
Η νέα, μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση πλοίων, τα οποία μεταφέρουν διεθνή εμπορευματοκιβώτια στα νότια της Κίνας, φαίνεται να είναι χειρότερηαπό τον αποκλεισμό της διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Αυτό ανέφερε ο Βίνσεντ Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Μάερσκ με έδρα τη Δανία, σε συνέντευξη τύπου στα μέσα Ιουνίου. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg περίπου 130 πλοία-κοντέινερ από όλον τον κόσμο βρίσκονται αγκυροβολημένα αυτή την περίοδο στο σημαντικό κινεζικό λιμάνι Σενζέν-Γιαντιάν.
Η αιτία έγκειται στη νέα έξαρση -αν και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας- του κορωνοϊού στο νότιο τμήμα της επαρχίας Γκουανγκτόνγκ, όπου βρίσκεται το λιμάνι. Οι τοπικές αρχές έχουν διατάξει ήδη το κλείσιμο του λιμανιού λόγω κορωνοϊού για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, με αποτέλεσμα διεθνή εμπορικά πλοία που να μην μπορούν να αποπλεύσουν.
Υπερπλήρεις χώροι αποθήκευσης
Ως αποτέλεσμα οι διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες εχουν εκτροχιαστεί. Γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αναφέρουν ότι οι χώροι αποθήκευσης εμπορευμάτων στην ευρύτερη περιοχή είναι ήδη υπερπλήρεις. Όπως αναφέρει ώστόσο ο οικονομολόγος Νικ Μάρο από την Economist Intelligence Unit με έδρα το Χονγκ Κονγκ: «Η κατάσταση στην Γκουανγκντόνγκ φαίνεται να τίθεται ξανά υπό έλεγχο. Αλλά οι καθυστερήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες για πολλές εβδομάδες ακόμη».
Οι υλικοτεχνικές καθυστερήσεις αποτελούν πρόβλημα ειδικά για την βιομηχανία τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εξαγωγών του κλάδου διέρχονται από το λιμάνι Σενζάν. Σύμφωνα με τον Νικ Μάρο, πολλοί φοβούνται ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί, σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας από το φθινόπωρο και δεδομένης της εξάρτησης της Δύσης από κινεζικά εμπορεύματα.
«Δεν υπάρχει για την ώρα ένδειξη μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα και καταναλωτικά αγαθά. Σε πολλές δυτικές χώρες συνήθως τους τελευταίους μήνες του έτους τα αποθέματα αναπληρώνονται. Αυτό διασφαλίζει υψηλή εμπορική δραστηριότητα. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι οι κλυδωνισμοί που βλέπουμε τώρα στις εφοδιαστικές αλυσίδες ενδέχεται να χαλαρώσουν μόνο προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους», παρατηρεί τέλος ο Νικ Μάρο.
Πηγή: Deutsche Welle, Στέφεν Βούρτσελ, SWR Σανγκάη


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων