
Το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Αυτό προκύπτει από νέα ανάλυση δεδομένων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει την κατανομή των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, οι χώρες στις οποίες συγκεντρώνεται το συντριπτικά μεγαλύτερο αυτό ποσοστό είναι: Κάτω Χώρες (66.665), Γαλλία (45.751) και Γερμανία (44.538). Μαζί, αυτές οι χώρες αποτελούν μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.
Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Για να φανεί πόσο ασύμμετρη είναι η κατανομή των φορτιστών, η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) είναι ήδη τεράστιο.
Αυτή η άνιση ανάπτυξη της ΕΕ, τόσο της υποδομής φόρτισης όσο και του ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος ήταν εμφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της το 2018. Χωρίς αποφασιστική δράση τώρα, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, προειδοποιεί η ένωση.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων σε δύο εβδομάδες από τώρα, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.
«Όποιος θέλει να αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή μοντέλο με κυψέλες καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πράσινη κινητικότητα», προέτρεψε ο Huitema.
Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία χρέωσης. Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό μεταφράζεται σε μια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.
Πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές: Ολλανδία (66.665), Γαλλία (45.751), Γερμανία (44.538), Ιταλία (13.073), Σουηδία (10.370). Πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές: Κύπρος (70), Μάλτα (96), Λιθουανία (174), Βουλγαρία (194), Ελλάδα (275).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική