Διπλασιάστηκαν οι αγοραπωλησίες σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας μια άνοδο 103,7% σε σύγκριση με τα 136 πλοία που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν την ίδια περίοδο του 2020 (πηγή: VesselsValue).
Το άλμα στις αγοραπωλησίες μαρτυρά μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων στο «κόκκινο» τόσο όσον αφορά τους ναύλους όσο και τη ζήτηση σε μεταφορική ικανότητα, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Peter Sand.
Συνολικά 922.203 TEU βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, με μέσο μέγεθος πλοίου 3.403 TEU. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που δείχνουν ποια πλοία ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι στιγμής τα πιο εμπορικά πλοία φέτος ήταν τα feder (100-2.999 TEU), εκ των οποίων 167 έχουν πουληθεί (συνολικά 289.636 TEU), καταγράφοντας μια αύξηση 165,1% στις συναλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ακολουθούν τα Post Panamax (5.000-9.999 TEU), με την συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει 54 συναλλαγές ισάριθμων πλοίων ( 358.874 TEU). Τα μεγαλύτερα πλοία ήταν τα λιγότερο δημοφιλή στη second hand αγορά με μόνο πέντε πλοία άνω των 10.000 TEU να αλλάζουν χέρια.
Τέλος η αυξημένη ζήτηση για πλοία οδήγησε στα ύψη και τιμές των πλοίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η μέση τιμή για ένα feeder ήταν τον Ιούνιο στα 17,6 εκατ. δολ ενώ τον Ιούνιο του 2020 το ίδιο πλοίο άξιζε μόλις 4 εκατ. δολ.
Οι μεταφορείς επιζητούν επιπλέον τονάζ για να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν να επιλέξουν μεταξύ ακριβών ναυλώσεων πλοίων από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες και αγορές second hand πλοίων σε “τσιμπημένες” τιμές. Από την πλευρά τους οι πωλητές έχουν ένα σημαντικό κίνητρο να πουλήσουν σημειώνει ο Peter Sand της Bimco.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του