Οι καύσωνες που σπάνε κάθε ρεκόρ και καταστρέφουν μεγάλο κομμάτι του Βόρειου Ημισφαιρίου αποτελούν τον «προάγγελο» της επικείμενης κλιματικής αλλαγής. Οι μέσες θερμοκρασίες στην Αυστρία αυξήθηκαν σχεδόν 2 βαθμούς Κελσίου τον περασμένο αιώνα κάνοντας την κυβέρνηση να αναρωτιέται έαν θα πρέπει να προβεί σε πιο αποτελεσματικά μέτρα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Αυστρία επιθυμεί να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040. Αλλά, για να το επιτύχει αυτό θα απαιτηθούν βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία, οι οποίες δεν θα περιορίζονται αποκλειστικά στην εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών και ανεμόμυλων. Παρά το ότι ήδη παράγει περίπου τα τέταρτα πέμπτα της ηλεκτρικής ενέργειας με ανανεώσιμη υδροηλεκτρική ενέργεια, οι εκπομπές της χώρας συνέχισαν να αυξάνονται τις τελευταίες τρεις δεκαετίες λόγω της βιομηχανικής ρύπανσης και της αγάπης των πολιτών για τα αυτοκίνητά τους.
Έτσι, η κυβέρνηση συνασπισμού, που αποτελείται από το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα και το περιβαλλοντολογικό Πράσινο Κόμμα, ξεκίνησε να υπερασπίζεται μία περισσότερο «οικολογική-κοινωνική-φορολογική μεταρρύθμιση», θέτοντας μια συγκεκριμένη τιμή στις εκπομπές και προσπαθώντας να ορίσουν το ίδιο κόστος για όλες τις ενέργειες που συμβάλλουν στην αύξηση εκπομπών του άνθρακα, από την οδική μεταφορά έως τη θέρμανση στο σπίτι. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται και η Αυστρία μία απο τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον περιορισμό δραστηριοτήτων εντατικής κατανάλωσης άνθρακα. Στην απόφασή της αυτή συνέβαλε και ο φόβος της Αυστρίας ότι η ΕΕ θα της επιβάλει πρόστιμα ύψους 9 δισ. ευρώ (10,7 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2030, εάν δεν αρχίσει να μειώνει δραματικά τις εκπομπές. Παράλληλα, στο το τραπέζι έπεσε και η πιθανότητα επιβολής φόρων στους πολίτες.
Ακόμη, ο Rezai επισημαίνει τη δυνατότητα των εισφορών να αλλάξουν τα πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής, τονίζοντας την ανάγκη να εφαρμοστεί υψηλός φόρος άνθρακα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, καθώς η σταδιακή αύξηση των φορολογικών συντελεστών δεν θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η παραπάνω πρόταση για επιβολή μέτρων, δέχτηκε κριτική, δεδομένου του ότι η Αυστρία είναι μία χώρα με βαριά αυτοβιομηχανία. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Αυστρίας χαρακτήρισε το φορολογικό σχέδιο της κυβέρνησης μία φαντασία και αύξησε τις ανησυχίες για το μέλλον ορισμένων εταιρειών της χώρας, όπως η Voestalpine AG, η OMV AG και η Wienerberger AG, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τούβλων στον κόσμο. Επιπροσθέτως, εκφράστηκαν και ανησυχίες σχετικά με το αποτέλεσμα των μέτρων αυτών, το οποίο δεν θα είναι η βελτίωση των αποτυπωμάτων άνθρακα, αλλά η διόρθωση των δημοσιονομικών ανισορροπιών.
Η κυβέρνηση έχει αναπτύξει διάφορα κίνητρα για τη μείωση του φόρου αποτυπώματος άνθρακα στην προσπάθειά της να παροτρύνει τους φορολογούμενους να σταρφούν στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη, πρόκειται να διαθέσει χρήματα για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης και για τη θέρμανση με ορυκτά καύσιμα, ενώ, παράλληλα, το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ένας νόμος ορόσημο θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη επιδοτούμενων ηλιακών και αιολικών εγκαταστάσεων, καθώς και τη δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων.
Παράλληλα, η επιβολή αυτού του φόρου άνθρακα θα γεφυρώσει την αυξανόμενη οικονομική ανισότητα και θα μπορούσε, επίσης, να έχει ευρύτερα οφέλη για την ψυχική υγεία των Αυστριακών, σύμφωνα με τον Raile από το Πανεπιστήμιο Sigmund Freud. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί και η ψυχική ηρεμία των πολιτών.
Αυτό το άρθρο είναι μέρος της σειράς Carbon Benchmark του Bloomberg Green, η οποία αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες σκοπεύουν να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές. Κάντε κλικ εδώ για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν δημοσιεύονται νέες ιστορίες.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας