Small is beautiful και στην ναυτιλία τουλάχιστον τις τελευταίες εβδομάδες.
Ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (BDI) πλησιάζει και πάλι προς το υψηλό δεκαετίας των 3.267 μονάδων (17/6) τα περισσότερα κέρδη τους τελευταίους μήνες τα καταγράφουν τα πλοία supramax.
Σύμφωνα με την Signal Ocean Platform (https://www.thesignalgroup.com/newsroom) της εταiρείας Signal, του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνου, λίγες ημέρες πριν από το τέλος του Ιουνίου, ο δείκτης Supramax Freight Index ανέβηκε στις 2.840 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το 2017 που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.
Επίσης, ο μέσος ημερήσιος ναυλος ξεπέρασε το φράγμα των 30.000 δολ τη ημέρα.
Τα supramaxes είναι μεσαίου προς μικρού μεγέθους πλοία που έχουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 50.000 και 60.000 dwt, τα οποία φέρουν και εξοπλισμό φόρτωσης.
Την προηγούμενη Παρασκευή το μέσο ημερήσιο κέρδος έφτασε στα 31.644 δολ την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 345% περίπου σε ετήσια βάση, γεγονός που πυροδότησε και την διάθεση των πλοιοκτητών για αγορές πλοίων αυτής της κατηγορίας.
Σημειώνεται ότι την ίδια ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capesize πλοίων που είναι μεταφορικής ικανότητας μέχρι 170.000 dwt ήταν στα 33.060 δολ.
Από τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Signal Ocean Platform (φορτία, ταξίδια, κ.λ.π.) φαίνεται ότι ο κλάδος των supramaxes θα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθ’ όλη την θερινή περίοδο καθώς η αγορά χαρακτηρίζεται πλέον από μια σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη λόγω τη χαμηλότερης προσφοράς χωρητικότητας και της σταθερότητας στη ζήτηση φορτίων (κυρίως σιτηρών) με κύριο μοχλό ανάκαμψης τον Ατλαντικό.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International