Η άνοδος των τιμών του χάλυβα ευθύνονται ως ένα βαθμό για το αυξημένο κόστος ναυπήγησης πλοίων.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research οι τιμές ναυπήγησης ενός νεότευκτου υπερδεξαμενοπλοίου (Very Large Crude Carrier-VLCC) αυξήθηκαν κατά 14% στη διάρκεια του έτους αυτού παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η Clarksons Research εκτιμά ότι η αξία ενός νεότευκτου VLCC ανέρχεται στα 97 εκατομμύρια δολάρια.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο εδώ γενικότερα και οι ναύλοι στον κλάδο κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (ρεκόρ δεκαετίας).
O δείκτης Clarksons Newbuilding Price Index αυξήθηκε από τις 126 μονάδες στο τέλος του 2020 στις 138 μονάδες στα μέσα Ιουνίου. Η άνοδος των τιμών των νεότευκτων εκτός της αυξημένης ζήτησης οφείλεται και στην άνοδο των τιμών του χάλυβα, σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipboking οι τιμές ναυπήγησης ενός VLCC είναι στα 98 εκατ. δολ όταν στα μέσα Μαίου ήταν στα 95 εκατ. δολ (+3,2%) ενώ στην τελευταία 5ετία ο μέσος όρος της τιμής ήταν στα 88,4 εκατ. δολ με το ελάχιστο να βρίσκεται στα 80 εκατ. δολ. και το μέγιστο στα 98 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των οποίων (νεόκτευκτα) βρίσκονται όλες στο υψηλό 5ετίας.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι και στα bulkers το κόστος ναυπήγησης κινείται έντονα ανοδικά, αλλά εδώ όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ ζωηρή και η ναυλαγορά.
Η τιμή ναυπήγησης ενός capesize πλοίου είχε εκτοξευτεί στις 25 Ιουνίου στα 59,5 εκατ. δολ. όταν στις 21 Μάϊου υπολογίζονταν στα 55,8 εκατ. δολ (+6,7%) με την ελάχιστη τιμή την τελευταία 5ετία να είναι στα 41,8 εκατ. δολ, την μέγιστη στη προαναφερόμενη των 59,5 ελατ. δολ και την μέση τιμή στα 47,7 εκατ. δολ.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου