Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο πέρσι, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) και το Reuters. Κι αυτό επειδή το 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία ταξινομήθηκαν 11,6 εκατ. νέα οχήματα. Από αυτά το 11% ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η τάση συνεχίζεται όπως όλα δείχνουν και το 2021. Μεγάλες μάρκες, από τον όμιλο Volkswagen μέχρι την Tesla, τον όμιλο Peugeot (PSA), τον όμιλο Huyndai, την BMW, τη Mercedes και άλλες καταγράφουν πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων η κάθε μια σύμφωνα με στοιχεία για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα οποία παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στο σχετικό πίνακα.
Την ώρα που οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων έπεφταν στη Γηραιά Ήπειρο, οι ταξινομήσεις των “πράσινων” επιβατικών οχημάτων ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο. Για φέτος, πλέον, υπάρχουν προβλέψεις που κάνουν λόγο για πωλήσεις ακόμη και 6 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες πολλές στην Ευρώπη, καθώς η οικονομική δραστηριότητα και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αρχίζουν να ανακάμπτουν. Η ιστορία άλλωστε είναι με το μέρος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων αφού χωριστά στοιχεία δείχνουν πως από το 2010 έως και το 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονταν κάθε χρόνο με ποσοστό 60%.
Πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε ότι πέρσι ταξινομήθηκαν ανά τον κόσμο περίπου 3 εκατ. νέα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφοντας αύξηση 41% από το 2019. Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαν και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ΙΕΑ. Εάν μάλιστα οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί κατά της κλιματικής αλλαγής, τότε ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακόμη και τα 230 εκατ. οχήματα. Στα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο οχήματα με τέσσερις τροχούς.
Από το 2010 έως το 2020 η Ευρώπη έριξε στην αγορά το 25% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου 2,6 εκατ. από αυτά. Σε όλη την ήπειρο πουλήθηκαν το διάστημα αυτό 3,2 εκατ τέτοια οχήματα πράγματα που σημαίνει ξεκάθαρα πως η παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου δεν έφτασε για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και χρειάστηκε να γίνουν εισαγωγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες για ηλεκτρικά οχήματα συνέβαλαν και κυβερνήσεις ισχυρών οικονομικά χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία που παρείχαν επιδοτήσεις στα πλαίσια ενίσχυσης της δραστηριότητας και προστασίας του –πολύ σημαντικού για αυτές- κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσαν σημαντικά μεταξύ άλλων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση αυτή πέρσι ανήλθε σε 12% κατά μέσο όρο για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και σε σύγκριση με το 2019. Σε αυτό επηρέασε και η πανδημία, αλλά αποτελεί θετικό στοιχείο ότι αντιστράφηκε η τάση αύξησης των εκπομπών ρύπων που είχε καταγραφεί τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...