
Έχουν ακόμη δρόμο μπροστά οι υψηλοί ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Η μείωση αναμένεται να έρθει όταν το κόστος φτάσει στον τελικό καταναλωτή και ο πληθωρισμός αρχίζει να υπονομεύει το εισόδημα των καταναλωτών, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η έλλειψη «κουτιών» εξακολουθεί συμφωνα με τους αναλυτές να συνιστά ένα πρόβλημα ενώ και η ζήτηση αγαθών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Με τις προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ να αναθεωρούνται στο 6,0% και τις καταθέσεις να αυξάνονται, η ζήτηση αγαθών δεν θα μειωθεί και θα επιδρά στους ναύλους πολλαπλασιαστικά.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal δεν βλέπει κάποια σημαντική αλλαγή σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Πότε όμως θα ομαλοποιηθεί η ζήτηση; Η Intermodal εκτιμά ότι θα ομαλοποιηθεί όταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες με το άνοιγμα των οικονομιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πέσουν. Αντιθέτως αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα χαμηλότερα βέβαια από τα ρεκόρ ων τελευταίων μηνών. Για τον ναυλομεσιτικό οίκο το «σημείο καμπής» θα είναι όταν το υψηλό εμπορικό κόστος μεταφερθεί στις τιμές των τελικών αγαθών και ο πληθωρισμός αρχίζει να χτυπά το εισόδημα των καταναλωτών.
Προς το παρόν, παγκοσμίως οι δείκτες PMI της μεταποίησης βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά αλλά η Intermodal επισημαίνει ότι πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είμαστε στο μέσο του κύκλου και αναμένεται σταδιακά μια υστέρηση στη ζήτηση λόγω της αύξησης του εμπορικού κόστους.
Πάντως στο τομέα των παραγγελιών νεότευκτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται μία έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να πλησιάζει τώρα στο 17% του υφιστάμενου στόλου. Όμως δεν αναμένεται να επηρεασθεί η αγορά μέχρι το 2023, που οι παραγγελίες αυτές θα “πέφτουν” στο νερό.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, μέχρι το τέλος Μαίου φέτος, περίπου 229 containerships, συνολικού ύψους 2,2 εκατ.TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έφτασε τα 4,35 εκατομμύρια TEU όταν πριν οκτώ μήνες ήταν στα 1,95 εκατομμύρια TEU.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες