Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει εδώ και δέκα ημέρες σε ράγες, ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις δεν σταματά. Εξάλλου, τα υπόγεια και τα υπέργεια σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας για την Ελλάδα.
Η Αττικό Μετρό έχει πατήσει ήδη το κουμπί για την προετοιμασία μιας σειράς επεκτάσεων συνολικού προϋπολογισμού 3,15 δισ. ευρώ. Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις δεν θα ενισχύσουν μόνο το υφιστάμενο δίκτυο του μετρό, αλλά και τη νέα γραμμή «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», η οποία στην πλήρη ανάπτυξή της θα μετρά συνολικά 38,2 χλμ. και 35 σταθμούς.
Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, μιλώντας σε συνέδριο του ΤΕΕ, ήδη βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της προετοιμασίας οι επεκτάσεις της νέας α’ φάσης της Γραμμής 4. Η επέκταση από το Άλσος στον Περισσό (όπου θα συνδέεται με τη Γραμμή 1) και από εκεί στην Πετρούπολη, με 6 σταθμούς, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά.
Το έργο της επέκτασης στο άλλο άκρο της γραμμή, από το Γουδή προς το Μαρούσι ως πρώτη φάση, με 8 σταθμούς έχει ήδη προκαταρτική μελέτη, ενώ η δεύτερη φάση του που θα συνδέσει το Μαρούσι με την Εθνική Οδό στο ύψος της Βαρυμπόμπης, με 3 σταθμούς, έχει ολοκληρωμένες τοπογραφικές εργασίες και χάραξη. Τα δύο αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο τελευταίος κλάδος της Γραμμής 4, Ευαγγελισμός-Υμηττός, που θα έχει 3 σταθμούς και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει τμήμα και της μελλοντικής Γραμμής 5 του μετρό της Αθήνας. Σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει και την περιοχή της ΠΥΡΚΑΛ, στην οποία όπως έχει ανακοινωθεί θα μετεγκατασταθούν Υπουργεία και υπηρεσίες.
Η επέκταση όμως που αναμένεται ότι θα κόψει πρώτη το νήμα του διαγωνισμού είναι αυτή της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και μήκος 4 χλμ. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2022 και έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, αυτή η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει ως τις Αχαρνές. Η Γραμμή 2 όμως προγραμματίζεται να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, με μήκος 4,4 χλμ., ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Τέλος, προετοιμάζεται και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του ηλεκτρικού, προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά τον σταθμό του Θησείου και 4 σταθμούς, με συνολικό μήκος 5 χλμ. Η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης του έργου έχει ολοκληρωθεί και ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 450 εκατ. ευρώ. Εντός του 2021, θα δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ