Αμετάβλητη διατήρησε τη νομισματική της πολιτική, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της, η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE), χωρίς καμία αλλαγή ούτε στο μέτωπο των επιτοκίων ούτε στο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων.
Συγκεκριμένα η αρμόδια επιτροπή νομισματικής πολιτικής ψήφισε ομόφωνα υπέρ της παραμονής των επιτοκίων στο ιστορικό χαμηλό του 0,1%.
Αντιθέτως, με πλειοψηφία 8 προς 1 αποφάσισε τη διατήρηση στα ίδια επίπεδα του προγράμματος αγοράς ομολόγων, ήτοι στα 875 δισ. στερλίνες. To μοναδικό στέλεχος που αντέδρασε –γεγονός αναμενόμενο, καθώς το ίδιο είχε ψηφίσει και κατά τη συνεδρίαση του Μαΐου- ήταν ο επικεφαλής οικονομολόγος της Τράπεζας Άντι Χάλντεϊν, ο οποίος είναι γνωστός για τις υπερσυντηρητικές απόψεις του και τη βούληση του για άμεση περικοπή του προγράμματος στις 825 δισ. στερλίνες. Ήταν, όμως, και το τελευταίο του συμβούλιο δεδομένου πως παραιτήθηκε για να στραφεί στο ιδιωτικό τομέα.
Πρόκειται για μια απόφαση που αναλυτές και επενδυτές περίμεναν, εκτιμώντας πως το συμβούλιο θα κρατήσει για την ώρα στάση αναμονής περιμένοντας να δει την πορεία του πληθωρισμού, αν δηλαδή η ανοδική πορεία των τιμών θα συνεχιστεί ή θα περιοριστεί, αλλά και πως θα διαμορφωθεί η εικόνα στην αγορά εργασίας, δεδομένου πως το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα περιορίσει δραστικά το πρόγραμμα στήριξης των θέσεων εργασίας και των αναστολών των εργαζομένων.
Πραγματικά, η Τράπεζα διαμήνυσε πως θα συνεχίσει να παρακολουθεί την πορεία της οικονομίας και του πληθωρισμού, όπως και πως θα διατηρήσει το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο. Το τελευταίο συμφωνεί με τις εκτιμήσεις πολλών αναλυτών πως πριν τα τέλη της χρονιάς πιθανότατα η BoE θα ξεκινήσει το tapering.
Τον περασμένο μήνα, η Τράπεζα αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για τους ρυθμούς ανάπτυξης της βρετανικής οικονομίας το 2021, από το 5% στο 7,2%. Επίσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ο ο πληθωρισμός θα ανέβει στο 2,5% έως το τέλος του έτους, αν και κατόπιν θα αρχίσει και πάλι να υποχωρεί.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή ανήλθε στο 2,1% τον Μάιο, ξεπερνώντας τις προβλέψεις και τον στόχο του 2% που θέτει η BoE, για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια. Ο βασικός πληθωρισμός που εξαιρεί τιμές τροφίμων και ενέργειας, εκτοξεύθηκε στο 2%, από το 1,3% τον Απρίλιο.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους