Στους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη σύνδεση των θαλασσίων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, μίλησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2021, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Όπως συγκεκριμένα ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης:
– Στο πλαίσιο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, προχωράμε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίηση και ανάδειξη του πολλαπλού ρόλου κρίσιμων εμπορικών λιμένων της χώρας και κυρίως του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών
– Επικαιροποιήσαμε τις κατευθύνσεις μας στο πλαίσιο της νέας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια η προτεραιοποίηση των λιμένων και των αναγκαίων συνοδών υποδομών για την καλύτερη σύνδεση με λοιπά χερσαία οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα
– Στο πλαίσιο της εποπτείας και παρακολούθησης υλοποίησης των masterplan ΟΛΠ και ΟΛΘ, προωθούνται τα αναγκαία έργα για την ολοκλήρωση αναγκαίων υποδομών και λειτουργιών σύνδεσης
– Προχωρήσαμε σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης σε απαλλοτριώσεις από την πλευρά του Υπουργείου μας με σκοπό τη δημιουργία σιδηροδρομικών προσβάσεων, ώστε να επιτευχθεί ο διαμετακομιστικός εμπορικός κόμβος στην Αλεξανδρούπολη
– Νομοθετήσαμε και σύντομα θα έχουμε σε ΚΥΑ το πλαίσιο για την Εθνική Πλατφόρμα PortCommunitySystem, σε συνεργασία με το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε να προχωρήσουμε συντονισμένα και με την επιτελική ευθύνη του κράτους σε ψηφιακές διευκολύνσεις στη σύγχρονη λειτουργία των λιμένων, επιτυγχάνοντας σύγχρονη εξυπηρέτηση, οικονομίες κλίμακας και το στόχο του ψηφιακού μετασχηματισμού κρίσιμων λειτουργιών. Εδώ η στενή συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς είναι κρίσιμη και αρωγοί σε αυτό θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι όπως το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το ΕΒΕΠ, οι πράκτορες, η Διεθνής Ναυτική Ένωση, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλοι. Η χρηματοδότηση του έργου έχει διασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε και στη νέα προσέγγιση στο ζήτημα των μεταφορών και των υποδομών:
«Για πρώτη φορά», τόνισε, «στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027 καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή να συνδέσουμε το αυτονόητο των θαλασσίων μεταφορών με τις υποδομές, ακόμη και εκτός διευρωπαικού δικτύου, προωθώοντας αυτό που γνωρίζουμε ως θαλάσσιοι διάδρομοι. Επενδύονται πάνω από 145 εκ ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά διασφαλίζεται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και διαπεριφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκ ευρώ για τα πρώτα 2 χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ