Τρεις κινεζικές εταιρείες υπέγραψαν χορηγικές συμφωνίες για το Euro 2020 στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ξένες αγορές, την ώρα που χτίζουν το παγκόσμιο πρεστίζ τους για τους κινέζους καταναλωτές.

Η αρχή έγινε με την εταιρεία οικιακών συσκευών Hisense, η πρώτη κινεζική εταιρεία που έγινε χορηγός στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της UEFA το 2016

«Οι κινεζικές εταιρείες δεν χρησιμοποιούν το ποδόσφαιρο μόνο για εσωτερικούς λόγους μάρκετινγκ, αλλά επίσης για να ανοιχτούν σε νέες αγορές ειδικά στην Ευρώπη,» ανέφερε ο Πιέρ Ζούστο, διευθυντής της Kantar.

Η κινεζική κυβέρνηση ενθαρρύνει τις εγχώριες εταιρείες να βγουν στον διεθνή επιχειρηματικό στίβο. Η Hisense εκτιμά ότι μέχρι το 2025 οι ξένες αγορές θα παράγουν το 50% του συνολικού τζίρου της, που εκτιμάται στα 23,5 δις δολάρια, ποσό τριπλάσιο σε σύγκριση με τα 7,93 δις δολάρια που ήταν τα περυσινά της έσοδα από διεθνείς δραστηριότητες. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι στη διάρκεια των πρώτων πέντε μηνών του 2021, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι, λόγω της έξαρσης ζήτησης ψυγείων στη Γαλλία. Η ευρωπαϊκή περιπέτεια της Hisense άρχισε πριν 10 χρόνια και τώρα έχει περισσότερους από 8.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη, με γραφεία στη Γερμανία, την Ισπανία και άλλες 20 χώρες. Η εταιρεία ήταν χορηγός του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου του 2018 και υπέγραψε νέα συμφωνία για το 2022.

Ενας άλλος χορηγός από την Κίνα, η εταιρεία κατασκευής smartphones Vivo ανακοίνωσε την έναρξη δραστηριοτήτων σε έξι ευρωπαϊκές χώρες τον Οκτώβριο του 2020 και υποστηρίζει ότι έχει περισσότερους από 400 εκατομμύρια χρήστες σε περισσότερες από 50 χώρες.

Το CNBC δεν κατάφερε να βρει την πλήρη λίστα των χορηγών του Euro 2020, όμως με βάση τις αναρτήσεις της UEFA, μερικοί εξ αυτών είναι η ρωσική ενεργειακή Gazprom, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και η αμερικανική FedEx. Οι Alipay (θυγατρική της Alibaba) και TikTok (της ByteDance) συγκαταλέγονται στη λίστα των εταιρειών που πληρώνουν για να δουν τα ονόματά τους στην περίμετρο των σταδίων. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου του 2016 είχε 2 δισεκατομμύρια τηλεθεατές, αντανακλώντας το αυξημένο ενδιαφέρον από την Κίνα και τη Βραζιλία. Το 2018, η Alipay υπέγραψε οκταετές συμβόλαιο που περιελάμβανε τα Euro 2020 και Euro 2024. Η συμφωνία, αξίας 200 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπει ότι οι θυγατρικές της θα εμφανίζονται στα Αγγλικά και στα Κινεζικά.

Η UEFA δήλωσε ότι δεν μπορεί να αποκαλύψει το κόστος των συνεργασιών τους με κινεζικές εταιρείες λόγω της ύπαρξης ρήτρας εμπιστευτικότητας.

Άλλη κινεζική εταιρεία που επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την ποδοσφαιρική διοργάνωση είναι η iQiyi, που απέκτησε τα δικαιώματα streaming για το Euro 2020. Η εταιρεία είδε τη συνδρομητική της βάση να περιορίζεται στα 100 εκατομμύρια, ενώ ανακοίνωσε ζημιές 193,4 εκατ δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η συμφωνία προσέλκυσε σημαντική κίνηση επισκεπτών καθώς και ευκαιρίες για επιχειρηματικές συνεργασίες με τις Volvo, Heineken, Volskwagen, Meituan, όπως δήλωσε ο CEO της iQiyi Sports Λινξιάο Γιου.

Ενώ το Euro 2020 ήταν ένα από το πιο σημαντικά θέματα συζήτησης τις τελευταίες εβδομάδας στο Weibo, την κινεζική έκδοση του Twitter, παραμένει ασαφές το πόσο μπορεί να αναπτυχθεί η αγορά ποδοσφαίρου της Κίνας χωρίς μια ομάδα διεθνούς επιπέδου. Τις τελευταίες δεκαετίες η Κίνα προσπάθησε ανεπιτυχώς να φτιάξει δικές της ομάδες πληρώνοντας αδρά ξένους ποδοσφαιριστές και προπονητές, ωστόσο, ο μοναδικός τρόπος για να αναπτύξει τα δικά της ποδοσφαιρικά αστέρια είναι να καλλιεργήσει μια εγχώρια κουλτούρα γύρω από το άθλημα, όπως ανέφερε ο Ζούστο. Η διαφορά ανάμεσα στο παγκόσμιο ενδιαφέρον στο ποδόσφαιρο και την Κίνα γίνεται εμφανής στο TikTok. Ο επίσημος λογαριασμός για το Euro 202 έχει 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους, έναντι 291,000 της Douyin –της δημοφιλούς εκδοχής της Κίνας.

Η Κίνα παραμένει μια μεγάλη και αυξανόμενη αγορά για τα διεθνή σπορ. Επειτα από προσπάθειες δεκαετιών, το NBA κατάφερε να δημιουργήσει μια αγορά αξίας 4 δις δολαρίων το 2018 στην Κίνα. Ωστόσο, η συνεργασία με κινεζικές επιχειρήσεις ενέχει ρίσκο. Το 2019 ένα tweet που συνδέεται με το ΝΒΑ, υπέρ των διαδηλωτών στο Χονγκ Κονγκ, ανάγκασε τις κινεζικές εταιρείες να αναστείλουν τις συνεργασίες τους με κόστος 400 εκατομμυρίων δολαρίων για το ΝΒΑ. Η επίσημη πλατφόρμα video streaming Tencent επανέλαβε την μετάδοση των περισσότερων αγώνων μετά από μερικές ημέρες, ενώ η κρατική CCTV διέκοψε την μετάδοση αγώνων για περισσότερο από ένα χρόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας  με την FIFPRO Europe
Business of Sport |

UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe

Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.