Οι μεσίτες ακινήτων βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους
Οι πρωτοπόροι στον τομέα της τεχνολογίας από τις αμερικανικές εταιρείες ακινήτων, Realogy, Compass και Zillow, ελπίζουν να βελτιώσουν τις αποδόσεις του ανθρώπινου δυναμικού τους με τη βοήθεια αλγορίθμων.
Στελέχη IT σε ορισμένες εταιρείες ακινήτων αναπτύσσουν εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Τα εργαλεία αυτά έχουν εν μέρει σχεδιαστεί με σκοπό να βοηθήσουν τους μεσίτες να κλείσουν συμφωνίες γρηγορότερα, ενώ, ταυτόχρονα, θα μπορούσαν να αποβούν και χρήσιμα στη σημερινή αγορά κατοικιών.
Ενώ η πώληση και η αγορά σπιτιών παραμένει μια επιχείρηση με «κινητήριο δύναμη» τους ίδιους τους μεσίτες, οι ανώτεροι στον τομέα IT αναφέρουν ότι τέτοια εργαλεία μπορούν να αυξήσουν τις αποδόσεις τους, ειδικά σε μια αγορά με ρεκόρ τιμών και περιορισμένο απόθεμα.
«Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απλούστευση και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών όπου, παραδοσιακά, εμπλέκονταν άνθρωποι», δήλωσε ο Rizwan Akhtar, διευθυντής τεχνολογίας των επιχειρήσεων της Realogy Holdings Corp., ο οποίος κατέχει διάφορα μεσιτικά εμπορικά σήματα, όπως αυτά των Coldwell Banker, Corcoran και Sotheby’s International Realty.
Οι προσπάθειες τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των ακινήτων επωφελούνται από την πρόοδο στον τομέα cloud computing και την ανάλυση δεδομένων, καθώς και από βελτιώσεις σε αλγόριθμους, σύμφωνα με τους πρωτοπόρους στον τομέα της τεχνολογίας στις εταιρείες ακινήτων Realogy, Compass Inc. και Zillow Group Inc.
Η Realogy χρησιμοποιεί περισσότερα από 25 μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, ανέφερε ο κ. Akhtar, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων που μπορούν να βοηθήσουν τους μεσίτες να προβλέψουν εάν θα μπορέσουν να κλείσουν μία συμφωνία και άλλα που μπορούν να προβλέψουν την κατανομή σε ποσοστά μεταξύ του μεσίτη και της αντίστοιχης εταιρείας.
Η εταιρεία βρίσκεται στα πρώτα στάδια δοκιμή μιας εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα προβλέπει πότε θα επιτευχθούν τα σημαντικότερα βήματα στη διαδικασία αγοράς σπιτιού, προσθέτει ο ίδιος.
Στη μεσιτική εταιρεία ακινήτων Compass, εργαλείο που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη και το οποίο προβλέπει, βάσει μίας λίστας πελατών, εάν πρόκειται κάποιος να πουλήσει το σπίτι του εντός της χρονιάς, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων για τους μεσίτες, δήλωσε ο Joseph Sirosh, διευθυντής τεχνολογίας της εταιρείας. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, οι προβλέψεις του εργαλείου αυτού οδήγησαν σε «ποσοστό νίκης» κατά 94% υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό για ακίνητα που δεν αναγνωρίστηκαν ως πιθανά προς πώληση, συνέχισε ο ίδιος. Η τεχνολογία αυτή κυκλοφόρησε το προηγούμενο καλοκαίρι.
Οι μεσιτικές εταιρείας επικοινωνούν απευθείας με άτομα που το εργαλείο τα προτείνει ως «πιθανούς πωλητές». Παραδοσιακά, οι μεσίτες πάνε από πόρτα σε πόρτα, βασίζονται από στόμα σε στόμα και παίρνουν τηλέφωνα για να συναντήσουν πιθανούς πελάτες, είπε ο κ. Sirosh. «Οι μεσίτες εξοικονομούν χρόνο όταν πηγαίνουν στοχευμένα», προσέθεσε. Το μοντέλο λαμβάνει υπόψη δεκάδες μεταβλητές για να κάνει μια πρόβλεψη, συμπεριλαμβανομένης της συχνότητας πώλησης κατοικιών ανά περιοχή, την τελευταία τιμή πώλησης και τη μεταβολή στην αξία του σπιτιού με την πάροδο του χρόνου, ανέφερε ο ίδιος.
Η Realogy προσφέρει στους μεσίτες ένα παρόμοιο εργαλείο.
Η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε στην αύξηση χρήσης τέτοιων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης μεταξύ των μεσιτών, ανέφερε ο κ. Sirosh. Κατά την πανδημία, «οι μεσίτες δεν γινόταν να δουλέψουν χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας, πράγμα που σήμαινε ότι όλα όσα σχετίζονται με την τεχνολογία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική, έγιναν εξαιρετικά χρήσιμα», είπε.
Η διαδικτυακή εταιρεία ακινήτων, Zillow, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το εργαλείο Zestimate, το οποίο εκτιμά την αγοραία αξία ενός σπιτιού, τροφοδοτείται από ένα νευρωνικό δίκτυο, το οποίο μαθαίνει μόνο του και λαμβάνει υπόψη εκατοντάδες εκατομμύρια σημεία δεδομένων. Τα δεδομένα κυμαίνονται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα του σπιτιού, τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας αλλά και το πώς η ιδιοκτησία διαφέρει από τις γύρω κατοικίες, δήλωσε ο Stan Humphries, διευθυντής ανάλυσης της εταιρείας.
Ένα νευρωνικό δίκτυο είναι κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης που στοχεύει να μιμηθεί τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Ωστόσο, τα μοντέλα που βασίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορούν να εξηγήσουν την ανθρώπινη διαίσθηση ή την ενσυναίσθηση. Η αγορά και η πώληση ενός σπιτιού είναι μια «βαθιά συναισθηματική, πολύ ριψοκίνδυνη συναλλαγή», ανέφερε ο κ. Humphries. «Οι άνθρωποι πάντα θα θέλουν ένα άλλο άτομο, έναν ειδικό, να τους βοηθήσει σε αυτήν τη διαδικασία».
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους μεσίτες με ποικίλους τρόπους, αλλά η ακίνητη περιουσία θα είναι πάντα μια βιομηχανία, η οποία θα έχει ως σημείο αναφοράς της τον άνθρωπο, δήλωσε ο Mike DelPrete, μελετητής στην τεχνολογία ακινήτων στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο Μπόλντερ. Οι εταιρείες ακίνητων, ορισμένες φορές, πλασάρουν τη «μαεστρία» τους στη τεχνολογία και τη τεχνητή νοημοσύνη, για να προσελκύσουν μεσίτες, ανέφερε o DelPrete. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο σε τι βαθμό θα υιοθετηθεί η τεχνητή νοημοσύνη και άλλα εργαλεία λογισμικού από τους μεσίτες, συνέχισε ο ίδιος.
«Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη για τη βιομηχανία ακινήτων αποτελεί σημείο διαφοροποίησης… αλλά, ουσιαστικά, είναι κάτι πολύ περισσότερο από τέτοιες απλές δηλώσεις μαρκετινγκ», δήλωσε ο κ. DelPrete.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες