Η νέα, μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση πλοίων, τα οποία μεταφέρουν διεθνή εμπορευματοκιβώτια στα νότια της Κίνας, φαίνεται να είναι χειρότερηαπό τον αποκλεισμό της διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Αυτό ανέφερε ο Βίνσεντ Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Μάερσκ με έδρα τη Δανία, σε συνέντευξη τύπου στα μέσα Ιουνίου. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg περίπου 130 πλοία-κοντέινερ από όλον τον κόσμο βρίσκονται αγκυροβολημένα αυτή την περίοδο στο σημαντικό κινεζικό λιμάνι Σενζέν-Γιαντιάν.
Η αιτία έγκειται στη νέα έξαρση -αν και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας- του κορωνοϊού στο νότιο τμήμα της επαρχίας Γκουανγκτόνγκ, όπου βρίσκεται το λιμάνι. Οι τοπικές αρχές έχουν διατάξει ήδη το κλείσιμο του λιμανιού λόγω κορωνοϊού για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, με αποτέλεσμα διεθνή εμπορικά πλοία που να μην μπορούν να αποπλεύσουν.
Υπερπλήρεις χώροι αποθήκευσης
Ως αποτέλεσμα οι διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες εχουν εκτροχιαστεί. Γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αναφέρουν ότι οι χώροι αποθήκευσης εμπορευμάτων στην ευρύτερη περιοχή είναι ήδη υπερπλήρεις. Όπως αναφέρει ώστόσο ο οικονομολόγος Νικ Μάρο από την Economist Intelligence Unit με έδρα το Χονγκ Κονγκ: «Η κατάσταση στην Γκουανγκντόνγκ φαίνεται να τίθεται ξανά υπό έλεγχο. Αλλά οι καθυστερήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες για πολλές εβδομάδες ακόμη».
Οι υλικοτεχνικές καθυστερήσεις αποτελούν πρόβλημα ειδικά για την βιομηχανία τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εξαγωγών του κλάδου διέρχονται από το λιμάνι Σενζάν. Σύμφωνα με τον Νικ Μάρο, πολλοί φοβούνται ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί, σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας από το φθινόπωρο και δεδομένης της εξάρτησης της Δύσης από κινεζικά εμπορεύματα.
«Δεν υπάρχει για την ώρα ένδειξη μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα και καταναλωτικά αγαθά. Σε πολλές δυτικές χώρες συνήθως τους τελευταίους μήνες του έτους τα αποθέματα αναπληρώνονται. Αυτό διασφαλίζει υψηλή εμπορική δραστηριότητα. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι οι κλυδωνισμοί που βλέπουμε τώρα στις εφοδιαστικές αλυσίδες ενδέχεται να χαλαρώσουν μόνο προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους», παρατηρεί τέλος ο Νικ Μάρο.
Πηγή: Deutsche Welle, Στέφεν Βούρτσελ, SWR Σανγκάη
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ