Η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε ουσιαστικά την τάση προς το ESG και τη βιωσιμότητα, είπε μιλώντας στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος του τραπεζικού κολοσσού Credit Suisse.
«Η ζήτηση που βλέπουμε -τόσο από τους ιδιώτες πελάτες μας, όσο και από τους θεσμικούς πελάτες- για προϊόντα συμβατά με ESG αυξάνεται συνεχώς», δήλωσε ο Τόμας Γκότσταϊν, σημειώνοντας ότι «είναι σαφώς μια ευκαιρία για βελτίωση των αποδόσεων».
Μάλιστα, εξήγησε ότι «όχι μόνο δεν υπάρχει αντίφαση μεταξύ βιώσιμων επενδύσεων και βιώσιμων αποδόσεων, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Όπως είπε, «σε πολλές περιπτώσεις, οι βιώσιμες επενδύσεις έχουν στην πραγματικότητα υψηλότερες αποδόσεις από τις μη βιώσιμες».
Ήδη είναι εμφανής η αλλαγή. Τον Φεβρουάριο, το Ινστιτούτο για Βιώσιμες Επενδύσεις της Morgan Stanley (Morgan Stanley Institute for Sustainable Investing) διαπίστωσε ότι το 2020 στις ΗΠΑ τα αμοιβαία κεφάλαια πράσινων μετοχών ξεπέρασαν τα παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαιά τους με μια μέση συνολική απόδοση 4,3 ποσοστιαίων μονάδων.
Τα πράσινα ομόλογα ξεπέρασαν τα παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαιά τους με μέση συνολική απόδοση 0,9 ποσοστιαίας μονάδας», σημείωσε επίσης.
Η αυξανόμενη επιρροή του ESG
Ο όρος ESG αναφέρεται στα δεδομένα περιβάλλοντος, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης. Έχει πάρει μεγάλη αξία τα τελευταία χρόνια, με ένα ευρύ φάσμα εταιρειών να προσπαθούν να ενισχύσουν τα διαπιστευτήριά τους αναπτύσσοντας επιχειρηματικές πρακτικές που συνδυάζονται με κριτήρια που σχετίζονται με ESG.
Στη συνέντευξή του στο CNBC, ο Γκότσταϊν περιέγραψε τη βιωσιμότητα και το κίνημα ESG ως «παγκόσμιο».
Η Credit Suisse έχει τοποθετήσει την ενσωμάτωση της ESG στο «φάσμα της βιώσιμης επένδυσης», η οποία περιλαμβάνει επίσης θεματικές επενδύσεις, επενδυτικές επιπτώσεις και αποκλεισμό.
Η τράπεζα αναφέρεται σε μια στρατηγική σύμφωνα με την οποία όσοι επενδύουν «μπορούν να επιλέξουν να αποκλείσουν ενεργά τομείς ή εταιρείες σε αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές περιοχές – για παράδειγμα, όπλα ή καπνό».
Κανονισμοί και φόροι άνθρακα
Ο Γκότσταϊν ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων, αν ένιωθε ότι οι υψηλές εκπομπές και οι εξορυκτικές βιομηχανίες θα έπρεπε να πληρώνουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου.
«Νομίζω, σε κάποιο βαθμό, συμβαίνει ήδη», απάντησε. «Νομίζω ότι οι εταιρείες που βρίσκονται κάτω από την καμπύλη όσον αφορά τη βιωσιμότητα, έχουν ήδη αναγκαστεί να πληρώσουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου, είτε πρόκειται για κόστος χρέους είτε για κόστος ιδίων κεφαλαίων», πρόσθεσε.
«Επομένως, δεν είμαι οπαδός της ρύθμισης και της έξωθεν -μη φυσικής- εξώθησης σε υψηλότερο κόστος κεφαλαίου, γιατί ούτως ή άλλως γίνεται».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να καταρτίσει σχέδια για μηχανισμό προσαρμογής των ορίων άνθρακα στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με την επιτροπή, αυτό θα θέτει «τιμή άνθρακα στις εισαγωγές ορισμένων αγαθών από χώρες εκτός της ΕΕ».
Όσον αφορά το θέμα της θέσπισης από την Ευρώπη ενός φόρου άνθρακα για τις εισαγωγές, και την άποψή του σχετικά με τη χρήση του φορολογικού συστήματος ως τρόπου προσπάθειας να ενθαρρύνει μια αλλαγή συμπεριφοράς, ο ίδιος συνέστησε προσοχή: «Δεν είμαι πεπεισμένος για τον φόρο άνθρακα», είπε. «Νομίζω ότι οι δυνάμεις της αγοράς είναι τόσο ισχυρές ώστε δεν είμαι σίγουρος ότι είναι απαραίτητο, γιατί η ζήτηση από τους επενδυτές προσανατολίζεται τόσο πολύ σε βιώσιμα προϊόντα που δεν υπάρχει ανάγκη για φόρο άνθρακα, κατά τη γνώμη μου», κατέληξε.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας