Η IBM αναπτύσσει εργαλεία που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ότι οι online διαφημιστικοί αλγόριθμοι δεν θα εμφανίζουν διαφημίσεις μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα μόνο σε άνδρες ή σε ευκατάστατα άτομα, ώστε να αποφεύγονται διακρίσεις.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, η εταιρεία έχει συστήσει μία ομάδα που θα αναλάβει να διερευνήσει τον παράγοντα «δικαιοσύνη» στις ιντερνετικές διαφημίσεις, για τους επόμενους έξι μήνες, εξερευνώντας τρόπους εντοπισμού και μετρίασης της ανεπιθύμητης προκατάληψης, τόσο στο κοινό όσο και στα ίδια τα μηνύματα.
Ακαδημαϊκοί ερευνητές και ομάδες προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων έχουν αποκαλύψει εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία ότι συγκεκριμένες ομάδες κοινού στις ΗΠΑ (όπως η κοινότητα των μαύρων και οι γυναίκες) ενδέχεται να εξαιρεθούν από την προβολή μίας αγγελίας για εργασία, την ενοικίαση ενός σπιτιού και άλλες διαφημίσεις λόγω των επιλογών των διαφημιζόμενων ή των αυτόματων επιλογών του συστήματος.
Αποτέλεσμα των διαμαρτυριών, τόσο από ακτιβιστές όσο και τις ίδιες τις ρυθμιστικές αρχές, οι Facebook και Alphabet (Google), που είναι παγκοσμίως οι μεγαλύτεροι πωλητές διαφημιστικού χώρου, προχώρησαν στην ενεργοποίηση ορισμένων αλλαγών. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει, ενώ πλέον η μεγαλύτερη ανησυχία είναι για την ιδιωτικότητα των δεδομένων που διαμορφώνει εκ νέου το ίδιο το διαδικτυακό μάρκετινγκ.
«Τα θεμέλια της διαφήμισης θρυμματίζονται και εμείς πρέπει να ξανακτίσουμε το οικοδόμημα», δήλωσε ο Μπομπ Λόρντ, αντιπρόεδρος της IBM. «Αφού προχωράμε στο κτίσιμο, ας σιγουρευτούμε ότι η δικαιοσύνη θα είναι στα blueprint», συμπληρώνει.
Η μονάδα Watson Advertising της IBM πουλά διαφημίσεις στην επίσης θυγατρική The Weather Company ενώ παράλληλα παρέχει λογισμικό διαφήμισης σε άλλες επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να προωθηθούν στους πελάτες «προσφορές» κατά των προκαταλήψεων.
Η αρχική ανάλυση της IBM, από τις δικές της πωλήσεις διαφημίσεων, αναφέρει ότι οι διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται δίκαια και με ισότητα σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες χωρίς παρεμβάσεις όπως το ποσοστό των χρηστών που «κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση», αναφέρει ο Ρόμπερτ Ρέντμοντ, επικεφαλής του τομέα σχεδιασμού διαφήμισης AI.
Ο Ρέντμοντ ανέφερε στο Reuters σαν υποθετικό παράδειγμα ένα σύστημα που ένας διαφημιζόμενος κατευθύνει μια διαφήμιση σε άνδρες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μπορεί να αρχίσει να εμφανίζει τη διαφήμιση μόνο σε αυτούς που είναι στις μεγάλες πόλεις και που είναι λευκοί γιατί αυτή η πληθυσμιακή ομάδα φέρνει περισσότερα κλικ. Η IBM διερευνά εάν τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να εντοπίσουν ένα τέτοιο διαφημιστικό πλάνο και στη συνέχεια να ανακατευθύνουν τις διαφημίσεις με περισσότερη ισονομία.
Η εταιρεία σχεδιάζει στη συνέχεια να αναλύσει δεδομένα από τις ανακοινώσεις της μη κερδοσκοπικής δημόσιας υπηρεσίας Ad Council σχετικά με τα εμβόλια εναντίον της Covid. «Η συστημική μεροληψία δυστυχώς εντάσσεται σχεδόν σε κάθε γωνιά της διαφημιστικής βιομηχανίας», δήλωσε η Λίζα Σέρμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ad Council. «Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει στην επικύρωση των μέτρων που λαμβάνουμε για τον μετριασμό της ακούσιας προκατάληψης», κατέληξε.
Latest News
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Τα μοντέλα ΑΙ... ξέμειναν από ανθρώπινα δεδομένα - Τι προβλέπει ο Μασκ
Το σωρευτικό άθροισμα της ανθρώπινης γνώσης έχει εξαντληθεί στην εκπαίδευση μοντέλων για την τεχνητή νοημοσύνη
Απώλειες 200.000 θέσεων εργασίας φέρνει η AI στη Wall Street
Ποια τμήματα των παγκόσμιων τραπεζών θα επηρεαστούν περισσότερο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Το θηριώδες ποσό που εξασφάλισε η startup που ανταγωνίζεται την OpenAI
Η startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic πλησιάζει σε συμφωνία για να συγκεντρώσει επιπλέον 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Επένδυση 11 δισ. από την AWS για υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Η Amazon και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Mega deal για τις ανάγκες της ΑΙ - Σε πορεία συγχώνευσης Getty Images και Shutterstock
Ο Craig Peters, CEO της Getty θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της νέας συνδυασμένης επιχείρησης αξιας 3,7 δισ. δολ. - Υπολογίζουν σε συνέργειες μεταξύ 150 και 200 εκατ. δολ.
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τις startup τεχνητής νοημοσύνης το 2024
Το συνολικό ποσό χρηματοδότησης για startup επιχειρήσεις αυξήθηκε το περασμένο έτος, κατά περίπου ένα τρίτο σε σχέση με το 2023
Νέα πανίσχυρα gaming chips με τη χρήση ΑΙ ανακοίνωσε η Nvidia
Η Nvidia ανέφερε ότι τα τσιπ της σειράς RTX 50 θα υποστηρίζουν μια δυνατότητα που ονομάζεται DLSS 4 που χρησιμοποιεί AI
Αύξηση κατά 15% το 2025 στην παραγωγή ημιαγωγών με κινητήρια δύναμη την AI
Η IDC αναμένει διψήφια ανάπτυξη για την παγκόσμια βιομηχανία ημιαγωγών το 2025, αλλά η βιομηχανία θα πρέπει να πορευτεί σε πολλαπλές μεταβλητές