
Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει εδώ και δέκα ημέρες σε ράγες, ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις δεν σταματά. Εξάλλου, τα υπόγεια και τα υπέργεια σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας για την Ελλάδα.
Η Αττικό Μετρό έχει πατήσει ήδη το κουμπί για την προετοιμασία μιας σειράς επεκτάσεων συνολικού προϋπολογισμού 3,15 δισ. ευρώ. Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις δεν θα ενισχύσουν μόνο το υφιστάμενο δίκτυο του μετρό, αλλά και τη νέα γραμμή «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», η οποία στην πλήρη ανάπτυξή της θα μετρά συνολικά 38,2 χλμ. και 35 σταθμούς.
Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, μιλώντας σε συνέδριο του ΤΕΕ, ήδη βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της προετοιμασίας οι επεκτάσεις της νέας α’ φάσης της Γραμμής 4. Η επέκταση από το Άλσος στον Περισσό (όπου θα συνδέεται με τη Γραμμή 1) και από εκεί στην Πετρούπολη, με 6 σταθμούς, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά.
Το έργο της επέκτασης στο άλλο άκρο της γραμμή, από το Γουδή προς το Μαρούσι ως πρώτη φάση, με 8 σταθμούς έχει ήδη προκαταρτική μελέτη, ενώ η δεύτερη φάση του που θα συνδέσει το Μαρούσι με την Εθνική Οδό στο ύψος της Βαρυμπόμπης, με 3 σταθμούς, έχει ολοκληρωμένες τοπογραφικές εργασίες και χάραξη. Τα δύο αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο τελευταίος κλάδος της Γραμμής 4, Ευαγγελισμός-Υμηττός, που θα έχει 3 σταθμούς και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει τμήμα και της μελλοντικής Γραμμής 5 του μετρό της Αθήνας. Σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει και την περιοχή της ΠΥΡΚΑΛ, στην οποία όπως έχει ανακοινωθεί θα μετεγκατασταθούν Υπουργεία και υπηρεσίες.
Η επέκταση όμως που αναμένεται ότι θα κόψει πρώτη το νήμα του διαγωνισμού είναι αυτή της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και μήκος 4 χλμ. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2022 και έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, αυτή η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει ως τις Αχαρνές. Η Γραμμή 2 όμως προγραμματίζεται να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, με μήκος 4,4 χλμ., ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Τέλος, προετοιμάζεται και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του ηλεκτρικού, προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά τον σταθμό του Θησείου και 4 σταθμούς, με συνολικό μήκος 5 χλμ. Η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης του έργου έχει ολοκληρωθεί και ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 450 εκατ. ευρώ. Εντός του 2021, θα δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη