
Διπλασιάστηκαν οι αγοραπωλησίες σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας μια άνοδο 103,7% σε σύγκριση με τα 136 πλοία που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν την ίδια περίοδο του 2020 (πηγή: VesselsValue).
Το άλμα στις αγοραπωλησίες μαρτυρά μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων στο «κόκκινο» τόσο όσον αφορά τους ναύλους όσο και τη ζήτηση σε μεταφορική ικανότητα, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Peter Sand.
Συνολικά 922.203 TEU βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, με μέσο μέγεθος πλοίου 3.403 TEU. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που δείχνουν ποια πλοία ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι στιγμής τα πιο εμπορικά πλοία φέτος ήταν τα feder (100-2.999 TEU), εκ των οποίων 167 έχουν πουληθεί (συνολικά 289.636 TEU), καταγράφοντας μια αύξηση 165,1% στις συναλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ακολουθούν τα Post Panamax (5.000-9.999 TEU), με την συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει 54 συναλλαγές ισάριθμων πλοίων ( 358.874 TEU). Τα μεγαλύτερα πλοία ήταν τα λιγότερο δημοφιλή στη second hand αγορά με μόνο πέντε πλοία άνω των 10.000 TEU να αλλάζουν χέρια.
Τέλος η αυξημένη ζήτηση για πλοία οδήγησε στα ύψη και τιμές των πλοίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η μέση τιμή για ένα feeder ήταν τον Ιούνιο στα 17,6 εκατ. δολ ενώ τον Ιούνιο του 2020 το ίδιο πλοίο άξιζε μόλις 4 εκατ. δολ.
Οι μεταφορείς επιζητούν επιπλέον τονάζ για να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν να επιλέξουν μεταξύ ακριβών ναυλώσεων πλοίων από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες και αγορές second hand πλοίων σε “τσιμπημένες” τιμές. Από την πλευρά τους οι πωλητές έχουν ένα σημαντικό κίνητρο να πουλήσουν σημειώνει ο Peter Sand της Bimco.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες