Τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής σχετικά με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη».
Λιθαράκι
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώνεται επιτέλους έπειτα από 14 χρόνια.
«Ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα.
«Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι η καπηλεία των μεγάλων έργων για μικροπολιτική εκμετάλλευση αποτελεί ύβρι.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Επίσης, έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα.
Ανάγκη για επιπρόσθετη αντιπλημμυρική προστασία
Όσον αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του έργου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως κατά την κατασκευή των υδραυλικών έργων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, διαπιστώθηκαν ανακολουθίες και ασυμβατότητες με τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα του αυτοκινητόδρομου.
«Αυτό είχε ως συνέπεια, να προκαλούνται πολλά προβλήματα και να υπάρχουν πολλές ζημιές από την ανεξέλεγκτη διόδευση ομβρίων υδάτων, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Έτσι και παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση αντιπλημμυρικά έργα, αυτά κρίθηκαν ανεπαρκή, και χρήζουν αναπροσαρμογής» υπογράμμισε.
Επίσης, σχετικά με τις συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτούνται για την καταγραφή φθορών και λείανσης σιδηροτροχιών, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τις δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκαν επιφανειακές φθορές στις σιδηροτροχιές.
«Αυτές ήταν αποτέλεσμα βασικά της μακρόχρονης αποθήκευσής τους, όσο και των κλιματικών αλλαγών και ιδίως της έντονης υγρασίας. Σκεφτείτε ότι τα υλικά αυτά είχαν αποθηκευτεί από το 2017.
Για να προβούμε, όμως, στην επιδιόρθωση αυτών των φθορών, κρίνεται απαραίτητη αφενός η λεπτομερής καταγραφή των αλλαγών που πρέπει να γίνουν κι αφετέρου, η λείανση των προβληματικών επιφανειών με ειδικό σιδηροδρομικό εξοπλισμό» σημείωσε.
Ο εκτιμώμενος χρόνος όλων αυτών των εργασιών είναι 12 μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.
Πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων 3,3 δισεκατομμυρίων
«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου -επίγειου και υπόγειου- αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε. Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας, της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής προαναγγέλλοντας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί αναλυτικά όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων -το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας- ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που, όταν υλοποιηθεί, θα αλλάξει το χάρτη των μεταφορών στη χώρα.
Σε ερωτήσεις των βουλευτών απάντησε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης. Τον κ. Καραμανλή συνόδευε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τα 50 λεωφορεία του Δήμου Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ και για τα λεωφορεία που προσέφερε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Υπενθύμισε την αποτυχία, όπως είπε, της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία άφησε την πόλη της Θεσσαλονίκης με μόλις 230 λεωφορεία, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400. Ανέφερε ότι στα 50 λεωφορεία που προμηθεύθηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές, τόνισε όμως ότι σε σχέση με τον παλιό στόλο του ΟΑΣΘ τα οχήματα αυτά είναι πολύ καλύτερα.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024