
Ο πληθωρισμός τόσο στην ΕΕ όσο και στην Ευρωζώνη από τις αρχές του 2020 εξελίχθηκε από λίγο έως πολύ διαφορετικά για τις επιμέρους ομάδες προϊόντων και υπηρεσιών, με ορισμένες να επηρεάζονται περισσότερο από άλλες από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό παρατηρεί η Eurostat, η οποία δημοσίευσε τη στατιστική εξέλιξη του πληθωρισμού σε τέσσερις ομάδες: μεταφορές, είδη ένδυσης-υπόδησης, τρόφιμα-μη αλκοολούχα ποτά και στέγαση-νερό-ηλεκτρικό ρεύμα-άλλα καύσιμα.
Συνολικά, ο ετήσιος πληθωρισμός της ευρωζώνης τον Μάιο του 2021 2,0% έναντι 1,6% τον Απρίλιο, ενώ στον χώρο της ΕΕ ήταν 2,3% τον Μάιο του 2021 έναντι 2% τον Απρίλιο.
Μεταξύ Ιανουαρίου 2020 και Μαΐου 2021, οι μεγαλύτερες διακυμάνσεις καταγράφονται στην ΕΕ στις κατηγορίες μεταφορές και είδη ένδυσης-υπόδησης.

Οι τιμές για τις μεταφορές μειώθηκαν απότομα τους πρώτους μήνες του 2020 και ήταν 4,9% χαμηλότερες τον Μάιο του 2020 σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, το κόστος μεταφορών άρχισε να αυξάνεται ξανά και μέχρι τον Μάιο του 2021 οι τιμές ήταν 7,3% υψηλότερες από τον Μάιο του 2020.
Στην κατηγορία είδη ένδυσης και υπόδησης, ο ετήσιος υψηλότερος ρυθμός πληθωρισμού ανήλθε στο 5,4% τον Ιούλιο του 2020 και το χαμηλό -2,1 % τον Δεκέμβριο του 2020.
Δύο ακόμη κατηγορίες στην ΕΕ οι οποίες παρουσίασαν σημαντικές διακυμάνσεις κατά την ίδια περίοδο ήταν τα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά και στέγαση, νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο και άλλα καύσιμα. Συγκεκριμένα, ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού για τα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά σημείωσε ανοδική τάση κατά τους πρώτους μήνες του 2020 και έφτασε στο 4,3% τον Απρίλιο του 2020, πριν μειωθεί, φτάνοντας στο χαμηλό του 0,2% τον Μάιο του 2021.
Αντιθέτως, ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού για στέγαση, νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο και άλλα καύσιμα σημείωσε πτωτική τάση κατά τους πρώτους μήνες του 2020, με τιμές 0,6% χαμηλότερες τον Μάιο του 2020 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019. Οι τιμές άρχισαν να αυξάνονται και πάλι, ανεβάζοντας τον ρυθμό πληθωρισμού στο 3,7% τον Μάιο του 2021.
Αυτές οι κατηγορίες παρουσίασαν παρόμοιες διακυμάνσεις στη ζώνη του ευρώ κατά την ίδια περίοδο: ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού για τις«μεταφορές κυμάνθηκε από 6,6% το Μάιο του 2021 έως -4,5% το Μάιο του 2020, για τα είδη ένδυσης και υπόδησης από 6,3% το Ιούλιο 2020 έως -2,2% τον Δεκέμβριο 2020, για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, από 3,6% τον Απρίλιο 2020 έως 0% τον Απρίλιο 2021, ενώ για στέγαση, νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο και άλλα καύσιμα κυμαινόταν από 3,5% τον Μάιο του 2021 έως -1,3% τον Μάιο του 2020.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW