![Θα παραμείνουν ψηλά οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ποντοπόρος.jpg)
Έχουν ακόμη δρόμο μπροστά οι υψηλοί ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Η μείωση αναμένεται να έρθει όταν το κόστος φτάσει στον τελικό καταναλωτή και ο πληθωρισμός αρχίζει να υπονομεύει το εισόδημα των καταναλωτών, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η έλλειψη «κουτιών» εξακολουθεί συμφωνα με τους αναλυτές να συνιστά ένα πρόβλημα ενώ και η ζήτηση αγαθών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Με τις προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ να αναθεωρούνται στο 6,0% και τις καταθέσεις να αυξάνονται, η ζήτηση αγαθών δεν θα μειωθεί και θα επιδρά στους ναύλους πολλαπλασιαστικά.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal δεν βλέπει κάποια σημαντική αλλαγή σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Πότε όμως θα ομαλοποιηθεί η ζήτηση; Η Intermodal εκτιμά ότι θα ομαλοποιηθεί όταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες με το άνοιγμα των οικονομιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πέσουν. Αντιθέτως αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα χαμηλότερα βέβαια από τα ρεκόρ ων τελευταίων μηνών. Για τον ναυλομεσιτικό οίκο το «σημείο καμπής» θα είναι όταν το υψηλό εμπορικό κόστος μεταφερθεί στις τιμές των τελικών αγαθών και ο πληθωρισμός αρχίζει να χτυπά το εισόδημα των καταναλωτών.
Προς το παρόν, παγκοσμίως οι δείκτες PMI της μεταποίησης βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά αλλά η Intermodal επισημαίνει ότι πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είμαστε στο μέσο του κύκλου και αναμένεται σταδιακά μια υστέρηση στη ζήτηση λόγω της αύξησης του εμπορικού κόστους.
Πάντως στο τομέα των παραγγελιών νεότευκτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται μία έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να πλησιάζει τώρα στο 17% του υφιστάμενου στόλου. Όμως δεν αναμένεται να επηρεασθεί η αγορά μέχρι το 2023, που οι παραγγελίες αυτές θα “πέφτουν” στο νερό.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, μέχρι το τέλος Μαίου φέτος, περίπου 229 containerships, συνολικού ύψους 2,2 εκατ.TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έφτασε τα 4,35 εκατομμύρια TEU όταν πριν οκτώ μήνες ήταν στα 1,95 εκατομμύρια TEU.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024