Έντονος προβληματισμός επικρατεί στον κλάδο της εστίασης, με αφορμή τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πλαίσιο λειτουργίας των εσωτερικών χώρων, κυρίως στο πώς θα γίνεται ο έλεγχος των πελατών που θα προσέρχονται στα καταστήματα εστίασης.
Οι επιχειρηματίες καλούνται να επιλέξουν είτε μία Covid free επιχείρηση, είτε αυστηρότερα πρωτόκολλα λειτουργίας, από τις 15 Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι, όσον αφορά τα εστιατόρια και τα καφέ από τις 15 Ιουλίου, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να δηλώσουν στη σχετική πλατφόρμα αν επιλέγουν να ανήκουν στην κατηγορία των αμιγών χώρων, με πληρότητα στο εσωτερικό του καταστήματος στο 85%, ή των μικτών χώρων με πληρότητα 50%. Θα φέρουν, μάλιστα, ειδική σήμανση που θα δείχνει σε ποια κατηγορία ανήκουν. Σημειώνεται πως οι ανήλικοι προσέρχονται με δήλωση self test των γονέων.
Το νέο μοντέλο που ανακοινώθηκε αποτελείται από πολλούς αστερίσκους που θα πρέπει να γνωρίζουν κυρίως οι επιχειρηματίες, αλλά και όσοι πολίτες αποφασίσουν να καθίσουν στο εσωτερικό ενός μαγαζιού.
Διαβάστε επίσης: Μύκονος: Αντιδράσεις για τους κλειστούς χώρους εστίασης – Τι λένε οι καταστηματάρχες
Ήδη δεν είναι λίγες οι συνομοσπονδίες πάντως που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους με το συγκεκριμένο πλαίσιο, χαρακτηρίζοντας το περίπλοκο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο αυτή, που λειτουργούν μόνο οι εξωτερικοί χώροι της εστίασης, το 20%-25% των επιχειρήσεων του κλάδου είναι κλειστό, καθώς είτε δεν διαθέτουν χώρους ώστε να λειτουργήσουν βάσει των μέτρων, είτε με τον αριθμό των τραπεζιών που μπορούν να εξυπηρετήσουν οι επιχειρηματίες κρίνουν ότι είναι ασύμφορο να ανοίξουν.
Οι 8 ερωταπαντησεις
Η νέα πραγματικότητα με τα καταστήματα για εμβολιασμένους και μη δημιουργεί εύλογες ερωτήσεις.
Πως θα γνωρίζει ο πελάτης εάν ένα συγκεκριμένο κατάστημα είναι αμιγές ή μεικτό;
Στην είσοδο θα υπάρχει ειδική σήμανση, την οποία θα ορίζει η ΚΥΑ και την οποία θα μπορούν να προμηθευτούν οι καταστηματάρχες.
Ανεμβολίαστος που αρνείται το τεστ, μπαίνει σε εστιατόριο, μπαρ κ.λπ.;
Θα απαγορεύεται η είσοδος.
Ποιος θα ελέγχει την είσοδο των πελατών;
Το βάρος πέφτει στον αρμόδιο του χώρου εστίασης ή διασκέδασης.
Πως θα καλύπτονται οι καταστηματάρχες απέναντι σε πελάτες που ενδεχομένως θα αντιδρούν;
Η ΚΥΑ θα τους καλύπτει νομικά για την επιλογή να δέχονται μόνο εμβολιασμένους στα καταστήματα τους.
Σε κλειστούς χώρους εστιατορίων, καφέ, σινεμά, θεάτρων καθώς και σε υπαίθρια και κλεισ΄τα κέντρα διασκέδασης. μουσικά κέντρα και κλάμπ, όπου θα απαιτείται αρνητικό test, θα μπορεί κάποιος να μπει με self test;
Όχι. Μόνο με PCR ή rapid test. Εξαιρούνται οι ανήλικοι, που θα μπορούν να μπουν με δήλωση self test από τους γονείς τους.
Τίθεται βεβαίως το ερώτημα, γιατί για την προσέλευση στην εργασία αρκούσε και αρκεί το self test, ενώ εν προκειμένω απαιτείται PCR ή rapid test.
Ποιος θα καλύπτει το κόστος του test;
Το κόστος προφανώς και θα το καλύπτει ο ίδιος ο πελάτης.
Στους αμιγείς χώρους θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός για το προσωπικό;
Όχι, καθώς η εισήγηση της Επιτροπής Βιοηθικής άνοιξε το δρόμο για υποχρεωτικό εμβολιασμό μόνο των υγειονομικών και των εργαζόμενων σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων.
Ποιος θα ελέγχει την τήρηση των μέτρων;
Η ΕΛΑΣ και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, που ελέγχουν και σήμερα την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.
Τα μέτρα
Εστιατόρια και καφέ, που λειτουργούν σε κλειστούς χώρους, αποκλειστικά για εμβολιασμένους θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 85% της χωρητικότητάς τους και χωρίς χρήση μάσκας.
Οι μεικτοί χώροι θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 50% της χωρητικότητάς τους και θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.
Οι ανήλικοι θα προσέρχονται με δήλωση αρνητικού αποτελέσματος self test από τους γονείς τους, ενώ σε θέατρα και κινηματογράφοι θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας ανεξαρτήτως διαβάθμισης.
Όσον αφορά στα κέντρα διασκέδασης, τα μπαρ και τα κλαμπ, είτε είναι ανοιχτά είτε κλειστά, ισχύουν τα εξής:
Αν είναι μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 60% της χωρητικότητάς τους και χωρίς χρήση μάσκας.
Αν έχουν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες ως μεικτοί θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 25% της χωρητικότητάς τους.
Latest News
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»