
Η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε ουσιαστικά την τάση προς το ESG και τη βιωσιμότητα, είπε μιλώντας στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος του τραπεζικού κολοσσού Credit Suisse.
«Η ζήτηση που βλέπουμε -τόσο από τους ιδιώτες πελάτες μας, όσο και από τους θεσμικούς πελάτες- για προϊόντα συμβατά με ESG αυξάνεται συνεχώς», δήλωσε ο Τόμας Γκότσταϊν, σημειώνοντας ότι «είναι σαφώς μια ευκαιρία για βελτίωση των αποδόσεων».
Μάλιστα, εξήγησε ότι «όχι μόνο δεν υπάρχει αντίφαση μεταξύ βιώσιμων επενδύσεων και βιώσιμων αποδόσεων, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Όπως είπε, «σε πολλές περιπτώσεις, οι βιώσιμες επενδύσεις έχουν στην πραγματικότητα υψηλότερες αποδόσεις από τις μη βιώσιμες».
Ήδη είναι εμφανής η αλλαγή. Τον Φεβρουάριο, το Ινστιτούτο για Βιώσιμες Επενδύσεις της Morgan Stanley (Morgan Stanley Institute for Sustainable Investing) διαπίστωσε ότι το 2020 στις ΗΠΑ τα αμοιβαία κεφάλαια πράσινων μετοχών ξεπέρασαν τα παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαιά τους με μια μέση συνολική απόδοση 4,3 ποσοστιαίων μονάδων.
Τα πράσινα ομόλογα ξεπέρασαν τα παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαιά τους με μέση συνολική απόδοση 0,9 ποσοστιαίας μονάδας», σημείωσε επίσης.
Η αυξανόμενη επιρροή του ESG
Ο όρος ESG αναφέρεται στα δεδομένα περιβάλλοντος, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης. Έχει πάρει μεγάλη αξία τα τελευταία χρόνια, με ένα ευρύ φάσμα εταιρειών να προσπαθούν να ενισχύσουν τα διαπιστευτήριά τους αναπτύσσοντας επιχειρηματικές πρακτικές που συνδυάζονται με κριτήρια που σχετίζονται με ESG.
Στη συνέντευξή του στο CNBC, ο Γκότσταϊν περιέγραψε τη βιωσιμότητα και το κίνημα ESG ως «παγκόσμιο».
Η Credit Suisse έχει τοποθετήσει την ενσωμάτωση της ESG στο «φάσμα της βιώσιμης επένδυσης», η οποία περιλαμβάνει επίσης θεματικές επενδύσεις, επενδυτικές επιπτώσεις και αποκλεισμό.
Η τράπεζα αναφέρεται σε μια στρατηγική σύμφωνα με την οποία όσοι επενδύουν «μπορούν να επιλέξουν να αποκλείσουν ενεργά τομείς ή εταιρείες σε αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές περιοχές – για παράδειγμα, όπλα ή καπνό».
Κανονισμοί και φόροι άνθρακα
Ο Γκότσταϊν ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων, αν ένιωθε ότι οι υψηλές εκπομπές και οι εξορυκτικές βιομηχανίες θα έπρεπε να πληρώνουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου.
«Νομίζω, σε κάποιο βαθμό, συμβαίνει ήδη», απάντησε. «Νομίζω ότι οι εταιρείες που βρίσκονται κάτω από την καμπύλη όσον αφορά τη βιωσιμότητα, έχουν ήδη αναγκαστεί να πληρώσουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου, είτε πρόκειται για κόστος χρέους είτε για κόστος ιδίων κεφαλαίων», πρόσθεσε.
«Επομένως, δεν είμαι οπαδός της ρύθμισης και της έξωθεν -μη φυσικής- εξώθησης σε υψηλότερο κόστος κεφαλαίου, γιατί ούτως ή άλλως γίνεται».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να καταρτίσει σχέδια για μηχανισμό προσαρμογής των ορίων άνθρακα στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με την επιτροπή, αυτό θα θέτει «τιμή άνθρακα στις εισαγωγές ορισμένων αγαθών από χώρες εκτός της ΕΕ».
Όσον αφορά το θέμα της θέσπισης από την Ευρώπη ενός φόρου άνθρακα για τις εισαγωγές, και την άποψή του σχετικά με τη χρήση του φορολογικού συστήματος ως τρόπου προσπάθειας να ενθαρρύνει μια αλλαγή συμπεριφοράς, ο ίδιος συνέστησε προσοχή: «Δεν είμαι πεπεισμένος για τον φόρο άνθρακα», είπε. «Νομίζω ότι οι δυνάμεις της αγοράς είναι τόσο ισχυρές ώστε δεν είμαι σίγουρος ότι είναι απαραίτητο, γιατί η ζήτηση από τους επενδυτές προσανατολίζεται τόσο πολύ σε βιώσιμα προϊόντα που δεν υπάρχει ανάγκη για φόρο άνθρακα, κατά τη γνώμη μου», κατέληξε.


Latest News

«Κλειδώνουν» έξτρα μπόνους για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας
Αποφασίζονται την Πέμπτη 3 Απριλίου από την Ολομέλεια της Αρχής τα νέα κίνητρα για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα