Small is beautiful και στην ναυτιλία τουλάχιστον τις τελευταίες εβδομάδες.
Ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (BDI) πλησιάζει και πάλι προς το υψηλό δεκαετίας των 3.267 μονάδων (17/6) τα περισσότερα κέρδη τους τελευταίους μήνες τα καταγράφουν τα πλοία supramax.
Σύμφωνα με την Signal Ocean Platform (https://www.thesignalgroup.com/newsroom) της εταiρείας Signal, του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνου, λίγες ημέρες πριν από το τέλος του Ιουνίου, ο δείκτης Supramax Freight Index ανέβηκε στις 2.840 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το 2017 που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.
Επίσης, ο μέσος ημερήσιος ναυλος ξεπέρασε το φράγμα των 30.000 δολ τη ημέρα.
Τα supramaxes είναι μεσαίου προς μικρού μεγέθους πλοία που έχουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 50.000 και 60.000 dwt, τα οποία φέρουν και εξοπλισμό φόρτωσης.
Την προηγούμενη Παρασκευή το μέσο ημερήσιο κέρδος έφτασε στα 31.644 δολ την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 345% περίπου σε ετήσια βάση, γεγονός που πυροδότησε και την διάθεση των πλοιοκτητών για αγορές πλοίων αυτής της κατηγορίας.
Σημειώνεται ότι την ίδια ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capesize πλοίων που είναι μεταφορικής ικανότητας μέχρι 170.000 dwt ήταν στα 33.060 δολ.
Από τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Signal Ocean Platform (φορτία, ταξίδια, κ.λ.π.) φαίνεται ότι ο κλάδος των supramaxes θα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθ’ όλη την θερινή περίοδο καθώς η αγορά χαρακτηρίζεται πλέον από μια σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη λόγω τη χαμηλότερης προσφοράς χωρητικότητας και της σταθερότητας στη ζήτηση φορτίων (κυρίως σιτηρών) με κύριο μοχλό ανάκαμψης τον Ατλαντικό.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση