Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση-πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain, προωθεί η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στην 2η συνεδρίαση της επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo S.A.) και με καλεσμένη την Ηρώ Δουμάνη, γενική διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και αντιπρόεδρο του World Road Transport Organization (IRU), η οποία έχει γνώση των αντικειμένων και συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια ανάδειξης του κλάδου και επίλυσης θεμάτων γύρω από αυτόν.
Η κ. Δουμάνη, αναφερόμενη στη χρονομίσθωση φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, τόνισε ότι αυτή είναι πλέον δυνατή να εκτελεστεί μέσω του νέου νομικού πλαισίου, το οποίο είναι σε ισχύ τα τελευταία δύο χρόνια, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να καλύπτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Για το ζήτημα του e-CMR, σημείωσε ότι έχει τεθεί επιτυχώς σε πιλοτική βάση με τη συμμετοχή, προς το παρόν, λίγων ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά με την ένταξη τους επόμενους μήνες και της Γερμανίας, αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.
Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, ο οποίος, ως γνωστό, είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, η γενική διευθύντρια της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι δεν υπάρχει σχετική εξέλιξη, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την αγορά και τους φορείς προς την κυβέρνηση, όταν, όπως ανέφερε, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως χρήση εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτροκίνηση, LNG-CNG, υδρογόνο) προωθούνται μέτρα στήριξης της ανανέωσης των στόλων. Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα, μεγάλο ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι στην αγορά των μεταφορών δραστηριοποιούνται κυρίως πολύ μικρές επιχειρηματικές μονάδες, οι οποίες δεν δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα δανεισμού, σε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, ακόμα και στη σύναψη μεγάλων συμβολαίων μεταφοράς.
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μελών Logistics του επιμελητηρίου, συζητήθηκε και το θέμα της διαθεσιμότητας φορτηγών για εξαγωγές κατά τη θερινή περίοδο. Ειδικότερα, τονίστηκε ότι οι εμπορικές εταιρείες και οι εταιρείες διαμεταφορών θα πρέπει να προβαίνουν στη σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με μεταφορικές εταιρείες, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη διάθεση οχημάτων όλους τους μήνες του έτους, ακόμα και τους καλοκαιρινούς, οπότε μειώνεται η διαθεσιμότητα των φορτηγών και αυξάνονται τα κοστολόγια, λόγω αύξησης των αναγκών μεταφοράς νωπών φρούτων και λαχανικών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πώς σχολιάζει το υπουργείο Οικονομίας την έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα
Η Ελλάδα κλείνει την ψαλίδα με την Ευρώπη
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο σε μία πλατφόρμα - Η συμφωνία με την Prosperty
Ο στόχος για το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι να ενισχυθεί περαιτέρω η διαφάνεια και η εξορθολόγιση των τιμών ακινήτων
To παράδοξο της ιδιωτικής κατανάλωσης – Γιατί αντέχει παρά τον πληθωρισμό
Ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει σε «χαμηλές» πτήσεις, εντούτοις η ιδιωτική κατανάλωση συνεχίζει να στηρίζει το ΑΕΠ
Θεοδωρικάκος από Λάρισα: Κεντρικός ο ρόλος της στον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας
Χρειάζεται να ανασυγκροτήσουμε την οικονομία της περιοχής, ώστε τα νέα παιδιά να μείνουν εδώ, να δημιουργηθούν περισσότερες δουλειές, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος
BofA για Ελλάδα: Καλπάζει η οικονομία, αλλά για πόσο...
Oι συνεχιζόμενες βασικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις αποφέρουν απτά αποτελέσματα σημειώνει η BofA για την ελληνική οικονομία - Η πρόκληση της διατήρησης της ανάπτυξης
Εντυπωσιακή προσέλευση στο 5ο Συνέδριο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού – Τα βασικά συμπεράσματα
Η γενική θεματολογία του 5ου Συνεδρίου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού αφορούσε το τρίπτυχο «Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός, Αποταμίευση και Επενδύσεις»,
Κομισιόν για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 3% το 2024 – Πόσο θα μειωθεί το χρέος έως το 2026
Οι επενδύσεις προβλέπεται να επιταχυνθούν περαιτέρω, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο κοντά στο 9% το 2025, κατά την Κομισιόν
Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 13,4 δισ. στο δεκάμηνο – Πώς κινήθηκαν τα έσοδα
Τα στοιχεία για τον προϋπολογισμό - Αυξημένα φορολογικά έσοδα κατά 2,419 δισ. ευρώ μετά την αφαίρεση των επιστροφών
Πώς δηλώνεται η ακινησία οχημάτων λόγω κλοπής ή θανάτου
Τι προβλέπει απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για τα οχήματα
Στη χαμηλότερη θέση η Ελλάδα με βάση το βιοτικό επίπεδο - Αποκαλυπτικά τα στοιχεία του ΟΟΣΑ
Μολονότι το εισόδημα αυξάνεται τα τελευταία έτη, ο ρυθμός ανόδου δεν επαρκεί να καλύψει τις απώλειες από τη 10ετή κρίση σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ