![Attica: Τοποθετήθηκαν scrubbers σε τέσσερα πλοία του ομίλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/blue-1.jpg)
Στα τέσσερα ανέρχονται τα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία της Attica A.E. Συμμετοχών που φέρουν scrubbers προκειμένου να μειώνουν τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx).
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η εταιρεία κατά την έκδοση του Κοινού Ομολογιακού Δανείου (το 2020), ύψους 175 εκατ. ευρώ, είχε στη διάθεση τουλάχιστον 25,9 εκατ. ευρώ για την αγορά και εγκατάσταση εξειδικευμένου εξοπλισμού πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers), δηλαδή συσκευών για τον έλεγχο αέριων εκπομπών και ειδικά όξινων αερίων (SOx), σε τέσσερα επιλεγμένα πλοία, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.
Προχθές ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση πλυντηρίδων καυσαερίων (scrubbers) στο BLUE STAR MYCONOS και ελήφθη η σχετική πιστοποίηση από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα, που ήταν το τέταρτο κατά σειρά πλοίο του Ομίλου στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση scrubbers.
Τα άλλα τρία πλοία είναι τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, και Superfast XI που δραστηριοποιείται στη γραμμή της Ανκόνα.
Επισημαίνεται ότι από τις αρχές του 2020 με αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) μειώνονται οι εκπομπές θείου από τα καυσιμα στο 0,5%, γεγονός που σημαίνει ότι τα πλοία είτε θα καταναλώνουν νέα καυσιμα (πιο ακριβά) μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο είτε τοποθετούν scrubbers που κατακρατούν το θείο.
Tο management της Attica Group έπειτα από ενδελεχή μελέτη της όλης κατάστασης και συγκεκριμένα τόσο της ακτοπλοϊκής αγοράς όσο και των τιμών των καυσίμων υφιστάμενων και νέων (χαμηλού θείου) καθόρισε σαν βασική της στρατηγική να συνεχίσει να παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε περιοχές όπου «απέναντι» στα δικά της συμβατικά πλοία δραστηριοποιούνται ταχύπλοα, τα οποία καταναλώνουν ήδη ακριβό καύσιμο και δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι για αυτά τα επόμενα χρόνια.
Συνεπώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστική τιμή μεταξύ συμβατικών και ταχυπλόων, ο Όμιλος Attica αποφάσισε στα συμβατικά του πλοία που δραστηριοποιούνται σε γραμμές που ανταγωνίζονται ταχύπλοα, όπως είναι π.χ. η γραμμή των Κυκλάδων, να τοποθετήσουν scrubbers. Σε δεύτερη φάση δεν αποκλείεται να τοποθετήσει scrubbers σε άλλα τέσσερα πλοία της, τα πιο κοστοβόρα.
Να σημειωθεί τέλος ότι scrubbers τοποθέτησε στα πλοία της και η Minoan Lines του Ομίλου Grimaldi.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα