
Είναι πολύ σημαντικός ο έλεγχος της διασποράς της μετάλλαξης Δέλτα του κορωνοϊού και γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία η επιδημιολογική επιτήρηση.
Ακόμα πιο μεγάλη σημασία, όμως, έχει ο ρυθμός των εμβολιασμών, γιατί η διασπορά θα είναι κυρίως στους πληθυσμούς των ανεμβολίαστων.
Αυτό αναφέρει σε νέα ανάρτησή του στο Facebook ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας Ηλίας Μόσιαλος της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE).
Όπως επισημαίνει, πολλοί αναρωτιούνται γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη ανησυχία για την μετάλλαξη Δέλτα, αφού δεν υπάρχουν στοιχεία που να δηλώνουν πως είναι πιο επικίνδυνη για όσους κολλήσουν.
«Τι σημαίνει όμως πως μια νέα παραλλαγή του κορωνοϊού είναι πιο επικίνδυνη από αυτή που κυκλοφορεί; Πολλοί θεωρούν πως με την “αυξημένη επικινδυνότητα” αναφερόμαστε μόνο στο ότι μπορεί να προκαλέσει πιο βαριά νόσο σε όσους νοσήσουν. Μήπως, όμως, είναι πολύ πιο επικίνδυνο να ξεφύγει η παραλλαγή Δέλτα, αφού πλέον γνωρίζουμε πως είναι πιο μεταδοτική;»
Τι σημαίνει πως μία παραλλαγή του ιού είναι πιο επικίνδυνη;
«Όπως έχω αναφέρει και παλαιότερα», τονίζει, «αναφερόμενος στη βρετανική παραλλαγή, μια παραλλαγή του κορωνοϊού που είναι 50% πιο μεταδοτική θα δημιουργούσε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα, ακόμα και από μια παραλλαγή που θα αύξανε τη θνητότητα κατά 50%. Γιατί;
Ας υποθέσουμε πως μελετάμε μια περιοχή όπου 10.000 άτομα έχουν μολυνθεί με τον ιό. Έστω πως ο αριθμός αναπαραγωγής R ισούται με 1, πως ο κίνδυνος θνητότητας από τη μόλυνση είναι 0,6%, και πως ο χρόνος παραγωγής νέας συμπτωματικής λοίμωξης είναι 6 ημέρες. Θα έχουμε μετά από ένα μήνα (10.000 x 1^ 5 x 0,6 % = ) 60 νέους θανάτους.
Εάν όμως η παραλλαγή αύξανε τη θνητότητα κατά 50%; Τότε θα περιμέναμε (10.000 x 1^ 5 x (0,6% x 1.5) = ) 90 νέους θανάτους μετά από ένα μήνα. Ας υποθέσουμε, όμως, ότι η παραλλαγή αυξάνει τη μεταδοτικότητα κατά 50%. Όπως και παραπάνω, θα περιμέναμε 456 νέους θανάτους μετά από ένα μήνα (456 = 10.000 x (1 x 1,5)^ 5 x 0.6%). Τα νούμερα είναι ενδεικτικά και οι υπολογισμοί βασίζονται σε εκτιμήσεις του Adam Kucharski της σχολής δημόσιας υγείας του Λονδίνου (LSHTM).
«Καλύτερα λοιπόν», καταλήγει ο κ.Μόσιαλος, «να αυξηθεί η θνητότητα που προκαλεί μια παραλλαγή του κορωνοϊού, παρά να αυξηθεί η μολυσματικότητα μιας παραλλαγής».


Latest News

Το... χαρέμι του Μασκ και οι «λεγεώνες» παιδιών – Το συγκρότημα στο Όστιν
Ποιες τακτικές χρησιμοποιεί ο Μασκ για να διαχειριστεί τη «λεγεώνα» των μωρών του - και τις μητέρες τους. Έχει ήδη αποκτήσει 14 παιδιά, αλλά μπορεί να έχει πολλά περισσότερα

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Από σήμερα η επιστροφή των πινακίδων για το Πάσχα - Ποιοι εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας