
Οι καύσωνες που σπάνε κάθε ρεκόρ και καταστρέφουν μεγάλο κομμάτι του Βόρειου Ημισφαιρίου αποτελούν τον «προάγγελο» της επικείμενης κλιματικής αλλαγής. Οι μέσες θερμοκρασίες στην Αυστρία αυξήθηκαν σχεδόν 2 βαθμούς Κελσίου τον περασμένο αιώνα κάνοντας την κυβέρνηση να αναρωτιέται έαν θα πρέπει να προβεί σε πιο αποτελεσματικά μέτρα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Αυστρία επιθυμεί να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040. Αλλά, για να το επιτύχει αυτό θα απαιτηθούν βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία, οι οποίες δεν θα περιορίζονται αποκλειστικά στην εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών και ανεμόμυλων. Παρά το ότι ήδη παράγει περίπου τα τέταρτα πέμπτα της ηλεκτρικής ενέργειας με ανανεώσιμη υδροηλεκτρική ενέργεια, οι εκπομπές της χώρας συνέχισαν να αυξάνονται τις τελευταίες τρεις δεκαετίες λόγω της βιομηχανικής ρύπανσης και της αγάπης των πολιτών για τα αυτοκίνητά τους.
Έτσι, η κυβέρνηση συνασπισμού, που αποτελείται από το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα και το περιβαλλοντολογικό Πράσινο Κόμμα, ξεκίνησε να υπερασπίζεται μία περισσότερο «οικολογική-κοινωνική-φορολογική μεταρρύθμιση», θέτοντας μια συγκεκριμένη τιμή στις εκπομπές και προσπαθώντας να ορίσουν το ίδιο κόστος για όλες τις ενέργειες που συμβάλλουν στην αύξηση εκπομπών του άνθρακα, από την οδική μεταφορά έως τη θέρμανση στο σπίτι. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται και η Αυστρία μία απο τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον περιορισμό δραστηριοτήτων εντατικής κατανάλωσης άνθρακα. Στην απόφασή της αυτή συνέβαλε και ο φόβος της Αυστρίας ότι η ΕΕ θα της επιβάλει πρόστιμα ύψους 9 δισ. ευρώ (10,7 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2030, εάν δεν αρχίσει να μειώνει δραματικά τις εκπομπές. Παράλληλα, στο το τραπέζι έπεσε και η πιθανότητα επιβολής φόρων στους πολίτες.
Ακόμη, ο Rezai επισημαίνει τη δυνατότητα των εισφορών να αλλάξουν τα πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής, τονίζοντας την ανάγκη να εφαρμοστεί υψηλός φόρος άνθρακα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, καθώς η σταδιακή αύξηση των φορολογικών συντελεστών δεν θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η παραπάνω πρόταση για επιβολή μέτρων, δέχτηκε κριτική, δεδομένου του ότι η Αυστρία είναι μία χώρα με βαριά αυτοβιομηχανία. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Αυστρίας χαρακτήρισε το φορολογικό σχέδιο της κυβέρνησης μία φαντασία και αύξησε τις ανησυχίες για το μέλλον ορισμένων εταιρειών της χώρας, όπως η Voestalpine AG, η OMV AG και η Wienerberger AG, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τούβλων στον κόσμο. Επιπροσθέτως, εκφράστηκαν και ανησυχίες σχετικά με το αποτέλεσμα των μέτρων αυτών, το οποίο δεν θα είναι η βελτίωση των αποτυπωμάτων άνθρακα, αλλά η διόρθωση των δημοσιονομικών ανισορροπιών.
Η κυβέρνηση έχει αναπτύξει διάφορα κίνητρα για τη μείωση του φόρου αποτυπώματος άνθρακα στην προσπάθειά της να παροτρύνει τους φορολογούμενους να σταρφούν στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη, πρόκειται να διαθέσει χρήματα για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης και για τη θέρμανση με ορυκτά καύσιμα, ενώ, παράλληλα, το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ένας νόμος ορόσημο θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη επιδοτούμενων ηλιακών και αιολικών εγκαταστάσεων, καθώς και τη δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων.
Παράλληλα, η επιβολή αυτού του φόρου άνθρακα θα γεφυρώσει την αυξανόμενη οικονομική ανισότητα και θα μπορούσε, επίσης, να έχει ευρύτερα οφέλη για την ψυχική υγεία των Αυστριακών, σύμφωνα με τον Raile από το Πανεπιστήμιο Sigmund Freud. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί και η ψυχική ηρεμία των πολιτών.
Αυτό το άρθρο είναι μέρος της σειράς Carbon Benchmark του Bloomberg Green, η οποία αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες σκοπεύουν να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές. Κάντε κλικ εδώ για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν δημοσιεύονται νέες ιστορίες.


Latest News
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια