Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο πέρσι, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) και το Reuters. Κι αυτό επειδή το 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία ταξινομήθηκαν 11,6 εκατ. νέα οχήματα. Από αυτά το 11% ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η τάση συνεχίζεται όπως όλα δείχνουν και το 2021. Μεγάλες μάρκες, από τον όμιλο Volkswagen μέχρι την Tesla, τον όμιλο Peugeot (PSA), τον όμιλο Huyndai, την BMW, τη Mercedes και άλλες καταγράφουν πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων η κάθε μια σύμφωνα με στοιχεία για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα οποία παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στο σχετικό πίνακα.
Την ώρα που οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων έπεφταν στη Γηραιά Ήπειρο, οι ταξινομήσεις των “πράσινων” επιβατικών οχημάτων ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο. Για φέτος, πλέον, υπάρχουν προβλέψεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις ακόμη και 6 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες πολλές στην Ευρώπη, καθώς η οικονομική δραστηριότητα και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αρχίζουν να ανακάμπτουν. Η ιστορία άλλωστε είναι με το μέρος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων αφού χωριστά στοιχεία δείχνουν πως από το 2010 έως και το 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονταν κάθε χρόνο με ποσοστό 60%.
Πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε ότι πέρσι ταξινομήθηκαν ανά τον κόσμο περίπου 3 εκατ. νέα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφοντας αύξηση 41% από το 2019. Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαν και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ΙΕΑ. Εάν μάλιστα οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί κατά της κλιματικής αλλαγής, τότε ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακόμη και τα 230 εκατ. οχήματα. Στα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο οχήματα με τέσσερις τροχούς.
Από το 2010 έως το 2020 η Ευρώπη έριξε στην αγορά το 25% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου 2,6 εκατ. από αυτά. Σε όλη την ήπειρο πουλήθηκαν το διάστημα αυτό 3,2 εκατ τέτοια οχήματα πράγματα που σημαίνει ξεκάθαρα πως η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου δεν έφτασε για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και χρειάστηκε να γίνουν εισαγωγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες για ηλεκτρικά οχήματα συνέβαλαν και κυβερνήσεις ισχυρών οικονομικά χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία που παρείχαν επιδοτήσεις στα πλαίσια ενίσχυσης της δραστηριότητας και προστασίας του –πολύ σημαντικού για αυτές- κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσαν σημαντικά μεταξύ άλλων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση αυτή πέρσι ανήλθε σε 12% κατά μέσο όρο για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και σε σύγκριση με το 2019. Σε αυτό επηρέασε και η πανδημία, αλλά αποτελεί θετικό στοιχείο ότι αντιστράφηκε η τάση αύξησης των εκπομπών ρύπων που είχε καταγραφεί τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Latest News
Μεγαλύτερη από τις προβλέψεις η επιβράδυνση της βρετανικής οικονομίας το 3ο τρίμηνο
Τα απογοητευτικά στοιχεία είναι τα πρώτα πλήρη στοιχεία από τότε που οι Εργατικοί ανέλαβαν τα ηνία στη Βρετανία
Στη σατιρική σελίδα The Onion περνά το Infowars του Άλεξ Τζόουνς μετά την πτώχευση
Θυμωμένος και προκλητικός, ο Άλεξ Τζόουνς αποκάλεσε την πώληση «ολοκληρωτική επίθεση στην ελευθερία του λόγου»
Κίνα: Οι σιδηροδρομικές επενδύσεις αυξήθηκαν 10,9% στο δεκάμηνο του 2024
Στο πρώτο οκτάμηνο του 2024, οι επενδύσεις παγίων στον σιδηροδρομικό τομέα της Κίνας έφθασαν τα 635,1 δισεκατομμύρια γουάν
Πυκνώνουν τα σύννεφα στην Ευρώπη από τους επικείμενους δασμούς Τραμπ
Η αγαπημένη λέξη του Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι άλλη από την λέξη tariffs (δασμοί). Η ώρα για την επιβολή φτάνει και η Ευρώπη πρέπει να είναι προετοιμασμένη.
Αύξηση-έκπληξη των λιανικών πωλήσεων στην Κίνα - Σε ελεύθερη πτώση οι κατασκευές
Οι επενδύσεις σε ακίνητα για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου μειώθηκαν κατά 10,3% σε ετήσια βάση, περισσότερο από το 10,1% του εννιαμήνου
Εσοδα 10,7 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο για την Telekom Italia
Ο CEO της Telekom Italia υποσχέθηκε πως η εταιρεια θα ανακοινώσει την απόφασή της για μέρισμα στις αρχές του 2025
Στο εδώλιο πρώην Γάλλος αρχικατάσκοπος που είχε προσληφθεί από την LVMH
Ο Μπερνάρ Σκουαρσίνι κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τον κρατικό μηχανισμό για να πάρει δουλειές από την LVMH
Ρεκόρ μετανάστευσης σημειώθηκε το 2023 στις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ [διαγράματα]
Νέο ρεκόρ στη μετανάστευση για τις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ - Εφτασε τα 6,5 εκατομμύρια πέρυσι
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»