Μειωμένη κατά 6,24% ήταν η τραπεζική χρηματοδότηση προς την ελληνόκτητη ναυτιλία στο τέλος του 2020 σε σύγκριση με το 2019. Το σύνολο των δανείων που είχαν εγκριθεί και είχαν εκταμιευθεί ή όχι, ανέρχονταν στις 31/12/2020 στα 49,794 δισ. δολ., σύμφωνα με ετήσια έρευνα της Petrofin Research, όταν το 2019 ήταν 53,9 δισ. και το 2018 ήταν 53,1 δισ.δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες πάντως αύξησαν την έκθεση τους στην ελληνική ναυτιλία κατά 19,76% στα 11,8 δις. δολ . Το μεγαλυτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών έχει η Τράπεζα Πειραιώς (2,9 δισ. δολ) και ακολουθεί η Alpha bank (2,85 δις. δολ), η Eurobank (2,61 δισ. δολ), η Εθνική Τράπεζα (2,58 δισ. δολ) η Agean Baltic Bank (0,4 δισ. δολ) κ.λ.π. Συνεχίσθηκε έτσι μία τάση που ξεκίνησε το 2017 και συνεχίστηκε και το 2020.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες βρίσκονται μέσα στις δέκα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο προς την ελληνόκτητη ναυτιλία με την Πειραιώς να βρίσκεται στην τρίτη θέση, την Alpha Bank στην τέταρτη, την Eurobank στην έκτη και την Εθνική Τράπεζα στην έβδομη. H Credit Suisse είναι η τράπεζα με το μεγαλυτερο χαρτοφυλάκιο προς την ελληνική ναυτιλία με 6,4 δις. δολ και ακολουθεί η BNP Baribas με 2,96 δισ. δολ. Στην πρωτη δεκάδα είναι ακόμη οι τράπεζες
Citi (2,7 δισ. δολ), HSBC (2,1 δισ. δολ), ING (1,95 δισ.δολ) και ABN AMRO (1,95 δισ.δολ). Σύμφωνα με την Petrofin οι ευρωπαϊκές τράπεζες παρά τη μείωση του χαρτοφυλακίου τους καλύπτουν το 73,84% του συνολικού.
Τέλος ο αριθμός των τραπεζών που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας αυξήθηκε από 55 το 2019 σε 56 το 2020 ενώ το 2018 ήταν 52. Οι νέες προσθήκες ήρθαν από την Ιαπωνία (Tokyo Century Bank και Mizuho Marubeni Leasing Corporation.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023