![NCAA: Ελεύθεροι οι παίκτες για χορηγίες και διαφημίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/NCAA-scaled.jpg)
Όλοι οι αθλητές κολεγίων, πλέον, μπορούν να αναλάβουν προωθήσεις προϊόντων και να επωφεληθούν από άλλες προσφορές που πηγάζουν από τη φήμη τους.
Το διοικητικό συμβούλιο του NCAA (Εθνικού Οργανισμού Κολεγιακού Αθλητισμού) αποφάσισε την Τετάρτη να αναστείλει επίσημα τους κανόνες του οργανισμού που απαγορεύουν στους αθλητές να πωλούν τα δικαιώματα στα ονόματα, τις εικόνες και στη φήμη τους. Οι νέοι κανόνες αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αλλαγή στον ορισμό του ερασιτεχνισμού – μια αλλαγή που οι ηγέτες του NCAA προηγουμένως πίστευαν ότι ήταν αντίθετη με τη φύση του ερασιτεχνικού αθλητισμού στα κολέγια.
Η απόφαση θα επιτρέψει στους φοιτητές – αθλητές να επιτύχουν συμφωνίες προώθησης, να αποκομίσουν κέρδη από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να πουλήσουν αυτόγραφα και με διάφορους τρόπους να κερδίσουν χρήματα από τη φήμη τους. Αυτό θα διοχετεύσει εκατομμύρια δολάρια σε αθλητές κολεγίων κάθε χρόνο.
Η απόφαση ελήφθη μετά από μακρόχρονη νομική και πολιτική πίεση. Κάποιες πολιτείες αναμένεται να περιορίσουν τα δικαιώματα αυτά με βάση τοπική νομοθεσία, όπως σε περιπτώσεις προώθησης προϊόντων αλκοόλ, καπνού, ή σε θέματα χρήσης του λογότυπου του κολεγίου.
Η κίνηση ανοίγει επίσης την αγορά σε ατζέντηδες που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι φοιτητές – αθλητές για να πλασάρουν τους εαυτούς τους στην νέα αναδυόμενη αγορά.
Ρυθμίζοντας πάγιες παράνομες τακτικές
Ταυτόχρονα η απόφαση ρυθμίζει πρακτικές οι οποίες υπήρχαν παρασκηνιακά και οι οποίες είχαν και νομικές επιπτώσεις. Πολλά κολέγια έδιναν διάφορα μπόνους, ακόμη και άκρως παράνομα, «κάτω απ’ το τραπέζι» για την απόκτηση ταλέντων που θα απέφεραν νίκες και άρα αναγνωρισιμότητα και συνεπώς κέρδη από δωρεές αποφοίτων.
Με αυτό τον τρόπο, και με αμφίβολη διακριτικότητα, οι παίκτες-αστέρια των κολεγιακών ομάδων πέραν των αθλητικών υποτροφιών, που τους απήλλασαν από δίδακτρα και στέγαση απολάμβαναν μπόνους από καλύτερους κοιτώνες και προνομιακές θέσεις παρκινγκ μέχρι voucher που μπορούσαν να εξαργυρώνουν σε τοπικές επιχειρήσεις εστίασης, ένδυσης και υπηρεσιών. Κάποιοι κολεγιακοί κόουτς κατάφερναν να παραχωρούν αυτοκίνητα ή διακοπές σε κοσμοπολίτικα θέρετρα.
Οι ομάδες εκμίσθωναν τηλεφωνικές υπηρεσίες για να αποσπάσουν χρήματα από υποψήφιους δωρητές – αποφοίτους τα οποία χρησιμοποιούνταν, μεταξύ άλλων, για να δελεάσουν καλύτερους αθλητές.
Το πλαίσιο τώρα άλλαξε, αλλά το κατά πόσο αυτό θα βλάψει ή θα ωφελήσει τον κολεγιακό αθλητισμό είναι συζητήσιμο. Οι φοιτητές –αθλητές από καιρού απλά έκρυβαν τέτοιες συμπεριφορές κάτω από μια επίφαση ερασιτεχνισμού, ενώ στην πραγματικότητα η φοιτητικές τους ταυτότητες ήταν μια συγκάλυψη. Για πολλούς η κολεγιακή φοίτηση ήταν το κεφαλόσκαλο για την είσοδο στις επαγγελματικές ομάδες και άρα μια καλλιεργημένη ψευδαίσθηση στην συγκάλυψη της οποίας καλείτο να συμμετάσχει το διδακτικό προσωπικό στα μαθήματα του οποίου οι αθλητές δεν πάταγαν.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η συγκεκριμένη απόφαση είναι μάλλον αόριστα διατυπωμένη και θα πρέπει να υποστεί διευκρινιστικές τροποποιήσεις στο μέλλον, πράγμα που θα απαιτήσει χρόνο και πολλές διαμάχες μεταξύ των μελών του NCAA, των πολιτειακών νομικών θεσμών και εντός των ίδιων των κολεγίων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
![Decathlon: Πώς ο γαλλικός κολοσσός έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/michel-leclercq-600x379.png)
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
![Τσέλσι: Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στο ποδόσφαιρο γυναικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ΡΤΗΤΡΡΤΓ-600x393.jpg)
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών