Ο ανταγωνισμός μεταξύ της Volkswagen και της Tesla επηρεάζει και την Κίνα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αξίας 130 δισεκατομμυρίων ευρώ επλήγη από τις χαμηλές κινεζικές πωλήσεις του κορυφαίου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της. Αυτό φαίνεται ότι θα δυσκολέψει τον στόχο του Χέρμπερτ Ντις, διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Έλον Μασκ, ιδρυτή της Τesla.
Ακολουθώντας ενθουσιώδεις προβλέψεις πωλήσεων και θετικά σχόλια στο Twitter, ο Ντις θα αποτύχει, μάλλον, σύντομα στους στόχους του, τους οποίους αντιγράφει από τον ιδρυτή της Tesla.
Τον Μάιο η VW πούλησε μόλις 1.213 μοντέλα ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.4 SUV, δύο μήνες μετά την κυκλοφορία τους, σύμφωνα με το Reuters. Αυτό ακριβώς αποδεικνύει μία μικρή αύξηση για τον Απρίλιο. Παράλληλα, όμως, σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Βόλφσμπουργκ, η οποία λειτουργεί και στην Κίνα μέσω μεμονωμένων κοινοπραξιών με τις τοπικές εταιρείες SAIC Motor και FAW, έχει μείνει πολύ πίσω στους ετήσιους στόχους πωλήσεών της, οι οποίοι κυμαίνονται σε περίπου 100.000 τέτοιου είδους οχήματα.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η Tesla κατάφερε να πουλήσει 6.612 από τα μοντέλα αυτοκινήτου Model Y στην Κίνα, ήδη από τους δύο πρώτους μήνες μετά την κυκλοφορία τους, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για το Ντις, καθώς η Tesla κατάφερε να πετύχει έναν αριθμό πωλήσεων πολύ μεγαλύτερο από αυτόν της VW. Οι μετοχές της VW έχουν σημειώσει άνοδο 44% μέχρι στιγμής για τη φετινή χρονιά, ξεπερνώντας εύκολα την άνοδο 27% του δείκτη STOXX Europe 600 Automobiles. Αυτό προέκυψε όταν η εταιρεία διακύβευσε τη φήμη της, για να νικήσει τον Μασκ, προσπαθώντας να αποκτήσει «ηλεκτρική υπεροχή», υποστηριζόμενη από την επένδυση 35 δισ. ευρώ του Ντις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η σειρά ID αποτελεί σημείο αναφοράς της εταιρείας, που θα την ωθήσει να πουλήσει έως και 3 εκατομμύρια μοντέλα, τα οποία θα λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρία μέχρι το 2025, μια αύξηση 10 φορές μεγαλύτερη από το σύνολο των πωλήσεων κατά το προηγούμενο έτος. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά της VW, πρόκειται να αντιπροσωπεύει περίπου τις μισές από αυτές τις πωλήσεις. Και το γεγονός ότι θα μπορούσε να υπερηφανεύεται για το μερίδιο του 19,3% της συνολικής κινεζικής αγοράς σημαίνει ότι πρέπει να έχει πλεονέκτημα έναντι συγκριτικών αριβιστών, όπως η Tesla.
Είναι αλήθεια ότι οι αριθμοί αντιστοιχούν σε μόνο δύο μήνες πωλήσεων, και ο ανταγωνισμός στην αγορά της Κίνας – με μία σειρά από εγχώριους υποψηφίους μηδενικών εκπομπών άνθρακα συν των ξένων- είναι πολύ πιο σκληρός από τον ευρωπαϊκό, όπου και τα ΙD.4 αποδείχθηκαν αρκετά δημοφιλή. Η VW είναι πεπεισμένη ότι οι πωλήσεις της θα αυξηθούν αργότερα τη φετινή χρονιά, καθώς αυξάνεται η παραγωγή και κυκλοφορούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η πτώση των μετοχών κατά 1,5% την Τετάρτη σημαίνει ότι θα σταματήσει να υπάρχει μεγάλη ανησυχία μεταξύ των μετόχων της VW. Ενδεχόμενη μεγαλύτερη επιβράδυνση στην Κίνα θα μπορούσε να θέσει τέλος σε αυτή την αισιοδοξία -όπως και στη διαμάχη του Ντις με την Tesla.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της