Έντονος προβληματισμός επικρατεί στον κλάδο της εστίασης, με αφορμή τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πλαίσιο λειτουργίας των εσωτερικών χώρων, κυρίως στο πώς θα γίνεται ο έλεγχος των πελατών που θα προσέρχονται στα καταστήματα εστίασης.
Οι επιχειρηματίες καλούνται να επιλέξουν είτε μία Covid free επιχείρηση, είτε αυστηρότερα πρωτόκολλα λειτουργίας, από τις 15 Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι, όσον αφορά τα εστιατόρια και τα καφέ από τις 15 Ιουλίου, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να δηλώσουν στη σχετική πλατφόρμα αν επιλέγουν να ανήκουν στην κατηγορία των αμιγών χώρων, με πληρότητα στο εσωτερικό του καταστήματος στο 85%, ή των μικτών χώρων με πληρότητα 50%. Θα φέρουν, μάλιστα, ειδική σήμανση που θα δείχνει σε ποια κατηγορία ανήκουν. Σημειώνεται πως οι ανήλικοι προσέρχονται με δήλωση self test των γονέων.
Το νέο μοντέλο που ανακοινώθηκε αποτελείται από πολλούς αστερίσκους που θα πρέπει να γνωρίζουν κυρίως οι επιχειρηματίες, αλλά και όσοι πολίτες αποφασίσουν να καθίσουν στο εσωτερικό ενός μαγαζιού.
Διαβάστε επίσης: Μύκονος: Αντιδράσεις για τους κλειστούς χώρους εστίασης – Τι λένε οι καταστηματάρχες
Ήδη δεν είναι λίγες οι συνομοσπονδίες πάντως που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους με το συγκεκριμένο πλαίσιο, χαρακτηρίζοντας το περίπλοκο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο αυτή, που λειτουργούν μόνο οι εξωτερικοί χώροι της εστίασης, το 20%-25% των επιχειρήσεων του κλάδου είναι κλειστό, καθώς είτε δεν διαθέτουν χώρους ώστε να λειτουργήσουν βάσει των μέτρων, είτε με τον αριθμό των τραπεζιών που μπορούν να εξυπηρετήσουν οι επιχειρηματίες κρίνουν ότι είναι ασύμφορο να ανοίξουν.
Οι 8 ερωταπαντησεις
Η νέα πραγματικότητα με τα καταστήματα για εμβολιασμένους και μη δημιουργεί εύλογες ερωτήσεις.
Πως θα γνωρίζει ο πελάτης εάν ένα συγκεκριμένο κατάστημα είναι αμιγές ή μεικτό;
Στην είσοδο θα υπάρχει ειδική σήμανση, την οποία θα ορίζει η ΚΥΑ και την οποία θα μπορούν να προμηθευτούν οι καταστηματάρχες.
Ανεμβολίαστος που αρνείται το τεστ, μπαίνει σε εστιατόριο, μπαρ κ.λπ.;
Θα απαγορεύεται η είσοδος.
Ποιος θα ελέγχει την είσοδο των πελατών;
Το βάρος πέφτει στον αρμόδιο του χώρου εστίασης ή διασκέδασης.
Πως θα καλύπτονται οι καταστηματάρχες απέναντι σε πελάτες που ενδεχομένως θα αντιδρούν;
Η ΚΥΑ θα τους καλύπτει νομικά για την επιλογή να δέχονται μόνο εμβολιασμένους στα καταστήματα τους.
Σε κλειστούς χώρους εστιατορίων, καφέ, σινεμά, θεάτρων καθώς και σε υπαίθρια και κλεισ΄τα κέντρα διασκέδασης. μουσικά κέντρα και κλάμπ, όπου θα απαιτείται αρνητικό test, θα μπορεί κάποιος να μπει με self test;
Όχι. Μόνο με PCR ή rapid test. Εξαιρούνται οι ανήλικοι, που θα μπορούν να μπουν με δήλωση self test από τους γονείς τους.
Τίθεται βεβαίως το ερώτημα, γιατί για την προσέλευση στην εργασία αρκούσε και αρκεί το self test, ενώ εν προκειμένω απαιτείται PCR ή rapid test.
Ποιος θα καλύπτει το κόστος του test;
Το κόστος προφανώς και θα το καλύπτει ο ίδιος ο πελάτης.
Στους αμιγείς χώρους θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός για το προσωπικό;
Όχι, καθώς η εισήγηση της Επιτροπής Βιοηθικής άνοιξε το δρόμο για υποχρεωτικό εμβολιασμό μόνο των υγειονομικών και των εργαζόμενων σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων.
Ποιος θα ελέγχει την τήρηση των μέτρων;
Η ΕΛΑΣ και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, που ελέγχουν και σήμερα την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.
Τα μέτρα
Εστιατόρια και καφέ, που λειτουργούν σε κλειστούς χώρους, αποκλειστικά για εμβολιασμένους θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 85% της χωρητικότητάς τους και χωρίς χρήση μάσκας.
Οι μεικτοί χώροι θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 50% της χωρητικότητάς τους και θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.
Οι ανήλικοι θα προσέρχονται με δήλωση αρνητικού αποτελέσματος self test από τους γονείς τους, ενώ σε θέατρα και κινηματογράφοι θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας ανεξαρτήτως διαβάθμισης.
Όσον αφορά στα κέντρα διασκέδασης, τα μπαρ και τα κλαμπ, είτε είναι ανοιχτά είτε κλειστά, ισχύουν τα εξής:
Αν είναι μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 60% της χωρητικότητάς τους και χωρίς χρήση μάσκας.
Αν έχουν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες ως μεικτοί θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 25% της χωρητικότητάς τους.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων