
Μειωμένη κατά 6,24% ήταν η τραπεζική χρηματοδότηση προς την ελληνόκτητη ναυτιλία στο τέλος του 2020 σε σύγκριση με το 2019. Το σύνολο των δανείων που είχαν εγκριθεί και είχαν εκταμιευθεί ή όχι, ανέρχονταν στις 31/12/2020 στα 49,794 δισ. δολ., σύμφωνα με ετήσια έρευνα της Petrofin Research, όταν το 2019 ήταν 53,9 δισ. και το 2018 ήταν 53,1 δισ.δολ.
Οι ελληνικές τράπεζες πάντως αύξησαν την έκθεση τους στην ελληνική ναυτιλία κατά 19,76% στα 11,8 δις. δολ . Το μεγαλυτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών έχει η Τράπεζα Πειραιώς (2,9 δισ. δολ) και ακολουθεί η Alpha bank (2,85 δις. δολ), η Eurobank (2,61 δισ. δολ), η Εθνική Τράπεζα (2,58 δισ. δολ) η Agean Baltic Bank (0,4 δισ. δολ) κ.λ.π. Συνεχίσθηκε έτσι μία τάση που ξεκίνησε το 2017 και συνεχίστηκε και το 2020.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες βρίσκονται μέσα στις δέκα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο προς την ελληνόκτητη ναυτιλία με την Πειραιώς να βρίσκεται στην τρίτη θέση, την Alpha Bank στην τέταρτη, την Eurobank στην έκτη και την Εθνική Τράπεζα στην έβδομη. H Credit Suisse είναι η τράπεζα με το μεγαλυτερο χαρτοφυλάκιο προς την ελληνική ναυτιλία με 6,4 δις. δολ και ακολουθεί η BNP Baribas με 2,96 δισ. δολ. Στην πρωτη δεκάδα είναι ακόμη οι τράπεζες
Citi (2,7 δισ. δολ), HSBC (2,1 δισ. δολ), ING (1,95 δισ.δολ) και ABN AMRO (1,95 δισ.δολ). Σύμφωνα με την Petrofin οι ευρωπαϊκές τράπεζες παρά τη μείωση του χαρτοφυλακίου τους καλύπτουν το 73,84% του συνολικού.
Τέλος ο αριθμός των τραπεζών που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας αυξήθηκε από 55 το 2019 σε 56 το 2020 ενώ το 2018 ήταν 52. Οι νέες προσθήκες ήρθαν από την Ιαπωνία (Tokyo Century Bank και Mizuho Marubeni Leasing Corporation.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά