος»
Ο κ. Ξηραδάκης σημείωσε ακόμη πως το Προεδρικό διάταγμα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Πολιτεία για τις προδιαγραφές των ρυμουλκών πλοίων είναι στρατηγικής σημασίας και σημαντικό όχι μόνο για τον κλάδο και τον υγιή ανταγωνισμό, αλλά και γιατί: 1) είναι θέμα ασφάλειας των λιμανιών για τη θωράκιση της απρόσκοπτης εμπορευματικής και τουριστικής λειτουργίας τους, 2) είναι θέμα ασφάλειας των Ελληνικών θαλασσών από ατυχήματα και επίσης 3) είναι θέμα ανταγωνιστικότητας, διότι η εξασφάλιση σύγχρονων θαλάσσιων υπηρεσιών αναβαθμίζει τη διεθνή εικόνα της χώρας και ως τουριστικό προορισμό και ως εμπορευματικό κόμβο.
Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία δυο 2 χρόνια η Ένωση βρίσκεται σε συνεχή και συστηματική συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής για την έκδοση των νέων σύγχρονων προδιαγραφών για τα ρυμουλκά πλοία και έχει καταθέσει εμπεριστατωμένο σχέδιο και συγκεκριμένες προτάσεις για τις προδιαγραφές, βάσει διεθνών δεδομένων και μελετών. Ειδικά, όσον αφορά στις προδιαγραφές των ρυμουλκών, η Ένωση έχει προχωρήσει ήδη σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε ειδική μελέτη, η οποία κατατέθηκε στο Υπουργείο, ώστε να συνδράμει σε αυτήν την προσπάθεια.
Παράλληλα, αναφορά έγινε και στις επιπλέον προτάσεις που κατέθεσε η Ένωση στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Προεδρικό Διάταγμα, για τη βέλτιστη λειτουργία του νέου πλαισίου, οι οποίες αφορούν στα εξής σημεία:
- Τα μέσα πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, που εμπλέκονται σε υπηρεσίες επιφυλακής δεξαμενόπλοιων και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα (FiFi 1,2 &3).
- Τα πυροσβεστικά μέσα των ρυμουλκών πλοίων θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις υποχρεωτικές και όχι στις συνιστώμενες διατάξεις του ΠΔ.
- Διόρθωση των τύπων για το υπολογισμό της απαιτούμενης ελκτικής δύναμης των πλοίων.
- Χρήση των σύγχρονων ρυμουλκών πλοίων (διπλέλικα ή ελικοπιδάλια) στα μεγάλα και πολυσύχναστα λιμάνια.
Επιπλέον, έμφαση δόθηκε και στην επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου των τεχνικών προδιαγραφών και των ναυαγοσωστικών πλοίων, σήμερα περισσότερο από ποτέ τη στιγμή που η Τουρκία αναπτύσσεται στον τομέα αυτό ταχύτατα. Προδιαγραφές βάσει των οποίων θα μπορούν να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας, κάλυψη της ΑΟΖ και διενέργεια Έρευνας – Διάσωσης (SAR). Με αυτόν το στόχο η Ένωση βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας σε αυτήν την κατεύθυνση και ήδη διεξάγει αντίστοιχα ειδική μελέτη σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τις προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών, την οποία και θα καταθέσει στην Πολιτεία.
«Σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε ένα νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους τομείς της ρυμούλκησης, της επιθαλάσσιας αρωγής, της ναυαγιαίρεσης και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αντίστοιχες του επιπέδου της κορυφαίας παγκοσμίως Ναυτιλίας που διαθέτουμε. Οι εταιρίες μέλη της Ένωσης στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του πλαισίου προχωρώντας σε επενδύσεις άνω των 120 εκ. ευρώ. Επενδύσεις στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και ως τουριστικό προορισμό και ως παγκόσμιο εμπορευματικό κόμβο» σημείωσε ο κύριος Ξηραδάκης.
Η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, δημιουργήθηκε το 1980, και σκοπό έχει τη διαφύλαξη, προώθηση, προστασία και ανάπτυξη των συμφερόντων των μελών της σε ένα πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού. Η Ένωση παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις, μέσω της συμμετοχής μελών της στην Ευρωπαϊκή Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών (European Tugowners Association, ETA) καθώς και στη Διεθνή Ένωση Ναυαγοσωστικών Εταιρειών (International Salvage Union).
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς