Στην θεματική συζήτηση του συνεδρίου με θέμα «Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές», στο πλαίσιο του 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021» του ΤΕΕ- Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές,  ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε στο ξεκίνημα της ομιλίας του ότι ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 25% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων και ανθρώπινων απωλειών. Αναπτύσσοντας παράλληλα τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει και θα λάβει το υπουργείο με στόχο την δημιουργία πόλεων φιλικότερων προς το περιβάλλον και τους κατοίκους της, στο πλαίσιο και δεσμεύσεων σε επίπεδο ΕΕ.

Μικροκινητικότητα και Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

«Χρειαζόμαστε, καθαρούς τρόπους μετακίνησης, περπάτημα, ποδηλασία, πράσινες δημόσιες συγκοινωνίες και οχήματα χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί μια συνεκτική πολιτική με μακροχρόνιο σχεδιασμό και σταθερό προσανατολισμό», ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι «κεντρικοί πυλώνες της είναι η Μικροκινητικότητα και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, οι ευφυείς μεταφορές, η ηλεκτροκίνηση και η έξυπνη κινητικότητα που επηρεάζουν σημαντικά δύο άλλους κρίσιμους τομείς: την οδική ασφάλεια και την οικονομία»

Μιλώντας επιγραμματικά για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε έμφαση στη δημιουργία πριν λίγους μήνες ενός νέου νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, όπου περιλαμβάνονται απλοί και ενιαίοι κανόνες για την εκπόνηση, εφαρμογή και εποπτεία των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ζητήματα προσβασιμότητας, ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υποδομών ηλεκτροκίνησης στους δήμους, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις κοντά σε σχολεία και περιοχές με αυξημένη κίνηση, και έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας.

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες διαθέτουν πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο για να διεκδικήσουν χρηματοδότηση και υλοποιήσουν πολλά έργα που θα ομορφύνουν τις πόλεις τους, θα βελτιώσουν την ποιότητα των μετακινήσεων και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης.

Μιλώντας για το δεύτερο κεφάλαιο του νόμου αναφέρθηκε στη Μικροκινητικότητα, τα Ηλεκτρικά πατίνια, τα ρόλερς και άλλα μέσα που κατέκλυσαν τις πόλεις σε όλο τον κόσμο, αιφνιδιάζοντας τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που απέκτησε θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανόνες κυκλοφορίας αυτών των μέσων.

Νέος διαγωνισμός για λεωφορεία

Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε αναφορά και στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το υπουργείο επισημαίνοντας ότι και τα 800 οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 300 ηλεκτροκίνητα.

Επισήμανε ότι από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες. Το μητρώο περιλαμβάνει σήμερα 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, το εντυπωσιακό είναι όμως ότι περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 1.868 από αυτά, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020, δηλαδή τους τελευταίους 9 μήνες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, δείχνοντας την ισχυρή δυναμική της, που οδηγεί σε εκτιμήσεις για διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας ότι υα κίνητρα έχουν αποτέλεσμα.

Τα καινούργια οχήματα αποτελούν με έναν τρόπο «συνδεδεμένες συσκευές» που μπορούν να υποστηρίξουν και άλλες υπηρεσίες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης και αναφέρθηκε στο πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας. (Astypalaia: Smart and Sustainable Island) που δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούν ευφυή συστήματα Μεταφορών όπως το «οn demand Mobility».

«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Με αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών. Μια εξέλιξη που θα συμβάλει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις που εντείνουν σήμερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης τονίζοντας την ανάγκη έξυπνων μορφών μετακίνησης. «Εχουμε ήδη διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, που αποτελεί τη βάση για να κινηθούμε με αξιώσεις προς την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας στον τομέα των Μεταφορών. Η αρχή έχει γίνει και γι΄ αυτό μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2030 η Ελλάδα θα έχει να επιδείξει. Αρκεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια με την ίδια προσήλωση στον στόχο, τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, κλείνοντας την παρέμβαση του

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα