
Η IBM αναπτύσσει εργαλεία που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ότι οι online διαφημιστικοί αλγόριθμοι δεν θα εμφανίζουν διαφημίσεις μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα μόνο σε άνδρες ή σε ευκατάστατα άτομα, ώστε να αποφεύγονται διακρίσεις.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, η εταιρεία έχει συστήσει μία ομάδα που θα αναλάβει να διερευνήσει τον παράγοντα «δικαιοσύνη» στις ιντερνετικές διαφημίσεις, για τους επόμενους έξι μήνες, εξερευνώντας τρόπους εντοπισμού και μετρίασης της ανεπιθύμητης προκατάληψης, τόσο στο κοινό όσο και στα ίδια τα μηνύματα.
Ακαδημαϊκοί ερευνητές και ομάδες προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων έχουν αποκαλύψει εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία ότι συγκεκριμένες ομάδες κοινού στις ΗΠΑ (όπως η κοινότητα των μαύρων και οι γυναίκες) ενδέχεται να εξαιρεθούν από την προβολή μίας αγγελίας για εργασία, την ενοικίαση ενός σπιτιού και άλλες διαφημίσεις λόγω των επιλογών των διαφημιζόμενων ή των αυτόματων επιλογών του συστήματος.
Αποτέλεσμα των διαμαρτυριών, τόσο από ακτιβιστές όσο και τις ίδιες τις ρυθμιστικές αρχές, οι Facebook και Alphabet (Google), που είναι παγκοσμίως οι μεγαλύτεροι πωλητές διαφημιστικού χώρου, προχώρησαν στην ενεργοποίηση ορισμένων αλλαγών. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει, ενώ πλέον η μεγαλύτερη ανησυχία είναι για την ιδιωτικότητα των δεδομένων που διαμορφώνει εκ νέου το ίδιο το διαδικτυακό μάρκετινγκ.
«Τα θεμέλια της διαφήμισης θρυμματίζονται και εμείς πρέπει να ξανακτίσουμε το οικοδόμημα», δήλωσε ο Μπομπ Λόρντ, αντιπρόεδρος της IBM. «Αφού προχωράμε στο κτίσιμο, ας σιγουρευτούμε ότι η δικαιοσύνη θα είναι στα blueprint», συμπληρώνει.
Η μονάδα Watson Advertising της IBM πουλά διαφημίσεις στην επίσης θυγατρική The Weather Company ενώ παράλληλα παρέχει λογισμικό διαφήμισης σε άλλες επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να προωθηθούν στους πελάτες «προσφορές» κατά των προκαταλήψεων.
Η αρχική ανάλυση της IBM, από τις δικές της πωλήσεις διαφημίσεων, αναφέρει ότι οι διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται δίκαια και με ισότητα σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες χωρίς παρεμβάσεις όπως το ποσοστό των χρηστών που «κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση», αναφέρει ο Ρόμπερτ Ρέντμοντ, επικεφαλής του τομέα σχεδιασμού διαφήμισης AI.
Ο Ρέντμοντ ανέφερε στο Reuters σαν υποθετικό παράδειγμα ένα σύστημα που ένας διαφημιζόμενος κατευθύνει μια διαφήμιση σε άνδρες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μπορεί να αρχίσει να εμφανίζει τη διαφήμιση μόνο σε αυτούς που είναι στις μεγάλες πόλεις και που είναι λευκοί γιατί αυτή η πληθυσμιακή ομάδα φέρνει περισσότερα κλικ. Η IBM διερευνά εάν τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να εντοπίσουν ένα τέτοιο διαφημιστικό πλάνο και στη συνέχεια να ανακατευθύνουν τις διαφημίσεις με περισσότερη ισονομία.
Η εταιρεία σχεδιάζει στη συνέχεια να αναλύσει δεδομένα από τις ανακοινώσεις της μη κερδοσκοπικής δημόσιας υπηρεσίας Ad Council σχετικά με τα εμβόλια εναντίον της Covid. «Η συστημική μεροληψία δυστυχώς εντάσσεται σχεδόν σε κάθε γωνιά της διαφημιστικής βιομηχανίας», δήλωσε η Λίζα Σέρμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ad Council. «Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει στην επικύρωση των μέτρων που λαμβάνουμε για τον μετριασμό της ακούσιας προκατάληψης», κατέληξε.


Latest News

Ποια κατηγορία AI «φέρνει» έσοδα 57 δισ. δολ. τα επόμενα τρία χρόνια
Σύμφωνα με την μελέτη της Juniper, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά, θα προέλθουν από τα οφέλη της ενσωμάτωσης AI Agents στις διάφορες υπηρεσίες

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Προχωρά την ανάπτυξη των δικών της AI μικροτσίπ η Meta Platforms
Η Meta Platforms έχει ξεκινήσει μια μικρή παραγωγή του τσιπ και σχεδιάζει να την αυξήσει για χρήση σε ευρεία κλίμακα, αν η δοκιμή πάει καλά

Η καλά κρυμμένη «συνταγή» της τεχνητής νοημοσύνης - Πώς οι εταιρείες παράγουν φθηνές λύσεις
Πόσο κοστίζει να ξεκινήσεις μια εταιρεία στην τεχνητή νοημοσύνη; - Η απάντηση κάθε μέρα όλο και λιγότερο

H Foxconn κατασκευάζει το FoxBrain, το δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης
Στην προσπάθεια της Foxconn, συμμετείχε και η Nvidia παρεχοντας υποστήριξη μέσω του υπερυπολογιστή της στην Ταϊβάν και με τεχνικές συμβουλές

Γκάζι πατάει η Meta για ΑΙ με φωνητικές λειτουργίες
Βελτιωμένα χαρακτηριστικά εισάγει η Meta καθώς στοιχηματίζει στην τεχνολογία που οδηγεί την ανάπτυξη των λεγόμενων «πρακτόρων» AI

Νέο εμπόδιο για την Apple - Καθυστερεί τις υπηρεσίες AI στο iPhone
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την τελευταία από μια σειρά οπισθοδρομήσεων στον οδικό χάρτη λογισμικού της Apple

Φρένο στις προσπάθειες Μασκ να αποτρέψει την OpenAI να γίνει κερδοσκοπική οντότητα
Δικαστής στην Καλιφόρνια αποφάσισε ότι ο Ίλον Μασκ δεν μπορεί να προχωρήσει στις νομικές προσπάθειές του να εμποδίσει την OpenAI να μετατραπεί σε κερδοσκοπική οντότητα.

Data Centers κατασκευάζει η Microsoft στις σκανδιναβικές χώρες
Η Microsoft αλλάζει στρατηγική στην κατασκευή των Data Centers και πλέον επιλέγει περιοχές με προσιτή και «καθαρή» ενέργεια

Η Google δοκιμάζει νέα μηχανή αναζήτησης
Το πειραματικό «ΑΙ Mode», προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στους συνδρομητές του Google One AI Premium, προσφέρει περιλήψεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης μαζί με σχετικούς συνδέσμους.