Διπλασιάστηκαν οι αγοραπωλησίες σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας μια άνοδο 103,7% σε σύγκριση με τα 136 πλοία που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν την ίδια περίοδο του 2020 (πηγή: VesselsValue).
Το άλμα στις αγοραπωλησίες μαρτυρά μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων στο «κόκκινο» τόσο όσον αφορά τους ναύλους όσο και τη ζήτηση σε μεταφορική ικανότητα, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Peter Sand.
Συνολικά 922.203 TEU βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, με μέσο μέγεθος πλοίου 3.403 TEU. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που δείχνουν ποια πλοία ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι στιγμής τα πιο εμπορικά πλοία φέτος ήταν τα feder (100-2.999 TEU), εκ των οποίων 167 έχουν πουληθεί (συνολικά 289.636 TEU), καταγράφοντας μια αύξηση 165,1% στις συναλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ακολουθούν τα Post Panamax (5.000-9.999 TEU), με την συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει 54 συναλλαγές ισάριθμων πλοίων ( 358.874 TEU). Τα μεγαλύτερα πλοία ήταν τα λιγότερο δημοφιλή στη second hand αγορά με μόνο πέντε πλοία άνω των 10.000 TEU να αλλάζουν χέρια.
Τέλος η αυξημένη ζήτηση για πλοία οδήγησε στα ύψη και τιμές των πλοίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η μέση τιμή για ένα feeder ήταν τον Ιούνιο στα 17,6 εκατ. δολ ενώ τον Ιούνιο του 2020 το ίδιο πλοίο άξιζε μόλις 4 εκατ. δολ.
Οι μεταφορείς επιζητούν επιπλέον τονάζ για να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν να επιλέξουν μεταξύ ακριβών ναυλώσεων πλοίων από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες και αγορές second hand πλοίων σε “τσιμπημένες” τιμές. Από την πλευρά τους οι πωλητές έχουν ένα σημαντικό κίνητρο να πουλήσουν σημειώνει ο Peter Sand της Bimco.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών