
Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο πέρσι, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) και το Reuters. Κι αυτό επειδή το 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία ταξινομήθηκαν 11,6 εκατ. νέα οχήματα. Από αυτά το 11% ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η τάση συνεχίζεται όπως όλα δείχνουν και το 2021. Μεγάλες μάρκες, από τον όμιλο Volkswagen μέχρι την Tesla, τον όμιλο Peugeot (PSA), τον όμιλο Huyndai, την BMW, τη Mercedes και άλλες καταγράφουν πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων η κάθε μια σύμφωνα με στοιχεία για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα οποία παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στο σχετικό πίνακα.
Την ώρα που οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων έπεφταν στη Γηραιά Ήπειρο, οι ταξινομήσεις των “πράσινων” επιβατικών οχημάτων ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο. Για φέτος, πλέον, υπάρχουν προβλέψεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις ακόμη και 6 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες πολλές στην Ευρώπη, καθώς η οικονομική δραστηριότητα και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αρχίζουν να ανακάμπτουν. Η ιστορία άλλωστε είναι με το μέρος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων αφού χωριστά στοιχεία δείχνουν πως από το 2010 έως και το 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονταν κάθε χρόνο με ποσοστό 60%.
Πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε ότι πέρσι ταξινομήθηκαν ανά τον κόσμο περίπου 3 εκατ. νέα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφοντας αύξηση 41% από το 2019. Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαν και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ΙΕΑ. Εάν μάλιστα οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί κατά της κλιματικής αλλαγής, τότε ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακόμη και τα 230 εκατ. οχήματα. Στα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο οχήματα με τέσσερις τροχούς.
Από το 2010 έως το 2020 η Ευρώπη έριξε στην αγορά το 25% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου 2,6 εκατ. από αυτά. Σε όλη την ήπειρο πουλήθηκαν το διάστημα αυτό 3,2 εκατ τέτοια οχήματα πράγματα που σημαίνει ξεκάθαρα πως η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου δεν έφτασε για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και χρειάστηκε να γίνουν εισαγωγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες για ηλεκτρικά οχήματα συνέβαλαν και κυβερνήσεις ισχυρών οικονομικά χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία που παρείχαν επιδοτήσεις στα πλαίσια ενίσχυσης της δραστηριότητας και προστασίας του –πολύ σημαντικού για αυτές- κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσαν σημαντικά μεταξύ άλλων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση αυτή πέρσι ανήλθε σε 12% κατά μέσο όρο για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και σε σύγκριση με το 2019. Σε αυτό επηρέασε και η πανδημία, αλλά αποτελεί θετικό στοιχείο ότι αντιστράφηκε η τάση αύξησης των εκπομπών ρύπων που είχε καταγραφεί τα τρία προηγούμενα χρόνια.


Latest News

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική