
Έχουν ακόμη δρόμο μπροστά οι υψηλοί ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Η μείωση αναμένεται να έρθει όταν το κόστος φτάσει στον τελικό καταναλωτή και ο πληθωρισμός αρχίζει να υπονομεύει το εισόδημα των καταναλωτών, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η έλλειψη «κουτιών» εξακολουθεί συμφωνα με τους αναλυτές να συνιστά ένα πρόβλημα ενώ και η ζήτηση αγαθών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Με τις προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ να αναθεωρούνται στο 6,0% και τις καταθέσεις να αυξάνονται, η ζήτηση αγαθών δεν θα μειωθεί και θα επιδρά στους ναύλους πολλαπλασιαστικά.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal δεν βλέπει κάποια σημαντική αλλαγή σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Πότε όμως θα ομαλοποιηθεί η ζήτηση; Η Intermodal εκτιμά ότι θα ομαλοποιηθεί όταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες με το άνοιγμα των οικονομιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πέσουν. Αντιθέτως αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα χαμηλότερα βέβαια από τα ρεκόρ ων τελευταίων μηνών. Για τον ναυλομεσιτικό οίκο το «σημείο καμπής» θα είναι όταν το υψηλό εμπορικό κόστος μεταφερθεί στις τιμές των τελικών αγαθών και ο πληθωρισμός αρχίζει να χτυπά το εισόδημα των καταναλωτών.
Προς το παρόν, παγκοσμίως οι δείκτες PMI της μεταποίησης βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά αλλά η Intermodal επισημαίνει ότι πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είμαστε στο μέσο του κύκλου και αναμένεται σταδιακά μια υστέρηση στη ζήτηση λόγω της αύξησης του εμπορικού κόστους.
Πάντως στο τομέα των παραγγελιών νεότευκτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται μία έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να πλησιάζει τώρα στο 17% του υφιστάμενου στόλου. Όμως δεν αναμένεται να επηρεασθεί η αγορά μέχρι το 2023, που οι παραγγελίες αυτές θα “πέφτουν” στο νερό.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, μέχρι το τέλος Μαίου φέτος, περίπου 229 containerships, συνολικού ύψους 2,2 εκατ.TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έφτασε τα 4,35 εκατομμύρια TEU όταν πριν οκτώ μήνες ήταν στα 1,95 εκατομμύρια TEU.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία