
Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση-πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain, προωθεί η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στην 2η συνεδρίαση της επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo S.A.) και με καλεσμένη την Ηρώ Δουμάνη, γενική διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και αντιπρόεδρο του World Road Transport Organization (IRU), η οποία έχει γνώση των αντικειμένων και συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια ανάδειξης του κλάδου και επίλυσης θεμάτων γύρω από αυτόν.
Η κ. Δουμάνη, αναφερόμενη στη χρονομίσθωση φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, τόνισε ότι αυτή είναι πλέον δυνατή να εκτελεστεί μέσω του νέου νομικού πλαισίου, το οποίο είναι σε ισχύ τα τελευταία δύο χρόνια, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να καλύπτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Για το ζήτημα του e-CMR, σημείωσε ότι έχει τεθεί επιτυχώς σε πιλοτική βάση με τη συμμετοχή, προς το παρόν, λίγων ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά με την ένταξη τους επόμενους μήνες και της Γερμανίας, αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.
Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, ο οποίος, ως γνωστό, είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, η γενική διευθύντρια της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι δεν υπάρχει σχετική εξέλιξη, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την αγορά και τους φορείς προς την κυβέρνηση, όταν, όπως ανέφερε, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως χρήση εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτροκίνηση, LNG-CNG, υδρογόνο) προωθούνται μέτρα στήριξης της ανανέωσης των στόλων. Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα, μεγάλο ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι στην αγορά των μεταφορών δραστηριοποιούνται κυρίως πολύ μικρές επιχειρηματικές μονάδες, οι οποίες δεν δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα δανεισμού, σε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, ακόμα και στη σύναψη μεγάλων συμβολαίων μεταφοράς.
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μελών Logistics του επιμελητηρίου, συζητήθηκε και το θέμα της διαθεσιμότητας φορτηγών για εξαγωγές κατά τη θερινή περίοδο. Ειδικότερα, τονίστηκε ότι οι εμπορικές εταιρείες και οι εταιρείες διαμεταφορών θα πρέπει να προβαίνουν στη σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με μεταφορικές εταιρείες, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη διάθεση οχημάτων όλους τους μήνες του έτους, ακόμα και τους καλοκαιρινούς, οπότε μειώνεται η διαθεσιμότητα των φορτηγών και αυξάνονται τα κοστολόγια, λόγω αύξησης των αναγκών μεταφοράς νωπών φρούτων και λαχανικών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός: Εκδόθηκε ο «οδικός χάρτης» αξιοποίησης των θαλασσίων πόρων
Η πρωτοβουλία ανήκει στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το υπ. Εξωτερικών και τα συναρμόδια υπουργεία

Πώς μπορεί να «φουσκώσει» ο κρατικός κουμπαράς – Θα δοθεί κοινωνικό μέρισμα;
Τα εμπόδια και οι ευκαιρίες για να αυξηθεί το πλεόνασμα – Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει κοινωνικό μέρισμα

Τρομακτική αύξηση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων
Πρωτοβουλία για κοινωνικό διάλογο γύρω από τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας ζητά από την κυβέρνηση η ΓΣΕΕ

Ο κίνδυνοι, η στάσιμη παραγωγικότητα και οι επενδύσεις – Τα «καμπανάκια» του ΙΟΒΕ
Αν ο κίνδυνος μιας έντονης κρίσης είναι πολύ μικρός (αναφορικά με τους δασμούς), δεν ισχύει το ίδιο για το ενδεχόμενο στασιμότητας στην ελληνική οικονομία

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη