Μειωμένη κατά 6,24% ήταν η τραπεζική χρηματοδότηση προς την ελληνόκτητη ναυτιλία στο τέλος του 2020 σε σύγκριση με το 2019. Το σύνολο των δανείων που είχαν εγκριθεί και είχαν εκταμιευθεί ή όχι, ανέρχονταν στις 31/12/2020 στα 49,794 δισ. δολ., σύμφωνα με ετήσια έρευνα της Petrofin Research, όταν το 2019 ήταν 53,9 δισ. και το 2018 ήταν 53,1 δισ.δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες πάντως αύξησαν την έκθεση τους στην ελληνική ναυτιλία κατά 19,76% στα 11,8 δις. δολ . Το μεγαλυτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών έχει η Τράπεζα Πειραιώς (2,9 δισ. δολ) και ακολουθεί η Alpha bank (2,85 δις. δολ), η Eurobank (2,61 δισ. δολ), η Εθνική Τράπεζα (2,58 δισ. δολ) η Agean Baltic Bank (0,4 δισ. δολ) κ.λ.π. Συνεχίσθηκε έτσι μία τάση που ξεκίνησε το 2017 και συνεχίστηκε και το 2020.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες βρίσκονται μέσα στις δέκα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο προς την ελληνόκτητη ναυτιλία με την Πειραιώς να βρίσκεται στην τρίτη θέση, την Alpha Bank στην τέταρτη, την Eurobank στην έκτη και την Εθνική Τράπεζα στην έβδομη. H Credit Suisse είναι η τράπεζα με το μεγαλυτερο χαρτοφυλάκιο προς την ελληνική ναυτιλία με 6,4 δις. δολ και ακολουθεί η BNP Baribas με 2,96 δισ. δολ. Στην πρωτη δεκάδα είναι ακόμη οι τράπεζες
Citi (2,7 δισ. δολ), HSBC (2,1 δισ. δολ), ING (1,95 δισ.δολ) και ABN AMRO (1,95 δισ.δολ). Σύμφωνα με την Petrofin οι ευρωπαϊκές τράπεζες παρά τη μείωση του χαρτοφυλακίου τους καλύπτουν το 73,84% του συνολικού.
Τέλος ο αριθμός των τραπεζών που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας αυξήθηκε από 55 το 2019 σε 56 το 2020 ενώ το 2018 ήταν 52. Οι νέες προσθήκες ήρθαν από την Ιαπωνία (Tokyo Century Bank και Mizuho Marubeni Leasing Corporation.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου