«Ελα, δεν θα το πιστέψεις…». Με αυτά τα λόγια ξεκινούσε τον Ιούνιο του 2020 το τηλεφώνημα του Σταμάτη Σαρρή προς τον έτερο της Legal Radiation Ζαχαρία Στεφανάκη.
Το απίστευτο ήταν ένα mail που είχε λάβει η ομάδα από την Google, στο οποίο τους ζητούσε να συμπεριληφθεί το «KAZARMA», το παιχνίδι που είχαν δημιουργήσει, στα προτεινόμενα της παγκόσμιας πλατφόρμας της Google Play Games ως «Παιχνίδι της εβδομάδας».
«Ενιωσα χαρά γιατί δεν είναι κάτι που σου συμβαίνει κάθε μέρα. Χαρά και αυξημένη ευθύνη» λέει στα «ΝΕΑ» ο Σταμάτης.
«Εκτός από χαρά ένιωσα και φόβο, είναι η αλήθεια, γιατί όταν μας προσέγγισε η Google, τα πρώτα τους λόγια ήταν ότι “πρόκειται να ανοίξουμε μια νέα πλατφόρμα, την Google Play Games, και θα έχετε προβολή σε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων”» προσθέτει ο Ζαχαρίας.
Πράγματι, με το πέρας των απαραίτητων ελέγχων που εξασφάλιζαν ότι το παιχνίδι πληροί όλες τις προδιαγραφές, στις 14 Μαΐου 2021 το ελληνικό «KAZARMA» διά χειρός Σταμάτη στο κομμάτι του Game Design & Music και Ζαχαρία στο Game Design & Development ξεκίνησε το ταξίδι του στην παγκόσμια πλατφόρμα της Google και από εκεί στα κινητά 1,8 δισ. χρηστών. «Αυτό είναι το εν δυνάμει κοινό, αλλά δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι θα φτάσει σε 1,8 δισ. κινητά. Το πιθανότερο είναι ότι θα σε δουν εκατοντάδες εκατομμύρια και από αυτούς θα σε κατεβάσουν μερικά εκατομμύρια και θα αρέσεις σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Είναι κλασικά ο κανόνας του 10%» σχολιάζει ο Ζαχαρίας, εξηγώντας ότι αυτό που άρεσε στον παγκόσμιο κολοσσό ήταν το ιδιαίτερο art style του παιχνιδιού, το μινιμαλιστικό ύφος με τα νέον χρώματα στον σχεδιασμό του και η έμφαση στις λεπτομέρειες, όπως η μουσική που είναι πρωτότυπη παραγωγή του Σταμάτη. «Τα περισσότερα παιχνίδια έχουν μια παρόμοια όψη στα κινητά, νομίζω τους άρεσε που το προσεγγίσαμε αλλιώς».
Τo παιχνίδι
Στο ελληνικό mobile game «KAZARMA» όλα συμβαίνουν στο πολύ μακρινό μέλλον σε μια απέραντη γέφυρα. Ο παίκτης, ένα αεροσκάφος που διασχίζει τη γέφυρα, γνωρίζοντας ότι η Γη έχει δεχθεί επιδρομή από εχθρικά όντα, προσπαθεί να φτάσει στις αποικίες στο Διάστημα για να ενημερώσει την ανθρωπότητα για τον κίνδυνο, αποφεύγοντας στην πορεία διάφορους επιδρομείς. Το παιχνίδι εξελίσσεται σε 50 πίστες με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας, κατά τη διάρκεια των οποίων το αεροσκάφος διασχίζει πέντε διαφορετικούς κόσμους: μια φουτουριστική πόλη, ένα ρετρό σύμπαν με νέον φώτα και 80s αισθητική, τον κόσμο της λάβας, τον βυθό με αναφορές στον μύθο της Χαμένης Ατλαντίδας και μια απέραντη έρημο.
«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε 5 κόσμους με στοιχεία εμπνευσμένα από τη μυθολογία και τους αρχαίους πολιτισμούς, αλλά σε πιο αφηρημένο ύφος. Η κεντρική ιδέα, ότι το παιχνίδι διαδραματίζεται πάνω σε μια γέφυρα, ήταν του Ζάχου. Εγώ μπήκα στη διαδικασία να ψάξω αρχαίες γέφυρες για να δημιουργήσουμε μια μυθοπλασία βασισμένη σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία και κατέληξα στην αρχαιότερη (13ος αιώνας π.Χ.) εν λειτουργία γέφυρα στην Ευρώπη, στον Αρκαδικό Αργολίδος, τη μυκηναϊκή Γέφυρα της Καζάρμας. Το όνομα μας άρεσε, οπότε βαφτίσαμε έτσι και το παιχνίδι» αναφέρει ο 47χρονος Σταμάτης, προσθέτοντας: «Θέλαμε να έχει απλό χειρισμό ώστε να μπορεί να παίζεται στα κινητά, αλλά να προσφέρει το κάτι παραπάνω, μια νοσταλγική εμπειρία που να θυμίζει τα παιχνίδια που έπαιζε η δική μου γενιά, τα παλιά κλασικά ηλεκτρονικά με το κέρμα».
Το «KAZARMA» δεν ήταν η πρώτη επιτυχία των δύο ανεξάρτητων δημιουργών παιχνιδιών, αφού το 2016 είχαν επιλεγεί ξανά, αυτή τη φορά από την Apple, για το mobile game τους «Line Defense». Σήμερα, που πλέον βγάζουν τα προς το ζην από το εφηβικό τους χόμπι, μπορούν να ονειρεύονται να εκδώσουν δικά τους παιχνίδια, όχι για κινητά όπως λένε, αλλά «παιχνίδια κανονικά», για υπολογιστές και κονσόλες. Σαν εκείνα που τη δεκαετία του ’80 τους έκαναν να αγαπήσουν τον κόσμο του προγραμματισμού. Οπως χαρακτηριστικά θυμάται ο Σταμάτης: «Ημασταν από αυτούς που λέγαμε “ωραία τα παιχνίδια, το θέμα είναι πώς τα φτιάχνουμε εμείς”».
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους
Τα ρομποταξί της Tesla θα κινούνται με ανθρώπινο τηλεχειρισμό
Η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει την υπηρεσία ρομποταξί με έναν εταιρικό στόλο που υποστηρίζεται από εξ αποστάσεως τηλεχειρισμό