Η συζήτηση για την προέλευση αλλά και την απόδοση των όποιων ευθυνών για την πανδημία έχει ήδη ξεκινήσει από καιρό. Ακόμη και μυστικές υπηρεσίες έχουν εμπλακεί σ αυτή την συζήτηση.

Σχετικά πρόσφατα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε ότι “δεν αποτελεί έκπληξη” μια αναφορά κρούσματος Κορωναϊού στη Γαλλία τον Δεκέμβριο του 2019, πολύ πριν αρχίσει να ανιχνεύεται και να καταγράφεται η επιδημία στην Ευρώπη.

Το ερώτημα είναι αν συνέβη κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα. Δηλαδή, αν υπήρξαν κρούσματα Κορωναιού στην Ελλάδα πριν αρχίσει η ανίχνευση και η καταγραφή τους. Δηλαδή πριν την 26η Φεβρουαρίου του 2020 όπου έχουμε το πρώτο καταγεγραμμένο κρούσμα.

Θέλοντας να ‘διασκεδάσουμε’ και μόνο αυτές τις συζητήσεις, προσεγγίσαμε στατιστικά αν υπήρξαν ανάλογα κρούσματα στην Ελλάδα πριν την 26η Φεβρουαρίου του 2020, όπου έχουμε το πρώτο καταγεγραμμένο κρούσμα. Αυτό έγινε αξιοποιώντας απλές στατιστικές τεχνικές και κάνοντας προβλέψεις προς τα ‘πίσω’, δηλαδή πριν την 26η Φεβρουαρίου του 2020.

Τα αποτελέσματα αυτού του πειραματισμού παρουσιάζονται στο επισυναπτόμενο γράφημα. Πρόκειται για τον αριθμό των καταγεγραμμένων κρουσμάτων από την πρώτη έξαρση της πανδημίας και τον αντίστοιχη τάση που δημιουργήθηκε από την στατιστική μας ανάλυση.

Αυτή την τάση την προβλέψαμε προς τα πίσω, 10 ημέρες πριν την 26η Φεβρουαρίου του 2020. Από πού προκύπτει είναι ότι υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ύπαρξης μη καταγεγραμμένων κρουσμάτων COVID-19 πριν τη 26η Φεβρουαρίου του 2020 (σκιαγραφημένη περιοχή στο γράφημα).

Φυσικά τα αποτελέσματα αυτά υπόκεινται σε μεθοδολογικές αδυναμίες και τα παρουσιάζουμε γνωρίζοντας τον κίνδυνο να θεωρηθούμε ‘γραφικοί’ από τους αναγνώστες, τους ειδικούς επιδημιολόγους και όχι μόνο.

Γράφημα. Η πρώτη έξαρση των κρουσμάτων από Covid-19 και προβλεφθείσα προς τα πίσω Τάση τους από τις 17-1-2019 έως και τις 25-3-2020.

* Έλενα Γκίκα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια,  Μαρία Κουτσάκη, μεταπτυχιακή φοιτήτρια,  Δικαίος Τσερκέζος καθηγητής Οικονομετρίας, Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, Χανιά, Κρήτη και Οικονομικό Τμήμα Πανεπιστημίου της Κρήτης

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
ΟΤ Delphi Economic Forum X-Γεράσιμος Σιάσος: Το ΕΚΠΑ καταθέτει αίτηση για παράρτημα στην Κύπρο
Academia |

ΟΤ Delphi Economic Forum X-Γεράσιμος Σιάσος: Το ΕΚΠΑ καταθέτει αίτηση για παράρτημα στην Κύπρο

Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος, μιλώντας στο πλαίσιο του ΟΤ Delphi Economic Forum X, δήλωσε ότι «το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια και το Τζονς Χόπκινς είναι ήδη παρόντα στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών»

Γεράσιμος Σιάσος: Τα δημόσια πανεπιστήμια διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα και θα παραμείνουν στην κορυφή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Academia |

Γ. Σιάσος: Τα δημόσια πανεπιστήμια διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα και θα παραμείνουν στην κορυφή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πρωταρχικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι η στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων, που αποτελούν την ατμομηχανή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τονίζει ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος

ΟΠΑ: Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Academia |

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μνημόνιο υπέγραψε από τη Netcompany, o κ. Αλέξανδρος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος Netcompany-Intrasoft, και από το ΟΠΑ, ο Πρύτανης και Καθηγητής στο Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Βασίλης Βασδέκης

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Academia |

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

PODCAST Economics & Business TALKS- Σέργιος Δημητριάδης | Η στρατηγική Μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI
Economics & Business Talks |

PODCAST Economics & Business TALKS | Η στρατηγική μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI

Σε αυτό το επεισόδιο υποδεχόμαστε τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Σέργιο Δημητριάδη. Στη συζήτησή μας, συμμετέχει, και ο Γιώργος Γκριτζάλας συνιδρυτής διαφημιστικής εταιρείας και σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ.