Μειωμένη κατά 6,24% ήταν η τραπεζική χρηματοδότηση προς την ελληνόκτητη ναυτιλία στο τέλος του 2020 σε σύγκριση με το 2019. Το σύνολο των δανείων που είχαν εγκριθεί και είχαν εκταμιευθεί ή όχι, ανέρχονταν στις 31/12/2020 στα 49,794 δισ. δολ., σύμφωνα με ετήσια έρευνα της Petrofin Research, όταν το 2019 ήταν 53,9 δισ. και το 2018 ήταν 53,1 δισ.δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες πάντως αύξησαν την έκθεση τους στην ελληνική ναυτιλία κατά 19,76% στα 11,8 δις. δολ . Το μεγαλυτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών έχει η Τράπεζα Πειραιώς (2,9 δισ. δολ) και ακολουθεί η Alpha bank (2,85 δις. δολ), η Eurobank (2,61 δισ. δολ), η Εθνική Τράπεζα (2,58 δισ. δολ) η Agean Baltic Bank (0,4 δισ. δολ) κ.λ.π. Συνεχίσθηκε έτσι μία τάση που ξεκίνησε το 2017 και συνεχίστηκε και το 2020.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες βρίσκονται μέσα στις δέκα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο προς την ελληνόκτητη ναυτιλία με την Πειραιώς να βρίσκεται στην τρίτη θέση, την Alpha Bank στην τέταρτη, την Eurobank στην έκτη και την Εθνική Τράπεζα στην έβδομη. H Credit Suisse είναι η τράπεζα με το μεγαλυτερο χαρτοφυλάκιο προς την ελληνική ναυτιλία με 6,4 δις. δολ και ακολουθεί η BNP Baribas με 2,96 δισ. δολ. Στην πρωτη δεκάδα είναι ακόμη οι τράπεζες
Citi (2,7 δισ. δολ), HSBC (2,1 δισ. δολ), ING (1,95 δισ.δολ) και ABN AMRO (1,95 δισ.δολ). Σύμφωνα με την Petrofin οι ευρωπαϊκές τράπεζες παρά τη μείωση του χαρτοφυλακίου τους καλύπτουν το 73,84% του συνολικού.
Τέλος ο αριθμός των τραπεζών που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας αυξήθηκε από 55 το 2019 σε 56 το 2020 ενώ το 2018 ήταν 52. Οι νέες προσθήκες ήρθαν από την Ιαπωνία (Tokyo Century Bank και Mizuho Marubeni Leasing Corporation.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International