Ζημιές κατάγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2021 η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Τσάκου η Tsakos Energy Navigation (TEN), που ελέγχει ένα στόλο από 64 δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η πτώση των ναύλων στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων επηρέασε τόσο τα έσοδα τα οποία μειώθηκαν στα 139,013 εκατ. δολ. από 178,899 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν όσο και τα αποτέλεσμα τα οποία ήταν ζημίες ύψους 4,822 εκατ. δολ. έναντι κερδών ύψους 21,221 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020. Να σημειωθεί πάντως ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι ζημίες που κατέγραψε η ΤΕΝ ήταν υψηλότερες, στα 29,6 εκατ. δολ.
Η διοίκηση της ΤΕΝ αξιοποίησε την περίοδο χαμηλών ναύλων προκειμένου να φέρει πιο μπροστά ένα πρόγραμμα δεξαμενισμών πλοίων της, ετσι ώστε αυτά να είναι έτοιμα όταν η αγορά ανακάμψει κάτι που οι ειδικοί αναμένουν για το επόμενο διάστημα.
Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου πάντως τα έσοδα από συμβάσεις χρονοναύλωσης ήταν και πάλι επαρκή για την κάλυψη των εξόδων της ΤΕΝ (opex, γενικά, ναύλωσης και τόκων δανείων) αναδεικνύοντας την αξία της στρατηγικής της εταιρείας.
Επίσης, παρά το φορτωμένο πρόγραμμα δεξαμενισμών η απασχόληση του στόλου έφτασε στο 92%, ενώ το μέσο ημερήσιο έσοδο (TCE) ανά πλοίο ανήλθε στα 18.121 δολ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Mε τις προσπάθειες όλων προς τη σωστή κατεύθυνση, οι απώλειες του πρώτου τριμήνου ήταν σημαντικά λιγότερες από αυτές του τέταρτου τριμήνου του 2020 δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος στους αναλυτές ενώ ο COO Γιώργος Σαρόγλου πρόσθεσε ότι η εταιρεία προετοιμάζεται για την ανάκαμψη του κλάδου που θα είναι παρόμοια με εκείνη στις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου.
Τέλος, ο Νίκος Τσάκος σημείωσε απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες ενέργειας που είναι πελάτες, από τις οποίες συζητήσεις θα εξαρτηθεί εάν θα προχωρήσει σε νέο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων δεξαμενοπλοίων.
Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Τσάκος, η δομή της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλάζει και αποκάλυψε ότι ειδική επιτροπή υπό τον πρώην επικεφαλής του ΙΜΟ κ Ευθύμιο Μητρόπουλο έχει συσταθεί από την ΤΕΝ προκειμένου να διερευνήσει τι είδους πλοία (καύσιμα, κινητήρας) θα επικρατήσουν στο μέλλον για να παραγγείλει και η εταιρεία τα ανάλογα.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International