Και containeships γίγαντες των 24.000 Teu θα «πιάνουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων η υλοποίηση των οποίων προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς, όπως σημείωσε χθες στη γενική συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ ο εκτελεστικός πρόεδρος της κ. Αθανάσιος Λιάγκος.
Το έργο «6ος Προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων ύψους €180 εκ. που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ σύμφωνα με τη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Ελληνικού Δημοσίου. Με την υλοποίηση του έργου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πλοία Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας 24,000 TEUs και με το τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί, στο μέγιστο βαθμό το συγκριτικό του πλεονέκτημα, ως θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, τόνισε ο κ. Λιάγκος.
Όπως είναι γνωστό στις 5 Φεβρουαρίου 2021, κατατέθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για το 2ο Στάδιο – Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για Προεπιλεγμένους Υποψηφίους, για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής». Το 2ο Στάδιο του Διαγωνισμού (αξιολόγηση των προσφορών που έχουν υποβληθεί) για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου είναι σε εξέλιξη.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης του έργου.
Όπως συμπλήρωσε ο κ. Λιάγκος το εν λόγω έργο αποτελεί Στρατηγικό Έργο Ανάπτυξης όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και για τη θέση της Χώρας στα μεταφορικά δίκτυα της ΝΑ Ευρώπης.
Επίσης αναφορικά με τις υπόλοιπες επενδύσεις θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ ΑΕ παρέλαβε τον Αυτοκινούμενο Γερανό μάρκας LIEBHERR αξίας € 3.9 εκ. Ο νέος Αυτοκινούμενος Γερανός, μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 144 τόνων έχει τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.
Επιπλέον η ΟΛΘ ΑΕ υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια δύο νέων Γερανογεφυρών, αξίας €15.8 εκ. Η άφιξή τους είναι προγραμματισμένη για το Δεκέμβριο του 2021.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και κατ’ επέκταση της ουσιαστικής αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη προσελκύοντας τα πλοία κύριων γραμμών, η ΟΛΘ Α.Ε., επιπλέον, έχει επενδύσει σε προμήθεια 12 Straddle Carriers με δυνατότητα στοιβασίας container σε 3 επίπεδα καθ’ ύψος, δυνατότητα που δε διέθετε ο υφιστάμενος εξοπλισμός, αξίας €9,7 εκ., τα οποία βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι ακόμη για την διοίκηση της η άδεια άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα ΑΕΟ (Authorized Economic Operator) για την Ασφάλεια και Προστασία (AEOS) που απέκτησε, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ανάπτυξη της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενισχύεται περαιτέρω με ασφαλείς και αξιόπιστες διαδικασίες τελωνειακού ελέγχου που πληρούν τα υψηλότερα κριτήρια, τονίσθηκε από την διοίκηση.
Αποφασιστικής συμβολής σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην περιοχή Ιλιέντσι στη Σόφια της Βουλγαρίας με την επωνυμία «ThPA Sofia EAD».
Το dry port της Βουλγαρίας διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό σταθμό κι ένα σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης που θα συνδέεται σιδηροδρομικά με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.
Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται και η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Β. Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο των Λιμένων Home Port, χαρακτηρίστηκε δηλαδή ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
Συγκεκριμένα, για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 14 αφίξεις home port κρουαζιερόπλοιων με έναρξη στις 29 Ιουνίου 2021.
Ένας ακόμη στρατηγικός στόχος του Λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι η ανάπτυξη της απευθείας Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων , ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού και των μεταφορικών εταιρειών. Με έναρξη στις 19 Ιουνίου και μέχρι τις 3 Οκτωβρίου η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με τις Σποράδες με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, ενώ κατά τη διάρκεια της τουριστικής αιχμής του καλοκαιριού, θα εμπλουτιστεί με 1 επιπλέον δρομολόγιο, έχοντας πλέον 4 δρομολόγια την εβδομάδα.
Επίσης, έχει ήδη προηγηθεί η δρομολόγηση σύγχρονου επιβατικού πλοίου από τις 6 Μαρτίου 2021, το οποίο συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τον Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για τα επόμενα 3 χρόνια, με εξαίρεση τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής του ΟΛΘ Α.Ε. Franco Nicola Cupolo σημείωσε ότι το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους τα μεγέθη της ΟΛΘ ΑΕ είναι ελαφρώς καλύτερα από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η ΓΣ αποφάσισε το μέρισμα ανά μετοχή να ανέλθει σε € 1,42.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ και σε υποπαραχώρηση τμήματος του λιμένα Φίλιππος Β΄, Οργανισμού Λιμένος Καβάλας.
Στη φωτογραφία ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Αθανάσιος Λιάγκος υποδέχεται με τον Αμερικανό πρέσβη Geoffrey R. Pyatt στη διάρκεια παλαιότερης επίσκεψης του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ