Ζημιές κατάγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2021 η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Τσάκου η Tsakos Energy Navigation (TEN), που ελέγχει ένα στόλο από 64 δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η πτώση των ναύλων στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων επηρέασε τόσο τα έσοδα τα οποία μειώθηκαν στα 139,013 εκατ. δολ. από 178,899 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν όσο και τα αποτέλεσμα τα οποία ήταν ζημίες ύψους 4,822 εκατ. δολ. έναντι κερδών ύψους 21,221 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020. Να σημειωθεί πάντως ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι ζημίες που κατέγραψε η ΤΕΝ ήταν υψηλότερες, στα 29,6 εκατ. δολ.
Η διοίκηση της ΤΕΝ αξιοποίησε την περίοδο χαμηλών ναύλων προκειμένου να φέρει πιο μπροστά ένα πρόγραμμα δεξαμενισμών πλοίων της, ετσι ώστε αυτά να είναι έτοιμα όταν η αγορά ανακάμψει κάτι που οι ειδικοί αναμένουν για το επόμενο διάστημα.
Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου πάντως τα έσοδα από συμβάσεις χρονοναύλωσης ήταν και πάλι επαρκή για την κάλυψη των εξόδων της ΤΕΝ (opex, γενικά, ναύλωσης και τόκων δανείων) αναδεικνύοντας την αξία της στρατηγικής της εταιρείας.
Επίσης, παρά το φορτωμένο πρόγραμμα δεξαμενισμών η απασχόληση του στόλου έφτασε στο 92%, ενώ το μέσο ημερήσιο έσοδο (TCE) ανά πλοίο ανήλθε στα 18.121 δολ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Mε τις προσπάθειες όλων προς τη σωστή κατεύθυνση, οι απώλειες του πρώτου τριμήνου ήταν σημαντικά λιγότερες από αυτές του τέταρτου τριμήνου του 2020 δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος στους αναλυτές ενώ ο COO Γιώργος Σαρόγλου πρόσθεσε ότι η εταιρεία προετοιμάζεται για την ανάκαμψη του κλάδου που θα είναι παρόμοια με εκείνη στις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου.
Τέλος, ο Νίκος Τσάκος σημείωσε απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες ενέργειας που είναι πελάτες, από τις οποίες συζητήσεις θα εξαρτηθεί εάν θα προχωρήσει σε νέο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων δεξαμενοπλοίων.
Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Τσάκος, η δομή της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλάζει και αποκάλυψε ότι ειδική επιτροπή υπό τον πρώην επικεφαλής του ΙΜΟ κ Ευθύμιο Μητρόπουλο έχει συσταθεί από την ΤΕΝ προκειμένου να διερευνήσει τι είδους πλοία (καύσιμα, κινητήρας) θα επικρατήσουν στο μέλλον για να παραγγείλει και η εταιρεία τα ανάλογα.
Latest News
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό