Έχουν ακόμη δρόμο μπροστά οι υψηλοί ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Η μείωση αναμένεται να έρθει όταν το κόστος φτάσει στον τελικό καταναλωτή και ο πληθωρισμός αρχίζει να υπονομεύει το εισόδημα των καταναλωτών, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η έλλειψη «κουτιών» εξακολουθεί συμφωνα με τους αναλυτές να συνιστά ένα πρόβλημα ενώ και η ζήτηση αγαθών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Με τις προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ να αναθεωρούνται στο 6,0% και τις καταθέσεις να αυξάνονται, η ζήτηση αγαθών δεν θα μειωθεί και θα επιδρά στους ναύλους πολλαπλασιαστικά.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal δεν βλέπει κάποια σημαντική αλλαγή σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Πότε όμως θα ομαλοποιηθεί η ζήτηση; Η Intermodal εκτιμά ότι θα ομαλοποιηθεί όταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες με το άνοιγμα των οικονομιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πέσουν. Αντιθέτως αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα χαμηλότερα βέβαια από τα ρεκόρ ων τελευταίων μηνών. Για τον ναυλομεσιτικό οίκο το «σημείο καμπής» θα είναι όταν το υψηλό εμπορικό κόστος μεταφερθεί στις τιμές των τελικών αγαθών και ο πληθωρισμός αρχίζει να χτυπά το εισόδημα των καταναλωτών.
Προς το παρόν, παγκοσμίως οι δείκτες PMI της μεταποίησης βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά αλλά η Intermodal επισημαίνει ότι πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είμαστε στο μέσο του κύκλου και αναμένεται σταδιακά μια υστέρηση στη ζήτηση λόγω της αύξησης του εμπορικού κόστους.
Πάντως στο τομέα των παραγγελιών νεότευκτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται μία έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να πλησιάζει τώρα στο 17% του υφιστάμενου στόλου. Όμως δεν αναμένεται να επηρεασθεί η αγορά μέχρι το 2023, που οι παραγγελίες αυτές θα “πέφτουν” στο νερό.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, μέχρι το τέλος Μαίου φέτος, περίπου 229 containerships, συνολικού ύψους 2,2 εκατ.TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έφτασε τα 4,35 εκατομμύρια TEU όταν πριν οκτώ μήνες ήταν στα 1,95 εκατομμύρια TEU.
Latest News
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Ο χρησμός της Bimco για τα τάνκερ - Τι αλλαγές φέρνει ο Τραμπ
Τι θα συμβεί όταν επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά και από τον παράγοντα Τραμπ
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Διογκώνεται το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στη ναυτιλία - Αυξάνονται τα «ψεύτικα» βιογραφικά
Η ναυτιλία μαστίζεται από σημαντικές ελλείψεις προσωπικού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των επιθέσεων των Χούθι