Για τα χρηματοδοτικά εργαλεία των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας, αλλά και για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων δεκαετιών, την γραμμή 4 του Μετρό, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο Οικονομικό Φόρουμ του Economist με θέμα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον τομέα των μεταφορών, μετά την πανδημία.
Στο Forum συμμετείχε και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν.
Κατά την τοποθέτηση του, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι κάθε κρίση μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες κι ανέφερε ότι η Ελλάδα μετά την δεκαετή οικονομική κρίση και μετά την υγειονομική κρίση της πανδημίας μπορεί πλέον να ανακτήσει ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στον τομέα των μεταφορών στα Βαλκάνια.
Σημείωσε δε, ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την χώρα σε κόμβο των εμπορευματικών μεταφορών στην Ανατολική Μεσόγειο και με βάση αυτό εργάζεται προς τρεις άξονες:
Πρώτον, την διασύνδεση των λιμένων της Βορείου Ελλάδας για την αναβάθμιση της περιοχής, δεύτερον, την ανάπτυξη του μεγαλύτερου σχεδίου σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που έχει εφαρμοστεί ποτέ στην χώρα συνδυάζοντας και τη διασύνδεση με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και τρίτον με την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων.
«Προχωράμε με ένα συνολικό σχέδιο 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα υποδομής, τα οποία χρηματοδοτούνται κυρίως από διαρθρωτικά ταμεία από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Καραμανλής επισημαίνοντας ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης εντάσσονται και έργα που ήταν μπλοκαρισμένα για αρκετά χρόνια. Ανέφερε χαρακτηριστικά, το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα της Κρήτης, την εθνική οδό Πάτρας – Πύργου, την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65 και την έναρξη κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Ερωτώμενος για την γραμμή 4 του Μετρό σημείωσε πως το συγκεκριμένο έργο παρέμενε μπλοκαρισμένο για σχεδόν 15 χρόνια και πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο «νέας γενιάς», φιλικό προς το περιβάλλον, που θα βελτιώσει σημαντικά την ζωή των πολιτών
Σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για τα μεγάλα έργα υποδομής ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «αρχή της κυβέρνησης είναι να ανακοινώνει έργα που είναι εφικτό να υλοποιηθούν, που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον – και το βασικότερο – που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Υπογράμμισε δε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης κι Ανθεκτικότητας αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιχορηγήσεις ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και δανειοδοτήσεις ύψους 12,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2021 – 2026.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Στη Βουλή τροπολογία για την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια
Πάνω από 300 εκατ. ευρώ τα έσοδα από διυλιστήρια
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων - Τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Τι προβλέπει η νέα διαδικασία για τα ανασφάλιστα οχήματα
ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων
Οι συνολικοί όροι χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά παρέμειναν σταθεροί
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό