Η IBM αναπτύσσει εργαλεία που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ότι οι online διαφημιστικοί αλγόριθμοι δεν θα εμφανίζουν διαφημίσεις μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα μόνο σε άνδρες ή σε ευκατάστατα άτομα, ώστε να αποφεύγονται διακρίσεις.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, η εταιρεία έχει συστήσει μία ομάδα που θα αναλάβει να διερευνήσει τον παράγοντα «δικαιοσύνη» στις ιντερνετικές διαφημίσεις, για τους επόμενους έξι μήνες, εξερευνώντας τρόπους εντοπισμού και μετρίασης της ανεπιθύμητης προκατάληψης, τόσο στο κοινό όσο και στα ίδια τα μηνύματα.

Ακαδημαϊκοί ερευνητές και ομάδες προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων έχουν αποκαλύψει εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία ότι συγκεκριμένες ομάδες κοινού στις ΗΠΑ (όπως η κοινότητα των μαύρων και οι γυναίκες) ενδέχεται να εξαιρεθούν από την προβολή μίας αγγελίας για εργασία, την ενοικίαση ενός σπιτιού και άλλες διαφημίσεις λόγω των επιλογών των διαφημιζόμενων ή των αυτόματων επιλογών του συστήματος.

Αποτέλεσμα των διαμαρτυριών, τόσο από ακτιβιστές όσο και τις ίδιες τις ρυθμιστικές αρχές, οι Facebook και Alphabet (Google), που είναι παγκοσμίως οι μεγαλύτεροι πωλητές διαφημιστικού χώρου, προχώρησαν στην ενεργοποίηση ορισμένων αλλαγών. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει, ενώ πλέον η μεγαλύτερη ανησυχία είναι για την ιδιωτικότητα των δεδομένων που διαμορφώνει εκ νέου το ίδιο το διαδικτυακό μάρκετινγκ.

«Τα θεμέλια της διαφήμισης θρυμματίζονται και εμείς πρέπει να ξανακτίσουμε το οικοδόμημα», δήλωσε ο Μπομπ Λόρντ, αντιπρόεδρος της IBM. «Αφού προχωράμε στο κτίσιμο, ας σιγουρευτούμε ότι η δικαιοσύνη θα είναι στα blueprint», συμπληρώνει.

Η μονάδα Watson Advertising της IBM πουλά διαφημίσεις στην επίσης θυγατρική The Weather Company ενώ παράλληλα παρέχει λογισμικό διαφήμισης σε άλλες επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να προωθηθούν στους πελάτες «προσφορές» κατά των προκαταλήψεων.

Η αρχική ανάλυση της IBM, από τις δικές της πωλήσεις διαφημίσεων, αναφέρει ότι οι διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται δίκαια και με ισότητα σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες χωρίς παρεμβάσεις όπως το ποσοστό των χρηστών που «κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση», αναφέρει ο Ρόμπερτ Ρέντμοντ, επικεφαλής του τομέα σχεδιασμού διαφήμισης AI.

Ο Ρέντμοντ ανέφερε στο Reuters σαν υποθετικό παράδειγμα ένα σύστημα που ένας διαφημιζόμενος κατευθύνει μια διαφήμιση σε άνδρες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μπορεί να αρχίσει να εμφανίζει τη διαφήμιση μόνο σε αυτούς που είναι στις μεγάλες πόλεις και που είναι λευκοί γιατί αυτή η πληθυσμιακή ομάδα φέρνει περισσότερα κλικ. Η IBM διερευνά εάν τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να εντοπίσουν ένα τέτοιο διαφημιστικό πλάνο και στη συνέχεια να ανακατευθύνουν τις διαφημίσεις με περισσότερη ισονομία.

Η εταιρεία σχεδιάζει στη συνέχεια να αναλύσει δεδομένα από τις ανακοινώσεις της μη κερδοσκοπικής δημόσιας υπηρεσίας Ad Council σχετικά με τα εμβόλια εναντίον της Covid. «Η συστημική μεροληψία δυστυχώς εντάσσεται σχεδόν σε κάθε γωνιά της διαφημιστικής βιομηχανίας», δήλωσε η Λίζα Σέρμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ad Council. «Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει στην επικύρωση των μέτρων που λαμβάνουμε για τον μετριασμό της ακούσιας προκατάληψης», κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βάζει εμπόδια στο όνειρο των νέων που θέλουν να γίνουν influencers [γράφημα]
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;