Δεύτερη ημέρα ανόδου των ναύλων στα δεξαμενόπλοια η χθεσινή, εξέλιξη που δείχνει μια ανάκαμψη του κλάδου που μήνες τώρα «σέρνεται» στον βυθό των επιδόσεων αναφορικά με τα ημερήσια κέρδη.
Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και ειδικότερα στα VLCC eco ο μέσος ημερήσιος ναυλος από τα 8.700 δολ στις 21 Ιουνίου χθες βρέθηκαν στα 10.100 δολ σημειώνοντας άνοδο 16%. Μόνο την χθεσινή ημέρα η άνοδος των κερδών ήταν 9,5% σε σύγκριση με την Τρίτη 22 Ιουνίου.
Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στα product tankers καθώς η ζωηρή συναλλακτική δραστηριότητα έσπρωξε υψηλοτέρα τους ναύλος. Ειδικότερα στα eco-LR2s ο μέσος ημερήσιος ναυλος αυξήθηκε χθες κατά 9.9% στα 13.900 δολ.
Επίσης μια ημέρα πριν στην ίδια κατηγορία δεξαμενοπλοίων είχε καταγραφεί άνοδος 10% στα 12.700 δολ την ημέρα.
Η αίσθηση των brokers είναι ότι η ζήτηση δεξαμενοπλοίων αυξάνεται καθώς ο ΟΠΕΚ + προσθέτει σταδιακά περισσότερα βαρέλια στην παραγωγή ενώ ταυτόχρονα τα διυλιστήρια ζητούν περισσότερο αργό. Οι προσδοκίες είναι ότι η αγορά θα κινηθεί ψηλότερα.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency -IEA) όσο και η αμερικάνικη υπηρεσία ενέργειας (U.S. Energy Information Administration-EIA) διατύπωσαν εκτιμήσεις που προμηνύουν καλά νέα για τα δεξαμενόπλοια μεσοπρόθεσμα. Και οι δυο οργανισμοί με μικρές διαφορές προέβλεψαν αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου για το υπόλοιπο του 2021 και για το 2022 καθώς ο πλανήτης επανέρχεται σε «λειτουργία» σταδιακά, αντιμετωπίζοντας την πανδημία.
Η IEA εκτίμα ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.
Η ΕΙΑ αναμένει την ίδια άνοδο της ζήτησης για το 2021 είναι όμως λίγο περισσότερο αισιόδοξη για το 2022 καθώς εκτιμά άνοδο της ζήτησης κατά +3,6 εκατ. βαρέλια τη ημέρα.
Τι σημαίνουν αυτές οι εκτιμήσεις για τα δεξαμενόπλοια; Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten & Partners το καλό είναι ότι και οι δύο οργανισμοί αναμένουν έντονη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου και σε αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο υπάρχει εδώ μια μικρή υποσημείωση.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons