
Small is beautiful και στην ναυτιλία τουλάχιστον τις τελευταίες εβδομάδες.
Ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (BDI) πλησιάζει και πάλι προς το υψηλό δεκαετίας των 3.267 μονάδων (17/6) τα περισσότερα κέρδη τους τελευταίους μήνες τα καταγράφουν τα πλοία supramax.
Σύμφωνα με την Signal Ocean Platform (https://www.thesignalgroup.com/newsroom) της εταiρείας Signal, του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνου, λίγες ημέρες πριν από το τέλος του Ιουνίου, ο δείκτης Supramax Freight Index ανέβηκε στις 2.840 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το 2017 που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.
Επίσης, ο μέσος ημερήσιος ναυλος ξεπέρασε το φράγμα των 30.000 δολ τη ημέρα.
Τα supramaxes είναι μεσαίου προς μικρού μεγέθους πλοία που έχουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 50.000 και 60.000 dwt, τα οποία φέρουν και εξοπλισμό φόρτωσης.
Την προηγούμενη Παρασκευή το μέσο ημερήσιο κέρδος έφτασε στα 31.644 δολ την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 345% περίπου σε ετήσια βάση, γεγονός που πυροδότησε και την διάθεση των πλοιοκτητών για αγορές πλοίων αυτής της κατηγορίας.
Σημειώνεται ότι την ίδια ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capesize πλοίων που είναι μεταφορικής ικανότητας μέχρι 170.000 dwt ήταν στα 33.060 δολ.
Από τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Signal Ocean Platform (φορτία, ταξίδια, κ.λ.π.) φαίνεται ότι ο κλάδος των supramaxes θα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθ’ όλη την θερινή περίοδο καθώς η αγορά χαρακτηρίζεται πλέον από μια σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη λόγω τη χαμηλότερης προσφοράς χωρητικότητας και της σταθερότητας στη ζήτηση φορτίων (κυρίως σιτηρών) με κύριο μοχλό ανάκαμψης τον Ατλαντικό.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία