Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο πέρσι, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) και το Reuters. Κι αυτό επειδή το 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία ταξινομήθηκαν 11,6 εκατ. νέα οχήματα. Από αυτά το 11% ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η τάση συνεχίζεται όπως όλα δείχνουν και το 2021. Μεγάλες μάρκες, από τον όμιλο Volkswagen μέχρι την Tesla, τον όμιλο Peugeot (PSA), τον όμιλο Huyndai, την BMW, τη Mercedes και άλλες καταγράφουν πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων η κάθε μια σύμφωνα με στοιχεία για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα οποία παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στο σχετικό πίνακα.
Την ώρα που οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων έπεφταν στη Γηραιά Ήπειρο, οι ταξινομήσεις των “πράσινων” επιβατικών οχημάτων ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο. Για φέτος, πλέον, υπάρχουν προβλέψεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις ακόμη και 6 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες πολλές στην Ευρώπη, καθώς η οικονομική δραστηριότητα και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αρχίζουν να ανακάμπτουν. Η ιστορία άλλωστε είναι με το μέρος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων αφού χωριστά στοιχεία δείχνουν πως από το 2010 έως και το 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονταν κάθε χρόνο με ποσοστό 60%.
Πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε ότι πέρσι ταξινομήθηκαν ανά τον κόσμο περίπου 3 εκατ. νέα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφοντας αύξηση 41% από το 2019. Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαν και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ΙΕΑ. Εάν μάλιστα οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί κατά της κλιματικής αλλαγής, τότε ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακόμη και τα 230 εκατ. οχήματα. Στα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο οχήματα με τέσσερις τροχούς.
Από το 2010 έως το 2020 η Ευρώπη έριξε στην αγορά το 25% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου 2,6 εκατ. από αυτά. Σε όλη την ήπειρο πουλήθηκαν το διάστημα αυτό 3,2 εκατ τέτοια οχήματα πράγματα που σημαίνει ξεκάθαρα πως η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου δεν έφτασε για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και χρειάστηκε να γίνουν εισαγωγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες για ηλεκτρικά οχήματα συνέβαλαν και κυβερνήσεις ισχυρών οικονομικά χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία που παρείχαν επιδοτήσεις στα πλαίσια ενίσχυσης της δραστηριότητας και προστασίας του –πολύ σημαντικού για αυτές- κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσαν σημαντικά μεταξύ άλλων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση αυτή πέρσι ανήλθε σε 12% κατά μέσο όρο για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και σε σύγκριση με το 2019. Σε αυτό επηρέασε και η πανδημία, αλλά αποτελεί θετικό στοιχείο ότι αντιστράφηκε η τάση αύξησης των εκπομπών ρύπων που είχε καταγραφεί τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Latest News
Πώς η UNESCO σχεδιάζει να ενισχύσει την ελκυστικότητα του σάκε
Το σάκε είναι μια ζωντανή ενσάρκωση των εποχιακών ρυθμών, των κοινοτικών αξιών και της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ιαπωνίας
Η τεράστια επένδυση του Πεκίνου στο Περού ενδυναμώνει τη θέση της Κίνας στην Ν. Αμερική
Ο Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε το λιμάνι βαθέων υδάτων το οποίο θα διαχειρίζεται η COSCO επί 30 χρόνια
Νέα mega-δωρεά της Μακένζι Σκοτ μετά από πώληση μετοχών της Amazon αξίας 8 δισ.
Μακένζι Σκοτ, προσέφερε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη,
Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν
Ανοίγει η αγορά αναζήτησης τουριστικών καταλυμάτων - Με πρόστιμο-ρεκόρ 798 εκατ. ευρώ απειλείται ο όμιλος του Ζούκερμπεργκ
Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης - Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»
Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα - Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης
Σε κορυφαία θυγατρική της LVMH μεταφέρει τον γιο του Αλεξάντρ ο Μπερνάρ Αρνό
Οι διοικητικές θέσεις στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό είναι τα τελευταία χρόνια οικογενειακή υπόθεση
Μικρό «καλάθι» από τις πετρελαϊκές για τις υποσχέσεις Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται μεγαλύτερη παραγωγή και εξαγωγές, αλλά ο κλάδος δεν χειροκροτεί τις εμμονές του
Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος Τίλμαν Φερτίτα ποy έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Wynn Resorts
Έχοντας πλέον σχεδόν 10% μετοχών ο CEO της Landry,Τίλμαν Φερτίτα, αποκτά δεσπόζουσα θέση στο Las Vegas Strip
Σε ποια χώρα κάνουν θραύση τα κινεζικά αυτοκίνητα
Τα αυτοκίνητα της Κίνας σημειώνουν νέα ρεκόρ καθώς οι Ρώσοι «ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους»
Κόλινς (Fed): Δεν θα απέκλειε νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβρη
Η πρόεδρος της Fed Βοστώνης, θέλει να δει περισσότερα στοιχεία για να αποφασίσει τον Δεκέμβριο