Το αφεντικό της Burberry μετακινείται από τη μία αποστολή αναδιάρθρωσης στην άλλη. Ο αξίας 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατασκευαστής ακριβών καπαρντινών ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ο διευθύνων σύμβουλος Marco Gobbetti θα αποχωρήσει στο τέλος του έτους και θα μετακινηθεί στη Salvatore Ferragamo. Ο ιταλικός όμιλος υποδημάτων και δερματίνων ειδών έχει επίσης μεγάλη ανάγκη για ανάκαμψη. Αλλά η ξαφνική έξοδος του Gobbetti αφήνει την αποστολή του στην Burberry ημιτελή.
Η αλλαγή κατεύθυνσης του 61χρονου είναι λίγο αινιγματική. Η Ferragamo έχει το ένα τρίτο της αγοραίας αξίας της Burberry και βρίσκεται σταθερά στα χέρια της ομώνυμης οικογενειακής δυναστείας. Η ιταλική φίρμα είχε επίσης χαμηλές επιδόσεις έναντι των περισσότερων ανταγωνιστών της στον τομέα των ειδών πολυτέλειας, πριν από την επιδημία.
Εν τω μεταξύ, ο Gobbetti φεύγει με την αναστροφή που σχεδίαζε στη Burberry, ακόμη ημιτελή. Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών που ήταν υπεύθυνος, η εταιρεία είχε αρχίσει να μεταμορφώνεται σε μια πιο ακριβή μάρκα που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί με πιο καθιερωμένα πολυτελή ονόματα όπως η Gucci ή η Moncler. Προσέλαβε τον σχεδιαστή Riccardo Tisci το 2018, στράφηκε προς περισσότερα δερμάτινα είδη υψηλού περιθωρίου κέρδους και πούλησε λιγότερα αντικείμενα με έκπτωση.
Παρά την πτώση των εσόδων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι πωλήσεις ρούχων και τσαντών με πλήρη τιμή της Burberry αυξήθηκαν 63% σε ετήσια βάση τους τρεις μήνες έως τα τέλη Μαρτίου και ήταν 12% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ένα ενθαρρυντικό σημάδι ότι οι καταναλωτές αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στο brand.
Ωστόσο, αυτές οι βελτιώσεις δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί στην τιμή της μετοχής της Burberry. Από τότε που ο Gobbetti ανέλαβε τον Ιούλιο του 2017, οι μέτοχοι της Burberry είχαν συνολική απόδοση μόλις 47%, πολύ πίσω από το περίπου 200% που κέρδισαν οι ηγέτες του κλάδου, όπως οι Kering, LVMH και Moncler. Οι αναλυτές ανέμεναν ότι οι καρποί της μεταστροφής του Gobbetti θα αποφέρουν μεγαλύτερα φρούτα από το επόμενο έτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις που συνέταξε η Refinitiv. Η απροσδόκητη αποχώρηση του ιταλικού εκτελεστικού δημιουργεί αμφιβολίες για αυτά τα κέρδη.
Μετά από πτώση 8% το πρωί της Δευτέρας, οι μετοχές της Burberry διαπραγματεύονται μόλις 12 φορές το προσδοκούμενο EBITDA, κάτω από τους ανταγωνιστές της στον κλάδο πολυτελείας, ακόμη και από τη Ferragamo. Η αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική της ηγεσία μπορεί να καταστήσει τη βρετανική εταιρεία, η οποία έχει κατακερματισμένη ιδιοκτησία, πιο ευάλωτη σε μια πιθανή εξαγορά. Προς το παρόν, ωστόσο, ο Gobbetti αποχώρησε από την πασαρέλα με την εργασία του ημιτελή.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες