Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει εδώ και δέκα ημέρες σε ράγες, ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις δεν σταματά. Εξάλλου, τα υπόγεια και τα υπέργεια σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας για την Ελλάδα.
Η Αττικό Μετρό έχει πατήσει ήδη το κουμπί για την προετοιμασία μιας σειράς επεκτάσεων συνολικού προϋπολογισμού 3,15 δισ. ευρώ. Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις δεν θα ενισχύσουν μόνο το υφιστάμενο δίκτυο του μετρό, αλλά και τη νέα γραμμή «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», η οποία στην πλήρη ανάπτυξή της θα μετρά συνολικά 38,2 χλμ. και 35 σταθμούς.
Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, μιλώντας σε συνέδριο του ΤΕΕ, ήδη βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της προετοιμασίας οι επεκτάσεις της νέας α’ φάσης της Γραμμής 4. Η επέκταση από το Άλσος στον Περισσό (όπου θα συνδέεται με τη Γραμμή 1) και από εκεί στην Πετρούπολη, με 6 σταθμούς, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά.
Το έργο της επέκτασης στο άλλο άκρο της γραμμή, από το Γουδή προς το Μαρούσι ως πρώτη φάση, με 8 σταθμούς έχει ήδη προκαταρτική μελέτη, ενώ η δεύτερη φάση του που θα συνδέσει το Μαρούσι με την Εθνική Οδό στο ύψος της Βαρυμπόμπης, με 3 σταθμούς, έχει ολοκληρωμένες τοπογραφικές εργασίες και χάραξη. Τα δύο αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ο τελευταίος κλάδος της Γραμμής 4, Ευαγγελισμός-Υμηττός, που θα έχει 3 σταθμούς και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει τμήμα και της μελλοντικής Γραμμής 5 του μετρό της Αθήνας. Σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει και την περιοχή της ΠΥΡΚΑΛ, στην οποία όπως έχει ανακοινωθεί θα μετεγκατασταθούν Υπουργεία και υπηρεσίες.
Η επέκταση όμως που αναμένεται ότι θα κόψει πρώτη το νήμα του διαγωνισμού είναι αυτή της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και μήκος 4 χλμ. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2022 και έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, αυτή η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει ως τις Αχαρνές. Η Γραμμή 2 όμως προγραμματίζεται να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, με μήκος 4,4 χλμ., ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Τέλος, προετοιμάζεται και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του ηλεκτρικού, προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά τον σταθμό του Θησείου και 4 σταθμούς, με συνολικό μήκος 5 χλμ. Η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης του έργου έχει ολοκληρωθεί και ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 450 εκατ. ευρώ. Εντός του 2021, θα δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας