
Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο πέρσι, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) και το Reuters. Κι αυτό επειδή το 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία ταξινομήθηκαν 11,6 εκατ. νέα οχήματα. Από αυτά το 11% ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η τάση συνεχίζεται όπως όλα δείχνουν και το 2021. Μεγάλες μάρκες, από τον όμιλο Volkswagen μέχρι την Tesla, τον όμιλο Peugeot (PSA), τον όμιλο Huyndai, την BMW, τη Mercedes και άλλες καταγράφουν πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων η κάθε μια σύμφωνα με στοιχεία για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα οποία παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στο σχετικό πίνακα.
Την ώρα που οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων έπεφταν στη Γηραιά Ήπειρο, οι ταξινομήσεις των “πράσινων” επιβατικών οχημάτων ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο. Για φέτος, πλέον, υπάρχουν προβλέψεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις ακόμη και 6 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες πολλές στην Ευρώπη, καθώς η οικονομική δραστηριότητα και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αρχίζουν να ανακάμπτουν. Η ιστορία άλλωστε είναι με το μέρος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων αφού χωριστά στοιχεία δείχνουν πως από το 2010 έως και το 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονταν κάθε χρόνο με ποσοστό 60%.
Πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε ότι πέρσι ταξινομήθηκαν ανά τον κόσμο περίπου 3 εκατ. νέα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφοντας αύξηση 41% από το 2019. Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαν και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ΙΕΑ. Εάν μάλιστα οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί κατά της κλιματικής αλλαγής, τότε ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακόμη και τα 230 εκατ. οχήματα. Στα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο οχήματα με τέσσερις τροχούς.
Από το 2010 έως το 2020 η Ευρώπη έριξε στην αγορά το 25% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου 2,6 εκατ. από αυτά. Σε όλη την ήπειρο πουλήθηκαν το διάστημα αυτό 3,2 εκατ τέτοια οχήματα πράγματα που σημαίνει ξεκάθαρα πως η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου δεν έφτασε για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και χρειάστηκε να γίνουν εισαγωγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες για ηλεκτρικά οχήματα συνέβαλαν και κυβερνήσεις ισχυρών οικονομικά χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία που παρείχαν επιδοτήσεις στα πλαίσια ενίσχυσης της δραστηριότητας και προστασίας του –πολύ σημαντικού για αυτές- κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσαν σημαντικά μεταξύ άλλων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση αυτή πέρσι ανήλθε σε 12% κατά μέσο όρο για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και σε σύγκριση με το 2019. Σε αυτό επηρέασε και η πανδημία, αλλά αποτελεί θετικό στοιχείο ότι αντιστράφηκε η τάση αύξησης των εκπομπών ρύπων που είχε καταγραφεί τα τρία προηγούμενα χρόνια.


Latest News

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ