
Η άνοδος των τιμών του χάλυβα ευθύνονται ως ένα βαθμό για το αυξημένο κόστος ναυπήγησης πλοίων.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research οι τιμές ναυπήγησης ενός νεότευκτου υπερδεξαμενοπλοίου (Very Large Crude Carrier-VLCC) αυξήθηκαν κατά 14% στη διάρκεια του έτους αυτού παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η Clarksons Research εκτιμά ότι η αξία ενός νεότευκτου VLCC ανέρχεται στα 97 εκατομμύρια δολάρια.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο εδώ γενικότερα και οι ναύλοι στον κλάδο κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (ρεκόρ δεκαετίας).
O δείκτης Clarksons Newbuilding Price Index αυξήθηκε από τις 126 μονάδες στο τέλος του 2020 στις 138 μονάδες στα μέσα Ιουνίου. Η άνοδος των τιμών των νεότευκτων εκτός της αυξημένης ζήτησης οφείλεται και στην άνοδο των τιμών του χάλυβα, σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipboking οι τιμές ναυπήγησης ενός VLCC είναι στα 98 εκατ. δολ όταν στα μέσα Μαίου ήταν στα 95 εκατ. δολ (+3,2%) ενώ στην τελευταία 5ετία ο μέσος όρος της τιμής ήταν στα 88,4 εκατ. δολ με το ελάχιστο να βρίσκεται στα 80 εκατ. δολ. και το μέγιστο στα 98 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των οποίων (νεόκτευκτα) βρίσκονται όλες στο υψηλό 5ετίας.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι και στα bulkers το κόστος ναυπήγησης κινείται έντονα ανοδικά, αλλά εδώ όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ ζωηρή και η ναυλαγορά.
Η τιμή ναυπήγησης ενός capesize πλοίου είχε εκτοξευτεί στις 25 Ιουνίου στα 59,5 εκατ. δολ. όταν στις 21 Μάϊου υπολογίζονταν στα 55,8 εκατ. δολ (+6,7%) με την ελάχιστη τιμή την τελευταία 5ετία να είναι στα 41,8 εκατ. δολ, την μέγιστη στη προαναφερόμενη των 59,5 ελατ. δολ και την μέση τιμή στα 47,7 εκατ. δολ.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία